דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מת מפצעיו הסייר חן אמיר, שנפצע בפיגוע הירי בתל אביב

אמיר בן 42 נשוי ואב לשלוש בנות, זיהה ראשון את המחבל וחתר למגע. במהלך קרב יריות נפצע אמיר ופונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים איכילוב | המחבל, בן 22 תושב גזרת ג'נין נורה על ידי סייר נוסף ומותו נקבע בבית החולים | נתניהו: ״תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של אמיר ז״ל, נבוא חשבון עם כל מבקשי נפשנו"

חן אמיר שנהרג בפיגוע בתל אביב (צילום: באדיבות המשפחה)
חן אמיר שנהרג בפיגוע בתל אביב (צילום: באדיבות המשפחה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פיגוע ירי בתל אביב: סייר הביטחון של עיריית תל אביב, חן אמיר בן 42 שזיהה את המחבל, מת מפצעיו בבית החולים איכילוב בתל אביב.

אמיר, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נרצח בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים. משפחתו באצילות נפש הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים. ראש הממשלה נתניהו ספד לאמיר: ״בשם כל אזרחי ישראל, שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של חן אמיר ז״ל, סייר עיריית תל אביב-יפו שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו.״

 ראש העיר תל אביב רון חולדאי: "הלב נשבר. חן, פקח הסיירת לביטחון ושיטור עירוני שלנו, נהרג בעת מילוי תפקידו. ערנותם, גבורתם ואומץ ליבם של שני הסיירים שחשדו במחבל וחתרו למגע לא יישכח. תנחומיי הכנים למשפחתו של חן. העירייה תעמוד לצידכם ככל שיידרש".
זירת הפיגוע בתל אביב (צילום תיעוד מבצעי מד"א)
זירת הפיגוע בתל אביב (צילום תיעוד מבצעי מד"א)

בשעות הערב הגיע המחבל, תושב ג'נין, בן 27 ,ללא אישורי שהייה ועבודה בישראל, לאזור רחוב מונטיפיורי בתל אביב. פקחי עיריית תל אביב הבחינו במחבל שעורר את חשדם וביקשו לבדוק אותו. בשלב זה פתח המחבל בירי לעבר אמיר ז"ל, שנפגע באורח קשה ופונה למרכז הרפואי איכילוב. פקח העירייה הנוסף הגיב בנחישות והצליח לנטרל את המחבל. כוחות גדולים של של משטרת מחוז תל אביב הגיעו למקום והחלו בטיפול בזירה ובסריקות נרחבות באזור.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בזירת הפיגוע בתל אביב (צילום: לפי סעיף 27א')
מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בזירת הפיגוע בתל אביב (צילום: לפי סעיף 27א')
המחבל הוא כאמל אבו בכר, בן 22 מרומאנה, שלדברי השב"כ "התנהל כמבוקש במחנה הפליטים ג'נין בחצי שנה האחרונה ומזוהה עם ג'יהד האיסלאמי". אבו בכר השאיר אחריו מכתב שבו הודיע על כוונתו להפוך לשהיד. מותו נקבע בבית החולים.
חובשי רפואת חירום במד"א, שי בכר ושמעון פנחס: "ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו. תוך כדי פעולות החייאה העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״מתפלל לשלומו והחלמתו של סייר הבטחון העירוני של עיריית תל אביב הנאבק על חייו. תודה מקרב לב לו ולעמיתו שגילו אומץ, תושייה ונחישות כשאיתרו ונטרלו מחבל נתעב שהגיע לפגוע ולרצוח אזרחים תמימים בלב העיר. אני קורא לציבור לגלות עירנות יתרה בתקופה מאתגרת זו.״

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ: ״מתפלל למען הפצוע האנוש מהפיגוע הנפשע בתל אביב. ערנותם ותגובתם של הפקחים שהיו במקום – מעשה גבורה שמנע אסון גדול יותר ושראוי לכל הערכה״.

כוח קפלן: "אנו מתפללים לשלומם של הנפגעים בפיגוע. אנו נמצאים בקשר הדוק ובשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, ההפגנה נגד ההפיכה המשטרית תתקיים כסדרה בצורה בטוחה ובתיאום מלא עם משטרת ישראל".
בעקבות הפיגוע עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע שמספרו 1-800-363-363. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות הפיגוע.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!