דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הניצחון של מישל אלוזי: שחקנית ההגנה של נבחרת ניגריה היא חוקרת סרטן מוערכת

לאלוזי בת ה-26 יש חלק חשוב בהגעה של "הסופר פלקונס" לשלב שמינית הגמר במונדיאל | לצד הקריירה הענפה ככדורגלנית, היא חוקרת את מחלת הלוקמיה בילדים ומתכננת ללמוד רפואה: "אני נלחמת בשביל הילדה הקטנה בתוכי שתמיד רצתה לשחק כדורגל ולהיות רופאה מדהימה ומגניבה"

מישל אלוזי במדי נבחרת ניגריה מול קנדה, במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Hamish Blair)
מישל אלוזי במדי נבחרת ניגריה מול קנדה, במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Hamish Blair)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בסיום הניצחון של נבחרת ניגריה על המארחת אוסטרליה בשלב הבתים של מונדיאל הנשים, מישל אלוזי המגינה השמאלית של ניגריה, הייתה בשיא האופוריה, כמו כל חברותיה לנבחרת. במהלך חגיגות הניצחון הועלה סרטון בו היא אומרת: "אני אוהבת את החלק האפריקאי שלי, אני אוהבת את החלק הניגרי. אנחנו כל כך נרגשות, יש לנו עוד משחק אחד לסיום, אבל תמשיכו לא לספור אותנו עדיין".

ניגריה, שעלתה לשלב שמינית הגמר בו תפגוש מחר (שני, 10:30) את אנגליה, היא ללא ספק אחת הפתעות הנעימות של הטורניר. לאלוזי יש חלק גדול בהגנה האיכותית ובתמיכה בהתקפה. זה ללא ספק רגע השיא שלה כשחקנית כדורגל, אך לצד קריירה ענפה, אלוזי מטפחת את הקריירה היותר מרכזית שלה כחוקרת מחלת הסרטן.

אלוזי בת ה-26 נולדה בקליפורניה ארה"ב, להורים שהיגרו מניגריה. לאחר ששיחקה בליגת המכללות, לא נבחרה בדראפט ה-NWSL ועברה לשחק בליגה הקזחית, ב-2021 קיבלה הזדמנות ביוסטון דאש ובאותה השנה גם זומנה לראשונה לנבחרת ניגריה. בנבחרת ניגריה אלוזי משחקת בהגנה, כאשר בקבוצתה היא משחקת פעמים רבות בהתקפה.

"חיפשתי עבודה, משהו לעשות. אני פשוט כל כך אוהבת לעסוק ברפואה", סיפרה אלוזי בראיון ל-abc13. "ולמרבה המזל, ד"ר סטיבנס הגיע אליי". ד"ר אלכס סטיבנס היא אונקולוגית ילדים בבית החולים לילדים בטקסס. בתחילת 2021, היא שכרה את אלוזי כאחת מארבע עוזרות מחקר שיעבדו במעבדת המחקר שלה ללוקמיה בילדים.

"היא עלתה בהרבה על הציפיות", סיפרה ד"ר סטיבנס, "היא למדה את כל הטכניקות שאנו עושים במעבדה מהר להפליא. למישל יש בדיוק את מה שאני מחפשת. יש לה את הרצון לעשות שינוי בעולם – להשתמש בכישרונות ובחזקות שלה כמיטב יכולתה ואני אוהבת את זה. זה מה שמקדם את תחום האונקולוגיה של ילדים קדימה".

אלוזי בעלת תואר בביולוגיה מולקולרית מאוניברסיטת ייל, מספרת על השילוב המאתגר בין שתי העבודות והמעברים החדים שהיא צריכה לעשות, "אני מסיימת את האימון בצהריים ואז אני רצה למעבדה. למרבה המזל, זה ממש קרוב למתקן שלנו, אז אני פשוט ארוץ למרכז הרפואי ואעזור בכל מקום שבו עמיתיי לעבודה הפסיקו. בדרך כלל אעבוד גם בסופי שבוע".

בסיום קריירת הכדורגל מתכננת אלוזי לעבור ללימודי רפואה. "בסופו של יום, זו רק תשוקה", אמרה אלוזי. "אני נלחמת בשביל הילדה הקטנה שבתוכי שתמיד רצתה לשחק כדורגל ולהיות רופאה מדהימה ומגניבה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!