דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

כך נאבק הוועד ב'מאיר' להוספת משנעים רפואיים, ועזר להנהלה למצוא אותם

בגלל מחסור בעובדים, המשנעים במרכז הרפואי נאלצו לעבוד במשמרות כפולות | דני טללה, משנע: "זה גמר לנו את הגב, והמטופלים חיכו שעות לשינוע" | יו"ר הוועד עירית גנץ הכריזה על עיצומים, שבסופם הוועד סייע באיתור מועמדים לתפקיד: "ביקשנו מהמשנעים שיביאו חברים"

דני טללה, משנע רפואי במרכז הרפואי מאיר (צילום: דפנה איזברוך)
דני טללה, משנע רפואי במרכז הרפואי מאיר. "בעיצומים חטפנו אש מהמשפחות. הייתי צריך להסביר שפשוט אין עובדים" (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו הלב של בית החולים, אבל שינוע מטופלים בבית החולים זאת עבודה שוחקת", אומר ל'דבר' דני טללה, משנע רפואי במרכז הרפואי מאיר שבכפר סבא. אחרי תקופה ארוכה של מצוקת כוח אדם קשה, ועד העובדים במרכז הרפואי יצא למאבק שהוביל לקליטת שישה עובדים חדשים, תוך שיתוף פעולה עם הנהלת בית החולים.

"ניסינו לשנע את המטופלים מהר יותר כדי להספיק, אבל יש לזה מחיר על הגוף"

במהלך 2022, מספר המשנעים הרפואיים (סניטרים) שעבדו כל בוקר בבית החולים ירד מ-22 ל-16 בלבד, כתוצאה מעזיבה ומפרישה, יחד עם קושי לקלוט עובדים חדשים. "המחסור בעובדים יצר עומס גדול של מטופלים שחיכו עד שלוש שעות לשינוע", אומר טללה. "לפעמים ניסינו להתאמץ יותר ולשנע את המטופלים מהר יותר כדי להספיק, אבל יש לזה מחיר על הגוף.  שינוע מיטה דורשת שני משנעים, אבל אם אין כוח אדם אנחנו לפעמים משנעים מיטה לבד".

לדברי טללה, "כשאין מספיק כוח אדם אנחנו נשברים, עובדים משמרות כפולות מ-7:00 עד 23:00 ואז שוב למחרת ב-7:00. זה גומר את הגב, לכולנו יש פריצות דיסק, והמטופלים מחכים שעות לשינוע בין מחלקות."

"הייתי צריכה להסביר שפשוט אין עובדים"

עירית גנץ, יו"ר ועד העובדים של בית החולים, פנתה להנהלת בית החולים בפברואר בדרישה לקלוט עובדים משנעים. בחודשים שחלפו, הנהלת בית החולים הבהירה כי היא מכירה במצוקה ומגייסת עובדים, אבל לא נמצאו עובדים מתאימים לתפקיד. 

בתחילת מאי, גנץ הודיעה שהמשנעים יעבדו רק כפי יכולתם, ויבצעו רק חמש משמרות בשבוע בהתאם לדרישות של משרה מלאה. יומיים לאחר מכן, המשנעים שעבדו בערב שלפני לא התפקדו לעבודה בבוקר. "הם עבדו לפי יכולתם האמיתית", אומרת גנץ, עבדו באותו היום 13 משנעים בלבד".

עירית גנץ, יו"ר ועד עובדי המרכז הרפואי מאיר. "כיו"ר ועד עובדים, אני דוגלת בשיתוף פעולה" (צילום: דפנה איזברוך)
עירית גנץ, יו"ר ועד עובדי המרכז הרפואי מאיר. "כיו"ר ועד עובדים, אני דוגלת בשיתוף פעולה" (צילום: דפנה איזברוך)

למשנעים עצמם זה לא היה קל. "חטפתי אש מהמשפחות", מספר טללה, "הם דרשו שנבוא לשנע כבר את יקיריהם שחיכו הרבה זמן, והייתי צריך להסביר שפשוט אין עובדים. זה היה מאוד לא פשוט. אבל שאר עובדי בית החולים דווקא פרגנו ואמרו 'אתם עובדים מאוד קשה וככה צריך לעשות, כל הכבוד לכם'".

בסוף יום העיצומים, כתבה לעובדים לארה קסלמן טרום, מנהלת הסיעוד של בית החולים, "המצוקה והמחסור ידועים לי". קסלמן טרום הסבירה שנבדקו 20 קורות חיים, ושרוב המועמדים לא התאימו לתפקיד. היא הבטיחה למלא את כל התקנים הפנויים במהלך הקיץ.

הנכונות של ההנהלה הביאה את הוועד להצטרף למאמץ. "הבנתי שאנחנו נצטרך לעזור גם בחיפוש העובדים", אומרת גנץ. "ביקשנו מהמשנעים עצמם שיביאו חברים שרוצים לעבוד, והם הביאו. בנוסף, היו שני מאבטחים שרצו להיקלט כמשנעים. היו עם זה סיבוכים, כי מאבטחים מועסקים על ידי חברת קבלן, אבל אנחנו בוועד התעקשנו שייקלטו לבית החולים".

הנהלת 'מאיר': "שיתוף פעולה בין העובדים להנהלה מביא להישגים"

בעקבות מאמצי הוועד, נקלטו סוף סוף משנעים חדשים במאיר. מספר המשנעים שעובדים כל בוקר עלה שוב ל-22, ותופעת המשמרות הכפולות הופסקה.

גנץ גאה מאוד בדרך בה הלכו המשנעים הרפואיים יחד עם הנהלת בית החולים. "כיו"ר ועד עובדים, אני דוגלת בשיתוף פעולה. אני מאמינה ששיתוף פעולה מוביל להישגים לבית החולים ולעובדים, ובסוף לטובת המטופלים".

גם בהנהלת המרכז הרפואי 'מאיר' מרוצים מהמהלך המשותף. ״המשנעים אצלנו נבחרים בקפידה והם אכן אנשים נהדרים שזוכים לפרסי הצטיינות, ולעיתים גיוס אנשים מתאימים לוקח זמן", אומרים בהנהלה, "שיתוף פעולה עם הוועד חשוב ומאמץ רב של כל הצדדים איפשר גיוס משנעים חדשים וכולנו שמחים על כך״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!