דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הוגשה בקשה לזירוז האזרוח של האתלטית מרסי יה אפריפה: "תביא הישגים משמעותיים לישראל"

אפריפה בת ה-17, אחותו של בלסינג אפריפה (אלוף העולם עד גיל 20 ואלוף אירופה עד גיל 23), נחשבת תושבת ארעית ותהיה זכאית לאזרחות ישראלית רק בעוד שנה וחצי | גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה: "אנחנו צופים לה עתיד ורוד בזירה הלאומית והבינלאומית"

מרסי יה אפריפה, בלסינג אפריפה ועו"ד תומר ורשה (צילום: אלבום פרטי)
מרסי יה אפריפה, בלסינג אפריפה ועו"ד תומר ורשה (צילום: אלבום פרטי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מכבי ת"א ואיגוד האתלטיקה הגישו בקשה לשר הפנים משה ארבל לזירוז הליך האזרחות של האתלטית, מרסי יה אפריפה, לאור תרומתה הצפויה לספורט הישראלי. מרסי היא אחותו של בלסינג אפריפה, אלוף ישראל ב-100 ו-200 מטר, אלוף העולם לנוער עד גיל 20 ואלוף אירופה עד גיל 23.

מרסי יה אפריפה האתלטית הצעירה והמבטיחה, ילידת 2006, נולדה בישראל, מתחנכת בה, ומחזיקה במעמד של תושבת ארעית בישראל. קיימת דחיפות משמעותית לקיצור התאזרחותה בישראל לאור תרומתה הייצוגית הצפויה לספורט הישראלי כבר כעת.

אפריפה היא הצלחה קיימת והצלחה צפויה באתלטיקה הישראלית. באגודת מכבי תל אביב הכוללת את האתלטים הבכירים והמובילים בישראל, וביניהם אחיה בלסינג אפריפה בן ה-19 – אלוף העולם לנוער עד גיל 20, ואלוף אירופה עד גיל 23, שקיבל אזרחות ישראלית לאחר הגשת בקשה למשרד הפנים.

יו"ר מכבי תל אביב, דורון שיטרוק, אמר: "מרסי יה אפריפה שנולדה וגדלה בארץ, תלמידת תיכון אוהל שם ברמת גן, בת 17, היא כישרון ספורטיבי יוצא דופן. אחד הדברים החשובים ביותר בהתפתחותה המקצועית היא השתתפות בתחרויות בינלאומיות. כל תחרות שהיא לא משתתפת בה, גורמת לה נזק מקצועי ופוגעת קשות בהופעותיה של נבחרת ישראל באתלטיקה בזירה הבינלאומית שכן מדובר באחת האתלטיות הטובות בגילה בעולם. הבירוקרטיה הבלתי נתפסת עלולה לגרום לכך שהספורט הישראלי יאבד את אחת מהספורטאיות המוכשרות שלו וכולנו נפסיד מכך, מה שעלול להיות בכייה לדורות".

גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה אמר: "מרסי יה אפריפה בת ה-17 היא אתלטית מוכשרת שעתידה לפניה. עם המשך עבודה נכונה אנחנו צופים לה עתיד ורוד בזירה הלאומית והבינלאומית. מתן האזרחות הישראלית שלה, שיאפשר לה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות הוא קריטי להמשך הצמיחה שלה באתלטיקה. חבל על כל יום שעובר ללא אזרחות. מדובר בהליך של הקדמת המעמד שלה שתזכה בו בזמן גיוסה לצה"ל".

עו"ד תומר ורשה, שמשרדו מתמחה במעמד בישראל המייצג את מכבי תל אביב ואיגוד האתלטיקה בישראל ושייצג גם את אחיה בלסינג אפריפה, מסר:"חבל על כל יום שחולף מבלי שמרסי יה אפריפה מייצגת את ישראל. יש כאן הזדמנות להתגאות בבמות העולמיות מאתלטית שכבר היום נחשבת עילוי, כשמנגד – כל עיכוב עלול לפגוע קשות בהתפתחותה המקצועית ובמוטיבציה שלה, בשל כך שתחמיץ תחרויות בינלאומיות חשובות. עניינה שונה וייחודי מספורטאים זרים אחרים שכן בין כה וכה היא תהיה זכאית לקבלת אזרחות ישראלית בעוד כשנה וחצי".

"אנו מבקשים משר הפנים לאמץ את העמדות המקצועיות ולאשר את הבקשה, ובכך להשאיר את ישראל על מפת האתלטיקה העולמית. אין כל ספק כי זירוז אזרחותו של אחיה, בלסינג אפריפה שהשגנו, הביאה להישגים משמעותיים לספורט הישראלי בזירה הבינלאומית, ואנו צופים כי אישור בקשתה של אחותו מרסי יביא להישגים דומים".

כידוע, הישגיה של מרסי בענף האתלטיקה הישראלית הינם יוצאי דופן, ומעידים יותר מכל כי מדובר באתלטית שצפויה להביא את הספורט הישראלי להישגים משמעותיים. כך, באליפות ישראל לאתלטיקה שנערכה בחודש מאי 2023 זכתה מרסי בכל התחרויות בהן היא השתתפה: 100 מטרים – מדליית זהב באליפות ישראל לקדטיות, 200 מטרים – מדליית זהב באליפות ישראל לקדטיות, 100X4 מטרים – מדליית זהב באליפות ישראל לקדטיות ולנוער.

בנוסף, השיגה מרסי יה אפריפה את הקריטריון לתחרות הפסטיבל האולימפי האירופי לנוער, שהסתיימה במוצאי שבת האחרונה בסלובניה, אך לצערה ולצער נבחרת ישראל, היא לא השתתפה בתחרות האולימפית הזאת, משום שאינה מחזיקה באזרחות ישראלית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!