דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

"על המדינה לטפל בגורמי הפשיעה ולא להעניש את תושבי הרשויות"

אמיר בשאראת, מנכ"ל הוועד של הרשויות הערביות טוען כי הקפאת התקציב של שר האוצר סמוטריץ' היא ענישה קולקטיבית: "מעורבות של ארגוני פשיעה אינה ייחודית לרשויות הערביות ואף קיימת בתקציבי הממשלה" | ועד ראשי הרשויות: "שר האוצר ממשיך במסע ההסתה נגד החברה הערבית ומנהיגיה הנבחרים"

עו"ד אמיר בשאראת, מנכ"ל הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות (צילום: אלבום פרטי)
עו"ד אמיר בשאראת, מנכ"ל הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות (צילום: אלבום פרטי)
יניב שרון

"על המדינה לטפל בגורמי הפשיעה עצמם ולא להעניש את תושבי הרשויות על-ידי הקפאת התקציב", כך הגיב אמיר בשאראת, מנכ"ל הוועד של הרשויות הערביות, לטענות שאמר אתמול (רביעי) שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במסיבת העיתונאים, בה נימק את הקפאת תקציבי הרשויות הערביות בסכנה שהכסף יעבור לארגוני פשיעה ולפעילות טרור. בדבריו התנה השר את העברת הכסף ביצירת מנגנון שיפקח ויוודא את הגעת הכסף ליעדו.

עוד בשאראת הוסיף כי "מעורבות של ארגוני פשיעה בפעולות הרשות המקומית אינה ייחודית לרשויות הערביות ואף קיימת בתקציבי הממשלה. לפיכך אין ליצור מנגנון ייחודי לרשויות הערביות".

לטענתו, יש להבחין בין תקציבי האיזון המשמשים לתקציב השוטף של הרשות ולמתן שירותים בסיסיים לאזרח, לבין תקציבי הפיתוח הפגיעים יותר להשתלטות מצד גורמי פשיעה. הוא מוסיף כי "אם ארגוני הפשע מעוניינים בכסף, זה לא מעניין אותם אם זה ברשות, בגוף על רשותי או בממשלה, הם ימצאו דרך להגיע אליו".

ועד ראשי הרשויות הערביות מסר כי "ראשי הרשויות הערביות דוחים כל התערבות של גורמים גזענים בעצמאותם של הרשויות המקומיות והעומדים בראשם". עוד מוסיף הועד "הטענה של העברת הכספים לארגוני טרור – טענה שקרית ומכפישה שנועדה לפגוע במנהיגות העומדת בחזית המאבק נגד הפשיעה".

"שר האוצר ממשיך במסע ההסתה נגד החברה הערבית ומנהיגיה הנבחרים. הוועד הארצי יבחן אפשרות הגשת תביעת דיבה אישית כנגד השר על הכפשה זו ודבריו המסיתים והשקריים. על שר האוצר והממשלה לקיים את חובתם כלפי האזרחים הערבים ובכלל ולהילחם בגורמי הפשיעה, ולהשאיר את מלאכת ניהול הרשויות המקומיות בידי המנהיגות הנבחרת. לא נאפשר הפצת שקרים כאלה, וגם לא פגיעה בתקציבי הרשויות ולא נרפה מלהעמיד את הממשלה בפני חובתה למגר את הפשיעה הגואה. ביום ראשון יתכנסו ראשי הרשויות באוהל המחאה שהוקם השבוע, ויפגינו מחוץ למשרד ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה".

יש לציין, כי רעיון המנגנון העל-רשותי כבר הוזכר בדו"ח המנכ"לים ובהחלטות 549 ו-550, ולמרות זאת לא נבנה מנגנון כזה ובשל כך לא הועברו תקציבי הפיתוח. תקציבי האיזון המדוברים מקורם בדו"ח מבקר המדינה מ-2007 שהצביע על הפערים במענקי האיזון בין הרשויות היהודיות לערביות בשל אי התאמה של נוסחת החלוקה הנהוגה. לפיכך בהחלטה 550 נקבע שיש ליצור נוסחת חלוקה חדשה ועד אז, יינתנו מענקים נוספים לרשויות הערביות על מנת לגשר על הפער.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!