דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
20.7°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 22.4°טבריה
  • 15.7°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ט"ו באב, גם בגיל 84: זוג ניצולי שואה מצאו אהבה חדשה

מרסל ומנחם הכירו לפני 5 שנים במרכז יום לקשיש ברמת השרון, ומאז הם ביחד | "הגענו למועדון אחרי הרבה שנים של בדידות, ומצאנו חברה חדשה, אהבה חדשה, רומנטיקה חדשה"

מרסל ומנחם חוגגים את ט"ו באב במרכז היום (צילום: מרכז היום לקשיש רמת השרון)
מרסל ומנחם חוגגים את ט"ו באב במרכז היום (צילום: מרכז היום לקשיש רמת השרון)
הדס יום טוב

מרסל אטדגי ומנחם לידגי, זוג ניצולי שואה בני 84, הגיעו לפני כחמש שנים, כל אחד בנפרד, לחוג הקרמיקה במרכז היום לקשיש של משרד הרווחה והביטחון החברתי ברמת השרון, אחרי לא מעט שנים של בדידות. שם התחיל סיפור האהבה שלהם. "הגענו למועדון אחרי הרבה שנים של בדידות, ומצאנו חברה חדשה, אהבה חדשה, רומנטיקה חדשה".

מרסל התאלמנה לפני יותר מ-20 שנה. לפני מספר שנים, היא עברה מיפו להתגורר ברמת השרון בקרבת בתה, וההסתגלות למקום החדש ולסביבה החדשה בגילה המתקדם הייתה קשה מאוד. לכן, בעידוד ביתה, החלה לבקר במרכז. "באתי למרכז היום, ובהתחלה היה לי קצת קשה", מספרת מרסל. " לאט לאט התחלתי למצוא את עצמי בקרמיקה, בציור, והתחלתי לאהוב את זה, ולהגיע חמש פעמים בשבוע".

אחרי כמה שיעורים, מנחם בא לשבת לידה. "הוא החמיא לי 'איך את יפה', 'אני אוהב את העבודות שלך'. מאז, כל בוקר, ה'בוקר טוב' שלו עושה לי שמח בלב. אני אוהבת פה את כולם, אבל ברגע שאני רואה אותו, אני שוכחת את כל הבעיות".

מנחם, גם הוא אלמן, הגיע למרכז היום אחרי שנים רבות של בדידות. "הייתי מאוד בודד, ובגלל זה באתי למועדון". הוא מספר שמהרגע הראשון במרכז היום, הוא ידע שהוא רוצה לפנות למרסל ולהכיר אותה לעומק. "היינו יושבים, מספרים אחד לשני על החיים, על איך היה אתמול וגם מה היה לפני 40 שנה. אפילו גילינו שנולדנו באותו החודש, באותה השנה: אני ב-26 לדצמבר 1939, והיא יותר גדולה ממני ב-11 ימים, ונולדה ב-15 לדצמבר 1939. אני מרגיש שנולדתי מחדש, אנחנו ממש משענת אחד עבור השנייה".

מרכזי היום של משרד הרווחה והביטחון החברתי הפרוסים בכל רחבי הארץ, ומהווים מסגרת יומית חברתית וטיפולית לאזרחים ותיקים המתגוררים בקהילה. "המסגרת הטיפולית קהילתית שמעניק מרכז היום מהווה תפקיד חשוב ביצירת קשרים בין אישיים חדשים ושמירה על קשרים קיימים", אומרת תמי דיסקין, מנהלת אגף בכירה בשירותי קהילה במנהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה והביטחון החברתי.

"כמשרד ששם כמטרה מרכזית לקדם את השייכות החברתית, תחושת המשמעות ושימור ושיפור יכולות תפקוד וביסוס שגרת יום בריאה, אנו רואים במרכזי היום שירות ליבה המסייע בהשגת מטרות אלו", מוסיפה דיסקין. "מרכז היום מהווה מקום בו רואים את האזרח הוותיק, כתובת לסיוע בעת הצורך ומקום שמסייע ליצירת קשרים חברתיים משמעותיים גם מעבר לשעות הפעילות והמשך היותו של האזרח הותיק פעיל, חיוני ומשמעותי עבור עצמו ואחרים. אנחנו קוראים לכל אזרח ותיק הרוצה בכך, להשתלב במערך השירותים הרחב שהמשרד מפעיל באמצעות הרשויות המקומיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!