דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"הילד והילדה יכולים כבר לדבר בשם עצמם. אין שום הבדל בין הורות להט״בית להורות הטרוסקסואלית"

זוגות וילדיהם שנכחו בדיון בבג״ץ סיפרו ל׳דבר׳ על התחושות בעקבות דברי השופטים שרמזו שיחייבו את המדינה לאפשר אימוץ גם לזוגות חד מיניים | שי גרטלר: "בעוד שהשר מרגי אמר שאנחנו מוסיפים לילד מורכבות, אנחנו מקווים שבית המשפט יפטור אותנו מהמורכבות שהיא השר"

שי גורטלר (משמאל), שחר גלוברמן ובתם טניה בכניסה לאולם בית המשפט (צילום: באדיבות המצולמים)
שי גורטלר (משמאל), שחר גלוברמן ובתם טניה בכניסה לאולם בית המשפט (צילום: באדיבות המצולמים)
הדס יום טוב

בעקבות הדיון בבג"ץ שהתקיים היום (רביעי) בו הבהירו השופטים שייתכן שיחייבו את המדינה לאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילד או ילדה, כמה מהנוכחים באולם בית המשפט סיפרו ל׳דבר׳ על תחושותיהם.

שיר אריאל אפרת, בת לאמהות לסביות ומקימת ארגון "משפחתי – ילדי משפחות הלהטבא"ק": ״בדיונים שנוגעים לזכויות הקהילה הגאה, כמעט בכל הזדמנות מדברים על טובת הילד. בעצם, הילד והילדה יכולים כבר לדבר בשם עצמם. אין שום הבדל בין הורות להט״בית להורות הטרוסקסואלית. המשפחות שלנו רוצות אותנו ואוהבות אותנו, נמשיך להאבק על הזכות של המשפחות שלנו לגדל אותנו באהבה ובשוויון. אני גאה בתא המשפחתי שלי ופה כדי לייצג אותו״.

 

שי גורטלר, בן זוגו של שחר גלוברמן, הורים לטניה בת 5.5: ״אנחנו שמחים שבית המשפט מתקדם לכיוון ביטול האפליה. בעוד שהשר מרגי אמר שאנחנו מוסיפים לילד מורכבות, אנחנו מקווים שבית המשפט יפטור אותנו מהמורכבות שהיא השר מרגי״.

יונתן ולפר, יו״ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות מבין העותרים: ״האפליה באימוץ על ידי זוגות להט"ב היא לא דבר ערטילאי. היא פה, נוכחת, חוסמת בפנינו את הדרך להיות הורים ושולחת אותנו לקצוות העולם השונים כדי להקים משפחות. ממשלת ישראל מגיעה לדיון ומבקשת מבג"צ להגן על זכויות הקהילה הגאה כי היא לא מצליחה לעשות זאת ולמחוק את האפלייה. אם הייתם צריכים תזכורת למה הקהילה הגאה חייבת מערכת משפט חזקה ועצמאית – הרי לכם. אנחנו שמחות על גישתם החיובית של שופטי ההרכב וקוראות להם לקבל את עמדת המדינה ולמחוק את האפליה הנוראית מספר החוקים. ויפה שעה אחת קודם״.

יו״ר האגודה למען הלהט״ב הילה פאר: ״זהו מאבק על ערכי השוויון מול הלהט״בופוביה והחושך. אנחנו מתרגשים שבג״ץ נעתר לדון ולתקן את האפליה ומצפים לפסק דין היסטורי שישפיע על החיים שלנו והזכויות שמנסים למנוע מאיתנו ומהמשפחות שלנו. בזמן ששר הרווחה מציג להט״בופוביה טהורה, קיצונית ומסוכנת שבאה לשלול את הלגיטימיות של ההורות שלנו ולהחזיר אותנו שנים אחורה, זו ההוכחה לחשיבותו של בית משפט עצמאי ששומר על הזכויות שלנו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!