דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

הובא למנוחות בר כלף, הלוחם שהצית עצמו למוות; אימו: ״שמרת על המדינה, והיא לא שמרה עלייך״

כלף, הלום קרב ממבצע ״צוק איתן״, לא הוכר במשרד הביטחון כנכה צה״ל ולאחר שנים של מאבק הצית עצמו בנתניה | אחותו הקטנה: ״תמיד הסתכלתי עלייך מלמטה, אזכור אותך לנצח״ | אימו נאלצה לבקש תרומות למימון חלקת קבר עבורו

בר כלף, לוחם צה״ל שהצית עצמו למוות לאחר שלא קיבל הכרה ממשרד הביטחון בזכויותיו כנכה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א׳ לסעיף זכויות יוצרים, רשתות חברתיות)
בר כלף, לוחם צה״ל שהצית עצמו למוות לאחר שלא קיבל הכרה ממשרד הביטחון בזכויותיו כנכה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א׳ לסעיף זכויות יוצרים, רשתות חברתיות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עשרות בני אדם הגיעו היום (שישי) לחלוק כבוד אחרון בהלווייתו של בר כלף, הלום הקרב שהצית את עצמו למוות לפני מספר ימים לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל.

ההלוויה נערכה במושב אביחיל שסמוך לנתניה, אביו של בר ספד לו: "אהוב שלי, תינוק שלי, ידעתי שזה יקרה. אתה מדהים, מדהים. אתה יכול ללכת כי אתה פשוט הלכת, אני ידעתי את זה, רצית שכולם יהיו איתך הנה כולם איתך בר".

כוכבה האם הוסיפה: "אמרתי לו שיזכור שביום שהוא נולד הקב"ה החליט שאי אפשר בלעדיו. עכשיו אחרי חודש, אני לא יודעת מה הקב"ה החליט, אבל בר אני רוצה שתראה את כל האנשים פה, כל החברים, כל הלוחמים. כולם גיבורים, כולם לוחמים, כמה אהבו אותך, אמרו שאתה מגנט ואתה באמת מגנט, אתה ממגנט את כולם".

"אני רוצה לבקש סליחה. אולי לא צעקתי מספיק, אולי הייתי צריכה להפוך שולחנות. גדלת כל כך יפה לנגד עיניי. את מי לא שיתפתי? כנראה זה גדול ממני וגדול ממך. נתתי לך פרח כי אני אוהבת פרחי בר. אתה משובח. אם לא הצלחתי לשמור עלייך, אם החברה, המדינה ומשרד הביטחון לא הצליח לשמור עלייך, אבל אתה כן שמרת. שמרת על האחים שלך, שמרת עליי, שמרת על המדינה".

אחותו של בר ספדה גם כן: "בר היפה המצחיק החכם הרגיש המנהיג מלידה, אחי הגדול. קופת החזיר שקנית לי מזמן לא עובדת אבל היא עדיין אצלי בארון, אני זוכרת שבסלון תמיד חיקית את אבא, ושהיית אוכל צחקתי עלייך שאתה כמו ציפור. הייתי בעננים שכולם יראו את אחי הגדול והגיבור ותמיד הסתכלתי עלייך מלמטה רציתי להיות חרוצה ולסחוף אנשים כמוך. אני וגל רוצים לזכור אותך בתור בר של פעם. אני מתגעגעת אלייך ואזכור אותך למצח".

בין המשתתפים היו גם איציק סעידיאן, שהצית את עצמו לפני כשנתיים במחאה על יחס משרד הביטחון ואגף השיקום.

לאחר פטירתו של בר, אמו, כוכבה, נאלצה לבקש תרומות מהציבור למימון חלקת קבר. עד מהרה נודע הדבר לתקשורת, ובעקבות פרסום באתר ״וואלה״, התערב שר הדתות מיכאל מלכיאלי ולבסוף, נמצאה חלקת קבר במושב אביחיל שבעמק חפר, בה נטמן בר.

בעקבות התערבות השר, שסייע במציאת חלקת קבר בבית עלמין ציבורי, תעריף הקבורה ירד מ-42 אלף ל-7,500 שקלים. עם זאת, אימו ביקשה שייקבר בחלקה צבאית בשל היותו לוחם מצטיין, אך במשרד הביטחון סירבו לבקשה.

הקו החם של ער"ן מעניק סיוע 24/7 בטלפון 1201 וברשת בצ’אט באתר ער"ן

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!