דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2023

ספרד ברבע הגמר עם 1:5 על שוויץ, יפן ניצחה 1:3 את נורבגיה והצטרפה אליה

הספרדיות הפכו לראשונות שמעפילות משמינית הגמר | איה קודינה כבשה שער עצמי והחזירה עם שער לזכות נבחרתה, צמד לאיטנה בונמטי | הנבחרת החזקה של יפן הדיחה את הסקנדינביות, שלא נראו טוב בשלב הבתים | מחר: שבדיה מול ארה"ב והולנד מול דרום אפריקה

  • לאיה קודינה מנבחרת ספרד חוגגת את השער הרביעי מול שוויץ, בשמינית גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Abbie Parr)
    לאיה קודינה מנבחרת ספרד חוגגת את השער הרביעי מול שוויץ, בשמינית גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Abbie Parr)
  • שחקניות נבחרת יפן חוגגות שער מול נורבגיה, בשמינית גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
    שחקניות נבחרת יפן חוגגות שער מול נורבגיה, בשמינית גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלב הנוקאאוט במונדיאל הנשים נפתח הבוקר (שבת), עם ניצחון ענק לספרד 1:5 על שוויץ, שהפכה לראשונה שחוגגת העפלה לרבע הגמר. יפן החזקה ניצחה 1:3 את נורבגיה ועלתה גם כן. נורבגיה והכוכבת אדה הגרברג, הודחו אחרי הופעה פושרת בגביע העולם. הינאטה מיאזאווה מובילה את טבלת הכובשות בטורניר עם חמישה שערים.

אלופת העולם ארה"ב, שלא הרשימה עד כה, תפגוש מחר (12:00) את שבדיה החזקה למשחק גורלי בו אחת הפייבוריטיות לזכייה יכולה להיות מודחת. בשעה 5:00 ישחקו דרום אפריקה והולנד, סגנית אלופת העולם.

ספרד – שוויץ 1:5

ספרד פתחה את הטורניר עם שני ניצחונות גדולים על קוסטה ריקה וזמביה, אך הגיעה למשחק, לאחר תבוסה קשה ליפן והתפוצצה מתחילת המשחק. שוויץ סיימו במקום הראשון בבית א', אך לא הרשימו מול היריבות השונות וסיימו את שלב הבתים עם שני שערי זכות בלבד ובלי שספגו אף שער.

ספרד עלתה ליתרון כבר בדקה ה-5, ההגנה השוויצרית לא הצליחה להרחיק את הכדור מהרחבה והוא הגיע לאלבה רדונדו, שמסרה אחורה לאיטנה בונמטי שבעטה פנימה בין יער של שחקניות.

בדקה ה-11 טעות קשה של הבלמית הספרדייה לאיה קודינה שהחזירה את הכדור לשערה, כאשר השוערת קטה קול הייתה רחוקה ולרוע מזלה הכדור נכנס. אבל זה היה הרגע היחיד במשחק ששוויץ יכלה לחייך.

איטנה בונמטי חוגגת שער במדי נבחרת ספרד מול שוויץ, בשמינית גמר מונדיאל 2023 (צילום: AP/Avi Parr)
איטנה בונמטי חוגגת שער במדי נבחרת ספרד מול שוויץ, בשמינית גמר מונדיאל 2023 (צילום: AP/Avi Parr)

בדקה ה-17 אונה באטי העלתה כדור לרחבה מאגף שמאל, איטנה בונמטי פספסה את הכדור, אך אלבה רדונדו הייתה שם כדי לנגוח את הכדור לפינה הנגדית ולהחזיר את היתרון לספרד. בדקה ה-36 סלמה פאראלואלו פרצה באגף שמאל, העלתה את הכדור לרחבה, הגנת שוויץ הדפה את הנגיחה של אלבה רדונדו, אך הכדור הגיע לאיטנה בונמטי, שבמבצע אישי מדהים כבשה את שערה השני במשחק.

