דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

השדולה להלומי קרב בכנסת תקיים דיון חירום בעקבות התאבדותם של בר כלף ואור דוניו

שני הלוחמים המשוחררים שמו קץ לחייהם בתוך 24 שעות, אחרי שאגף השיקום במשרד הביטחון לא הכיר בהם כנכי צה"ל | השדולה תדון בהקמת צוות חירום בין-משרדי לאיתור וליווי של נכי צה"ל, הלומי קרב ומתמודדי נפש בסיכון גבוה לפגיעה עצמית במהלך תהליך ההכרה שלהם

בר כלף (מימין) ואור דוניו (צילומים: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בר כלף (מימין) ואור דוניו (צילומים: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הדס יום טוב

השדולה להלומי והלומות הקרב ובני משפחותיהם תקיים כנס חירום היום (שלישי) בכנסת, במהלך פגרת הקיץ, בעקבות מותו של אור דוניו, לוחם משוחרר מחטיבת כפיר שמת מאובדנות אתמול. זהו מקרה המוות מאובדנות השני של לוחם משוחרר בתוך 24 שעות. בסיום הדיון תציג השדולה לציבור את המסקנות והדרישות המידיות ממשרד הביטחון.

מותו של דוניו (30) מגיע יממה לאחר שבר כלף, גם הוא לוחם לשעבר בחטיבת כפיר, מת מפצעיו כמה ימים אחרי שהצית את עצמו, בעקבות סירוב אגף השיקום במשרד הביטחון להכיר בו כנכה צה"ל. הוריו של דוניו סיפרו שהשתתף במבצע "שובו אחים" ב-2014, והתבייש לדבר על כך. לדבריהם, לפני כעשרה חודשים הגיש בקשה להכרה כנכה צה"ל, אבל לא קיבל מענה.

השדולה תדון בהקמת צוות חירום בין-משרדי לאיתור וליווי של נכי צה"ל, הלומי קרב ומתמודדי נפש בסיכון גבוה לפגיעה עצמית במהלך תהליך ההכרה שלהם. "לדאבון הלב, בימים האחרונים איבדנו שניים מטובי לוחמינו שהיו בתהליך ההכרה כהלומי קרב", נכתב בהודעה משותפת של יושבי ראש השדולה, ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) וח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית). "לבנו עם המשפחות, אך זוהי עת למעשה מהיר כדי להציל חיים של אלו שממתינים להכרה ונמצאים בסיכון גבוה לפגיעה עצמית. אנחנו מזמינים את חברי הכנסת, ראשי הארגונים, ראש אגף השיקום והנהגת משרד הביטחון להתייצב בכנסת ולהציג כבר היום תוכנית חירום להצלת הלוחם הבא מפגיעה עצמית.

"האישור של רפורמת 'נפש אחת' והגדלת ההשקעות למען הלומי הקרב ונכי צה"ל משמעותית ונכונה, אלא שהיישום של החוק שאושר זה עתה בכנסת ייקח חודשים רבים. עד אז נדרשת תוכנית חירום לאיתור וזיהוי אותם צעירים, לוחמים ולוחמות שהם בסיכון גבוה בתהליך ההכרה שלהם, וליצור עבורם מעטפת טיפולית אינטנסיבית, כבר בתהליך ההכרה, ביוזמה ובמעורבות של מטפלים, של הרשויות המקומיות, משרד הביטחון ובתיאום בין כלל המערכות: מגזר שלישי, ממשלה ורשויות מקומיות. זה יהיה עיקר הדיון שלנו, כיצד מונעים את האובדן הבא".

משרד הביטחון: "משרד הביטחון מביע צער על מותו של אור דוניו ומשתתף בכאבה של המשפחה. עם היוודע האירוע, נציגי האגף יצרו קשר עם המשפחה. אור פנה לפני כעשרה חודשים בבקשה להכרה כנכה צה"ל. מיד עם הגשת הבקשה, אושר לו טיפול נפשי על ידי מטפלת פרטית אותה בחר, במימון האגף".

הקו החם של ער"ן מעניק סיוע 24/7 בטלפון 1201 וברשת בצ’אט באתר ער"ן

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!