דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

סיירי עיריית תל אביב מנסים להתאושש ממותו של חן אמיר בפיגוע: ״כאנשי ביטחון אסור לנו ליפול״

מתן איבן, סגן מנהל הסיירת לביטחון ושיטור עירוני בעיריית תל אביב שאחד מאנשיה, חן אמיר ז״ל, נפל בפיגוע הירי ברחוב נחלת בנימין, מספר ל׳דבר׳ על הניסיון לאסוף את השברים לאחר האירוע: ״כאב ואובדן ענקיים שרק מחדדים את חשיבות הימצאותנו בעיר״

אנשי אגף סל״ע - הסיירת לביטחון עירוני בתל אביב, אליה השתייך חן אמיר ז״ל שנפל בפיגוע הירי בעיר (צילום: באדיבות אגף סל״ע)
אנשי אגף סל״ע - הסיירת לביטחון עירוני בתל אביב, אליה השתייך חן אמיר ז״ל שנפל בפיגוע הירי בעיר (צילום: באדיבות אגף סל״ע)
ניצן צבי כהן
הדס יום טוב
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הדבר הכי קשה שחוויתי בתפקיד שלי זה לאבד עובד", אומר מתן איבן, סגן מנהל אגף סל"ע, הסיירת לביטחון ולשיטור עירוני בעיריית תל אביב, בעקבות האירוע בו נרצח ביום שבת סייר היחידה, חן אמיר ז"ל כשמנע יחד עם שותפו ע' פיגוע גדול במרכז תל אביב.

"בתחושה, אנחנו עדיין בעיצומו של האירוע. כאנשי ביטחון אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו ליפול. חייבים להמשיך קדימה, וכך ננהג. האירוע הקשה הזה רק מחדד שההימצאות שלנו ברחובות העיר תל אביב יפו היא קריטית, משום שאנחנו מגנים על העיר הזאת. כך היה לאורך השנים והפעם לצערנו זה פגש אותנו מקרוב ועלה במחיר כבד מאוד".

אמיר ז"ל, ושותפו ליחידת הסיירים הדו גלגליים של סל"ע, נסעו ביום שבת על אופנועים ברחוב אלנבי, ופנו לרחוב מונטיפיורי, כשבמהלך נסיעתם זיהו אדם חשוד. "מעבר להליכה ולחזות, מה שהעלה את החשד שלהם היה העובדה שלא יצר קשר עין למרות שהם ניסו ליצור איתו קשר עין. הם דיברו ביניהם בקשר והחליטו שצריך לבדוק אותו. הם עשו פרסה וחזרו אחורה. חן שהיה הראשון חסם את דרכו עם האופנוע, כשאותו מחבל נתעב שלף אקדח מסוג גלוק וירה לכוונו ולצערי פגע בו. הסייר הנוסף פרק מהאופנוע, למעשה פשוט זרק את האופנוע, שלף את נשקו וירה לעבר המחבל על מנת לנטרל אותו, בפעולה נועזת שמנעה פגיעה בחפים מפשע נוספים. צריך להבין את התמונה – באותו הרגע ממש בבית הקפה הסמוך היו אנשים רבים, מעבר לזה שהרחובות הסמוכים היו הומי אדם, עם אנשים שצעדו עם דגלים בדרך להפגנה בקפלן. בגופו של חן ועם תושייתו של ע' השותף פשוט נמנע כאן פיגוע גדול ואסון כבד עוד יותר".

מתן איבן, סגן מנהל אגף הסיירת לביטחון ולשיטור עירוני בעיריית תל אביב (צילום: באדיבות אגף סל״ע בעיריית תל אביב)
מתן איבן, סגן מנהל אגף הסיירת לביטחון ולשיטור עירוני בעיריית תל אביב (צילום: באדיבות אגף סל״ע בעיריית תל אביב)

"מאחר ואנשי אגף סל"ע הם אנשי ביטחון לכל דבר ועניין הם עוסקים בביטחון אישי גם בתחומים הפליליים וגם בתחומים הפח"עיים, כפי שלצערנו קרה ביום שבת כשעובד שלנו קיפח את חייו בנסיבות טרגיות. זה אירוע קשה וכבד מנשוא, אבל הוא רק מעיד עד כמה ההמצאות של האנשים שלנו ברחבי העיר היא מחוייבת המציאות", אומר איבן, ומזכיר כי גם באפריל האחרון, היה זה צוות של השיטור העירוני, שוטר וסייע, שהגיעו ראשונים לפארק צ'רלס קלור בעקבות הדיווח על אירוע פיגוע דריסה. "הצוות שלנו הגיע ראשון ונטרל את אותו מחבל שביצע את הדריסה במטרה להפסיק פגיעה של חפים מפשע, והצילו חיים של רבים".

"חן היה עובד ותיק ואהוב מאוד באגף, ועבד איתנו שש שנים" הוא מספר, ומוסף שבעבר היה זכה להיות המנהל הישיר שלו ובשנים האחרונות באופן עקיף כסגן מנהל היחידה. "עובד, חבר, שותף מדהים. עם חיוך שראו למרחקים. איש מקצוע מהמעלה הראשונה שאהב מאוד אופנועים ורכיבה. אדם נעים הליכות, איש משפחה למופת. אבידה גדולה. אני רוצה לחזק את ידיהן של ורד זוגתו והבנות על האובדן הקשה שהן חוו, וגם עבורנו כאגף זה כואב מאוד".

זה מעורר חששות להמשיך ולצאת למשימות?

"חשש בקרב אנשי ביטחון קיים תמיד. כשאתה יוצא למשמרת יש חשש שתותקל, שיפתיעו אותך. אבל האנשים שעובדים באגף סל"ע הם אנשים שנדרשים לגלות אומץ, נחישות, תעוזה, תושיה. כפי שאנשינו גילו ביום שבת. זה מה שמצופה, וזה מה שהסיירים שלנו הוכיחו שהם יודעים לעשות גם במחיר של הקרבה אישית".

ברשתות החברתיות, חלק מהתגובות לאירוע התייחסו לכך שהמחבל היה ככל הנראה בדרך להפגנה. היו למרבה הצער גם מי שהביעו שמחה לאיד על פיגוע בלב תל אביב.

"אני בעמדתי רק רוצה אחדות, אהבת חינם. אנשים צריכים להבין שאירוע כזה לא מגיע לאף אחד. אנחנו עם אחד, ביחד, עם שותפות גורל. בסוף ההגנה על תושבי המדינה בכלל ותושבי העיר בפרט, עלתה לנו במחיר אישי כבד" אומר איבן, ומוסיף שרוב התגובות היו אחרות לגמרי" "יום למחרת האירוע קיבלנו טלפונים רבים למוקד העירוני מאנשים רבים שביקשו לקחת חלק בהלוויה, להגיע לשבעה. זה היה מחמם את הלב. אנחנו מקבלים חיבוק גדול ותמיכה מהציבור, מראש העיר, וזה מסייע לנו להמשיך לעשות את עבודתנו, ונמשיך במשימה שלנו כי מי שעוסק בביטחון בעיר שהיא ציר מרכזי, אסטרטגי, כלכלי – אין לו פריווילגיה לעצור או להשבר. חייבים להמשיך קדימה, וכך ננהג".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!