דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

אמסלם לנציב שירות המדינה: "להדיח את מנהלת רשות החברות"

השר פנה לנציב בדרישה להדיח את מיכל רוזנבוים מתפקידה: "מטעמים מקצועיים גרידא" | רוזנבוים ביקשה בשבוע שעבר להופיע בפני הממשלה ו"להציג את המצב הקשה שנוצר ברשות"

השר דוד אמסלם ויו"ר רשות החברות, מיכל רוזנבוים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השר דוד אמסלם ויו"ר רשות החברות, מיכל רוזנבוים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

השר הממונה על רשות החברות הממשלתיות, דוד אמסלם, פנה היום (ראשון) לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ', בדרישה לפטר את מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים.

השר אמסלם, טען במכתב בן 15 עמודים, שרוזנבוים מתעמרת בעובדי הרשות ומתעלמת מהוראותיו. "לאורך השנים בהן כיהנתי בתפקידים ציבוריים מגווים, לרבות נבחר ציבור, מעולם לא נדרשתי למצב של סיום כהונתו של עובד", כתב אמסלם. "יחד עם זאת, נסיבות המקרה שבפנינו, הן שהביאו אותי למצער, בפעם הראשונה במילוי תפקידי, לבקש את סיום כהונתו של עובד".

לדבריו, "אין מדובר בעניין אישי כלפי מנהלת הרשות והדברים נובעים מטעמים מקצועיים גרידא. הגם והרשות נמצאת תחת אחריותי לתקופה קצרה יחסית, הרי שעד היום לא הצלחתי לקבוע סדרי עבודה תקינים עם מנהלת הרשות אלא להיפך, מנהלת הרשות עושה כל שביכולתה לסכל את יכולתי לבקר את עבודת רשות החברות ולהתוות את מדיניותי כפי שקובע החוק".

השר אמסלם מבסס את דרישתו על שני סעיפים שמאפשרים להפסיק את מינויה של מנהלת רשות החברות הממשלתיות בהתאם לחוק: קיומה של אי התאמה מובהקת לתפקיד וקיומו של משבר אמון חריף ומתמשך, או קיומם של חילוקי דעות מהותיים וממושכים בין נושא המשרה הבכיר לבין הממונים עליו, שיוצרים מצב שמונע תפקוד יעיל ותקין.

תגובת מנהלת רשות חברות עו״ד מיכל רוזנבוים: "בפחות מארבעה חודשים מאז השר נכנס לתפקידו, זהו הניסיון השלישי בו הוא נוקט להדיח את מנהלת רשות החברות הממשלתיות, וזאת לאחר שבכהונה קודמת התעמת עם מנהל רשות החברות הקודם ועם גב׳ דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה".

"הרקע לפניות השר להדחה, הוא סירוב מנהלת רשות החברות להסכים לדרישות לא לגיטימיות, בעיקר בתחומי מינויים ושכר. בחוות דעת מפורטת, היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי הרשות פועלת כדין בעמידה עצמאית על כללי מנהל תקין ניסיון לאיים על מנהלת הרשות לא ירפה את ידיה והיא נחושה להמשיך ולהפעיל את שיקול דעתה באופן עצמאי וללא מורא. טענות השר נענו כבר והן ייענו שוב באופן ענייני במכתב מפורט לנציב שירות המדינה".

רוזנבוים ביקשה בשבוע שעבר מראש הממשלה, להשתתף בישיבת הממשלה הקרובה על מנת להציג את המצב הקשה שנוצר ברשות החברות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!