בדקה ה-45, כדור קרן של אונה באטי הגיע לאיה קודינה, ששני הנסיונות הראשונים שלה נעצרו ע"י ההגנה השווצרית, אך קודינה המשיכה בהרבה נחישות ובניסיון השלישי הצליחה לחדור את ההגנה ולכפר על השער העצמי שכבשה. בדקה ה-70 טעות של הגנת שוויץ, הכדור הגיע לאיטנה בונמטי שהפעם בישלה לג'נפר הרמוסו את השער החמישי של ספרד.

יפן – נורבגיה 1:3

יפן ממשיכה להיות הנבחרת המרשימה בטורניר עם ניצחון ענק גם על נורבגיה, אחרי ניצחונות גדולים על ספרד, זמביה וקוסטה ריקה בשלב הבתים. נורבגיה שנראתה לא טוב בשלב הבתים והתחילה את הטורניר עם הפסד כואב למארחת ניו זילנד, מודחת מהמשך הטורניר ותתעסק בבעיות בחדר ההלבשה שיצאו החוצה במהלך הטורניר.

אדה הגרברג מנבחרת נורבגיה, בהפסד ליפן בשמינית גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
אדה הגרברג מנבחרת נורבגיה, בהפסד ליפן בשמינית גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)

בדקה ה-15 הגבהה מחוץ לרחבה של יפן, אינגריד סירסטד אנגן ניסתה להרחיק, אך הכדור הטעה את השוערת ונכנס פנימה. נורבגיה הגיבה מהר עם שער משלה. בדקה ה-20 התקפת מעבר מהירה, הכדור הגיע באגף ימין לוילד בו ריסה שהגביהה את הכדור לרחבה היפנית וגורו רייטן נגחה את השוויון.

בדקה ה-50 יפן החזירה לעצמה את היתרון. נורבגיה לא הצליחה להרחיק כדור שהוכנס לרחבה. ריסה שימזו הגיעה מצד ימין, עקפה שחקנית נורבגית וממצב טוב כבשה את היתרון היפני. נורבגיה החלה לתקוף והעלתה את אדה הגרברג מהספסל. אך יפן הגיבה פעם נוספת עם שער בהתקפה מתפרצת. בדקה ה-81 אבוה פוג'ינו העבירה כדור עומק להינאטה מיאזאווה שהמגיעה לאחת על אחת מול השוערת וכבשה את שערה החמישי בטורניר.

אלופת העולם בסכנה

יום המשחקים יפתח מחר בשעה 5:00 כאשר סגנית אלופת העולם, נבחרת הולנד תשחק מול אחת הפתעות הנעימות של הטורניר עד כה, דרום אפריקה. הולנד הקדימה בשלב הבתים את ארה"ב ומגעיה אחרי ניצחון ענק על וייטנאם ואילו נבחרת דרום אפריקה הפתיעה את איטליה במשחק שנעל את שלב הבתים ותנסה להמשיך להיות הפתעת הטורניר.

מייגן ראפינו מנבחרת ארצות הברית מול וייטנאם בשלב הבתים של מונדיאל 2023 (צילום: AP/Avi Parr)
מייגן ראפינו מנבחרת ארצות הברית מול וייטנאם בשלב הבתים של מונדיאל 2023 (צילום: AP/Avi Parr)

במשחק המרכזי בשעה 12:00 תפגוש נבחרת שבדיה את אלופת העולם ארה"ב. שבדיה הייתה אחת הנבחרות המרשימות בשלב הבתים עם ניצחון ענק על איטליה וניצחונות על ארגנטינה ודרום אפריקה. ארה"ב היא אחת האכזבות בטורניר עם משחקים חלשים ותיקו מול פורטוגל והולנד. אחרי הביקורת הקשה שספגה, האלופה המכהנת תנסה להוכיח שהיא עדיין ראויה לתואר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!