דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי קריית הממשלה בטבריה: "הנהלת BIG חוסמת את מעליות העובדים כדי שנעבור דרך הקניון"

על אף שקיימים במבנה מדרגות ומעליות, הם נעולים והעובדים נאלצים להעביר ציוד וחומרים מסוכנים בתוך הקניון | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "פניתי בנושא למשרד אוצר. נפעל בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע את הפגיעה בעובדי המדינה בקריית הממשלה"

הכניסה לקריית הממשלה בטבריה (צילום: עובדי קריית הממשלה בטבריה)
הכניסה לקריית הממשלה בטבריה (צילום: עובדי קריית הממשלה בטבריה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת קניון BIG בטבריה לא מאפשרת לעובדי קריית הממשלה, שנמצאת במתחם,  להשתמש במעליות שמובילות מחניון העובדים למשרדים. למרות שבמבנה קריית הממשלה החדשה בעיר ישנן שתי מעליות חדישות וגרם מדרגות חירום, הם נשארים נעולים, וההנהלה לא מאפשרת לעובדים להשתמש בהם. זאת על מנת שהעובדים יאלצו לעבור בדרכם למשרד בכל קומות הקניון.

קריית הממשלה החדשה הוקמה במסגרת החלטת ממשלה לרכז את שירותי הממשלה במקום אחד, ובשנתיים האחרונות עברו לעבוד בה כבר כ-150 עובדים ממשרדי הבריאות, הרווחה, שירות התעסוקה ורשות האוכלוסין שהיו בעברם פזורים ברחבי העיר.

המעליות שמובילות מחניון העובדים בקריית הממשלה בטבריה למשרים נעולות (צילום: עובדי קריית הממשלה בטבריה)
המעליות שמובילות מחניון העובדים בקריית הממשלה בטבריה למשרים נעולות (צילום: עובדי קריית הממשלה בטבריה)

"מישהו כנראה סגר עם הקניון שהעובדים ומקבלי השירותים של משרדי הממשלה יעברו דרך הקניון, כשבפועל יש מעלית קיימת ישר מהחניה למשרדים", אמר ל'דבר' רמי חטאב, יו"ר הוועד של משרד הבריאות בעיר. "העובדים סובלים ומתלוננים, ופשוט לא סופרים אותנו. לפני שעברנו לכאן הבטיחו לנו שהמעליות יהיו פתוחות. לא אכפת להם שאני הולך ועובר בקניון עם דליים של פסולת רפואית. לא אכפת להם שאנשים שבאים לקבל שירותים, גם נכים עם קביים, מטורטרים במקום שיוכלו פשוט לעלות במעלית. גם כשכיבוי אש היו כאן ואמרו להם שאסור לנעול את מדרגות החירום – מיד כשיצאו הם חזרו ונעלו. יש לנו כאן סכסוך עבודה ואני פועל בהתאם להנחיות ההסתדרות".

"מה שהם רוצים זה שנעשה נפח תנועה בקניון. זה אפילו לא שנקנה, אלא שפשוט תהיה תחושה של 'נפח פעילות'", אמר ל'דבר' בני זכריה, יו"ר ועד עובדי מס הכנסה הצפויים לעבור למבנה בנובמבר הקרוב. "זה לא ייתכן שעובדי ציבור יבזבזו 20 דקות ביום רק להגיע ולחזור מהמשרד כדי לייצר לקניון פרטי 'תנועה'. זה לא נראה טוב, זה לא הגיוני, וזה לא מתקבל על הדעת. אני מאמין שאם יהיה צורך להפעיל את סכסוך העבודה שהוכרז, אנחנו נצליח להבהיר גם לבית הדין שיש כאן מצב לא הגיוני".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, פנה בנדון כבר לפני כחודש למנהל חטיבת נכסים ולוגיסטיקה באוצר. במכתבו, ציין כי קיבל תלונות רבות של עובדים בנושא, ואף הגיע לסיור במקום לצד יו"ר מרחב כנרת אבי גבאי וראשי ועדים על מנת לבחון את הדברים באופן ישיר. "ההתעקשות המיותרת למנוע מהעובדים מעבר ישיר ומהיר למשרדים גורמת להם טרדה נוספת של צעדה יומית ברחבי הקניון, שמוסיפה כ-25 דקות ביום והכל מחוסר הגיון כלשהו".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי (צילום: קובי קואנקס)
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי (צילום: קובי קואנקס)

עוד הוסיף אלקלעי, שבין העובדים שעתידים לעבור למתקן ישנם גם עובדי רשות המיסים הנדרשים לעיתים קרובות לקחת עימם ארגזים של חומר של נישומים ואף להוביל אנשים אזוקים לחקירה, ועובדי משרד הבריאות שמעבירים חומרים מסוכנים. "היעלה על הדעת שהם יאלצו לשוטט ברחבי הקניון במקום להגיע באופן ישיר דרך המעליות?" כתב במכתבו.

לכך הוסיף כי סגירת המעליות ומדרגות החירום בפני העובדים נראית אף היא תמוהה מבחינה, תכנונית וחוקית, ושהוא נוכח לראות חוסר תכנון נוסף במבנה, כשחלונותיהם של חלק מהמשרדים חסומים לגמרי על ידי מערכות מיזוג אוויר. "אנו נפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו לרבות צעדים אירגוניים ובפנייה לערכאות משפטיות על מנת למנוע את האיוולת הזו ואת הפגיעה והסכנה לעובדי המדינה בקריית הממשלה החדשה בטבריה".

באגף החשב הכללי באוצר אמרו ל'דבר': "ההחלטה לגבי השימוש במעליות התקבלה על ידי בעל הנכס. מאז, אגף החשב הכללי נמצא בשיח רציף מול נציגי ההסתדרות ובעל הנכס במטרה למצוא פתרון מתאים. למען הסר ספק, יודגש כי לצורך אכלוס המבנה התקבלו כלל האישורים הנדרשים ע"פ חוק".

בקניון ביג בטבריה בחרו שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!