דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שבועיים לאחר ההגבלות: משרד הבריאות יאפשר קליטת מטופלות חדשות באסותא רמת החייל

המשרד הסיר את ההגבלה שהוטלה על יחידת ההפרייה החוץ-גופית במרכז הרפואי עקב אי-דיווח על אירוע חריג, לאחר "הכרה בטעויות שנעשו" ותיקון הליקויים | קליטת המטופלות תתאפשר בכפוף לשורת הגבלות על הפעילות | אסותא: "היחידה ממשיכה להתנהל באופן מקצועי, איכותי ומיטבי"

בית החולים אסותא רמת החיל (צילום: Olegmay / ויקימדיה קומונס)
בית החולים אסותא רמת החיל (צילום: Olegmay / ויקימדיה קומונס)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) למרכז הרפואי אסותא רמת החייל שפעילות היחידה להפרייה חוץ גופית תוגדל וניתן יהיה לקלוט מטופלות חדשות תחת שורת הגבלות, שבועיים לאחר שהורה על צמצום הפעילות בעקבות אירועים חריגים שלא דווחו למשרד.

במכתבה של ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, ד״ר הגר מזרחי, להנהלת בית החולים וליחידה להפריה חוץ גופית, הובהר שמשרד הבריאות רואה בחומרה רבה אי דיווח הנוגע לאירועים חריגים לאור ההשלכות המשמעותיות שלהם על בטיחות הטיפול ועל המטופלים. יחד עם זאת, ולאור העובדה כי אסותא רמת החייל מכירים בטעויות שנעשו, ולאחר שנעשו מספר בקרות וקבלת תיקון הליקויים על ידי יחידת ההפרייה החוץ גופית, הוחלט לאפשר חזרה לפעילות רגילה בכפוף להגבלות.

ההגבלות הוטלו עקב גילוי של תוצאה חריגה של בדיקה גנטית בטיפולי ההפריה שאירעה לפני מספר שנים, ולא דווחה למשרד הבריאות. במשרד הדגישו שהאירוע עצמו ממשיך להתברר במסגרת ועדת הבדיקה. במכתבה כתבה ד״ר מזרחי כי מצופה היה מאסותא להתייחס אליו כאירוע חריג, עד שלא הוכח אחרת.

זהו האירוע החריג השני ביחידות ההפריה החוץ-גופית של אסותא מרכזים רפואיים, לאחר שלפני כשנה התגלה כי ביחידת ההפריה באסותא ראשון לציון הושתל עובר בגופה של אישה שאין לה זיקה גנטית אליו. האישה ילדה את התינוקת, ועד כה הנסיונות לברר מיהם ההורים הגנטיים שלה לא צלחו. בעקבות המקרה, החליט המשרד על צמצום הפעילות ביחידת ההפריה החוץ גופית באסותא ראשון לציון, הגבלות שגם הן הוסרו לאחרונה. במקביל הודיע המשרד על מהלך להגדלת פעילות יחידות ההפרייה החוץ גופית בבתי החולים הציבוריים, שמטרתו להקל על העומס על היחידות בבתי החולים הפרטיים.

לפי הודעת המשרד, לאחר שנשקלה טובת המטופלות תוך הבטחת איכות הטיפול, החליטה ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות כי ניתן בשלב זה:

  • לקיים 20 שאיבות ליממה.
  • לבצע החזרות עוברים, וזאת בהתאם להגבלות הכתובות במכתבה של ד״ר מזרחי. בהודעת המשרד הודגש כי "משרד הבריאות מצפה מאסותא לתת תיעדוף בפעילות המותרת שלהם לפי קריטריונים רפואיים".
  • לשוב ולקלוט מטופלות חדשות ליחידה, ובתנאי שהטיפול יתוכנן כחלק ובהתאם להגבלות המספריות למתווה שהציג משרד הבריאות.
  • יש לסיים את כלל הפעילות עד השעה 23:00.

זוהי הפעם הראשונה שהמשרד מבחין בין שאיבות לבין החזרת עוברים בהגבלות על יחידות ההפריה. עד כה, הוגדר רק מספר מירבי של 'טיפולים' ליום, מבלי להבחין בין סוגי הטיפולים.

בהודעת המשרד הודגש ש"משרד הבריאות פעל וימשיך לפעול בנחישות כל העת על מנת להבטיח מתן טיפול איכותי ובטוח למען המטופלות והמטופלים. משרד הבריאות ימשיך לבצע בקרות ותהליכי ניטור על מנת להבטיח כי בטיחות הטיפול נשמרת וקיימת עמידה בהנחיות המשרד."

מאסותא נמסר בתגובה: "באסותא מברכים על ההחלטת משרד הבריאות להעלות את הפעילות במחלקת ה-IVF ברמת החייל, וזאת לאור העובדה שהיחידה ממשיכה להתנהל באופן מקצועי, איכותי ומיטבי. החלטה זו מתווספת להחלטת המשרד להעלות את מספר הפעולות גם באסותא ראשלצ לאור שיפורים שבוצעו במחלקה אשר חלקם מיושמים לראשונה בישראל ומטרתם; הבטחת הטיפול ובטיחות המטופלות. באסותא מבהירים כי לא יתבצע ״תיעדוף״ מטופלות הזכאיות לטיפול במימון ציבורי על פי חוק, ומביעים תקווה שמשרד הבריאות יחזיר את רמת הפעילות לקדמותה."

יו״ר האגודה הישראלית לחקר הפוריות (איל"ה), פרופ' ראול אורביטו, אמר בעקבות ההחלטה: ״אנו מברכים על החלטת משרד הבריאות להסיר את הסנקציות הכואבות מיחידות הפריון באסותא רמת החייל כפי שהוסכם אתמול בפגישתנו עם מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. כפי שנקבע והוסכם בישיבה נמשיך את השיח ושיתוף הפעולה עם משרד הבריאות על מנת להבטיח תוכנית מתוקצבת להכשרת כח אדם בדגש על אמבריולוגים ותשתיות ליחידות הפריות ברפואה הציבורית״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!