דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי אפליקציית גריינדר התאגדו: "אנחנו רק רוצים להגדיר את מערכת היחסים"

עובדי אפליקציית ההיכרויות הלהט"בית הודיעו בפגישת זום להנהלה על ההתאגדות לאחר שכמחציתם הצטרפו לאיגוד | הוועד מסר: "כחברים וכבני ברית של קהילות המדוכאות באופן שיטתי, אנחנו יודעים שהכוח טמון בפעולה משותפת"

שלט חוצות של אפליקציית ההיכרויות גריינדר עם השקתה למסחר בבורסה האמריקנית (צילום: Richard B. Levine/AP)
שלט חוצות של אפליקציית ההיכרויות גריינדר עם השקתה למסחר בבורסה האמריקנית (צילום: Richard B. Levine/AP)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-100 מעובדי אפליקציית ההיכרויות הלהט"בית גריינדר, החלו במהלך התאגדות. העובדים הודיעו על כך להנהלה במהלך מפגש זום שתוכנן מראש ובמקביל פנו למועצה הלאומי ליחסי עבודה ביום שלישי האחרון במטרה להחל בהליך לקראת הצבעה, הנדרש בארה"ב לצורך הכרה ביציגות, זאת לאחר שכמאה עובדים, המהווים את רוב עובדי הנדסת הענן, עובדי ה-IT,  העיצוב, השיווק ואבטחת האיכות, חתמו על הצטרפות לאיגוד והגיעו לכמחצית ממספר העובדים בחברה.

"כחברים וכבני ברית של קהילות המדוכאות באופן שיטתי, אנחנו יודעים שהכוח טמון בפעולה משותפת, לא לבד" כתבו העובדים המובילים את המהלך בהצהרה שפרסמו. "כולנו כבר ביחד: אנחנו רק רוצים 'להגדיר את מערכת היחסים'". העובדים הביעו תקווה שלאור התמיכה הרחבה שמהלך ההתאגדות זכה לה, החברה תפנה מרצונה לפתוח במשא ומתן עם האיגוד החדש.

עובדים ששוחחו עם מגזין הטיימס ציינו כי הגל האחרון של מתקפות פוליטיות כלפי הקהילה הלהט"בית, הכוללות כ-297 הצעות חוק כנגד הקהילה הגאה, לצד גלי הפיטורים בתעשיית ההיי-טק היוו דחיפה לקידום מהלך ההתארגנות. לעיתון Advocate  אמרו כי מטרת ההתאגדות היא שמירה על ההטבות הקיימות בחברה באמצעות הסכם קיבוצי, לצד התאמת המתנות, תקציב הפיתוח המקצועי, העלאות שכר שיתאמו את האינפלציה והגברת הביטחון התעסוקתי באמצעות קביעת פרוטוקול ברור לפיטורי עובדים. מהלך ההתאגדות נתמך ומסתייע בארגון עובדי התקשורת האמריקני (CWA).

בהודעה שפרסמו העובדים הצביעו גם על העובדה שמנכ"ל החברה החדש, ג'ורג' אריסון, שנכנס לתפקידו באוקטובר, הביע בעבר תמיכה במושל הרפובליקני של וירג'יניה גלן יאנגקין, אשר קידם מדיניות אנטי-להט"בית לרבות הגבלת טיפולי התאמה מגדרית לנוער טרנסג'נדרי והתנגדות לשוויון בנישואים לקהילה הגאה.

"אני חבר בצוות גריינדר מזה כשנתיים וזכיתי ליהנות מהאווירה הקווירית התוססת והמדהימה שבנינו כאן ביחד" אמר העובד אריק קורטז לעיתון Advocate "באמצעות האיגוד נשמר ונרחב את הדברים שאנחנו אוהבים בגריינדר, כמו היותו מרחב מכיל לאנשים טרנסים, ביטוח בריאות ואפשרות לעבודה מרחוק. בנוסף אנחנו מבקשים הגנות ברורות כנגד פיטורי התייעלות בתקופה של תעשייה מתפתחת. אנחנו רוצים לטפח מקום עבודה שבו כולם יכולים לדבר ללא חשש מנקמנות ולמצוא הזדמנויות לצמיחה בקריירה. יחד, אנו מחויבים לעשות את גריינדר חזקה ומכילה יותר הן עבור העובדים והן עבור המשתמשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!