דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הממשלה אישרה תוספת של 9,000 עובדים זרים לחקלאות

מכסת העובדים הזרים תגדל גם ב-500 עובדים יומיים מירדן שיעבדו בערבה | לדברי גורמים בהתאחדות החקלאים, המחסור עדיין עומד על 28 אלף עובדים כך שהתוספת שאישרה הממשלה תיתן מענה חלקי בלבד

עובדים מתאילנד בחממות של מושב עידן בערבה (צילום ארכיון: רחל קרוטי, פלאש90)
עובדים מתאילנד בחממות של מושב עידן בערבה (צילום ארכיון: רחל קרוטי, פלאש90)
מאיה רונן

הממשלה אישרה היום (ראשון) הגדלה של מכסת העובדים הזרים לחקלאות בכ-9,000 עובדים ותוספת של 500 עובדים יומיים מירדן לטובת החקלאות בערבה.

החלטת הממשלה תשפיע בעיקר על גידולי הצומח; פירות, ירקות ותבלינים, שמשוועים לידיים עובדות לקראת חגי תשרי והעונה החקלאית החדשה שתתחיל באוקטובר 2023.

שר החקלאות, אבי דיכטר: "הוספת העובדים הזרים לענף החקלאות תבטיח גדילה בתוצרת המקומית ואת ביטחון המזון הלאומי של מדינת ישראל. האגדה כאילו העובדים הזרים תופסים מקומות עבודה של ישראלים היא חסרת בסיס".

עובדים תאילנדים בחקלאות (צילום ארכיון: יעקב לדרמן, פלאש 90)
עובדים תאילנדים בחקלאות (צילום ארכיון: יעקב לדרמן, פלאש 90)

על התוספת של 500 עובדים לעבודה בחבל אילות ובערבה תיכונה אומר דיכטר: "מדובר בתוספת כוח משמעותית שתיתן מענה לתוצרת החקלאית באזורים אלה".

בעשורים האחרונים סובלת החקלאות הישראלית ממחסור חמור בידיים עובדות שפגע בתפוקה החקלאית המזון הטרי, והתבטא גם במחירי התוצרת. לפי התאחדות חקלאי ישראל, שטחי חממות לגידול ירקות המיועדים לשתילה בשבועות הקרובים, יישארו מיותמים ולא יישתלו, בשל המחסור בעובדים. לדברי גורמים בהתאחדות, המחסור בעובדים לחקלאות בישראל עומד כיום על כ- 28,000 עובדים, כך שהתוספת שאישרה הממשלה נותנת מענה חלקי בלבד. כמו כן, טרם נקבע מתי צפויים ראשוני העובדים הנוספים להגיע לארץ.

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״מדובר בבשורה חשובה עבור ציבור החקלאים שמשוועים לידיים עובדות נוספות כבר שנים רבות. יחד עם זאת, יש להשלים בהקדם את המהלך על ידי הקטנת העלויות המושתות על החקלאים עבור העובדים הזרים, הכוללות אגרות והיטלים מיותרים. השלמת שני ההליכים להגדלת היקף העובדים והקטנת רגולציה ועלויות, יאפשרו את הגדלת הפריון. הגדלת ההיצע לצרכן הישראלי יתרום להפחתת יוקר המחיה לאזרח והבטחת ביטחון המזון למדינה״.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל הנכנס, אורי דורמן: "זהו צעד חשוב בכיוון הנכון, אך הוא חלקי ולא מספק. המחסור בעובדים זרים לחקלאות מהווה מגבלה גדולה ליצור החקלאי, שצריך להתאים לגידול האוכלוסייה ולגידול בביקוש לתוצרת חקלאית מקומית. התוספת שאושרה, שגם עבורה לא צוין לוח זמנים,  מספקת רק מחצית מהביקוש לעובדים. הגדלת המכסה תעזור במעט למנוע את החוסר בפירות וירקות שיורגשו כבר בסתיו הקרוב, בייחוד בהתחשב במשבר האקלים המשפיע על היצור החקלאי בכל העולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!