דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2023

אוסטרליה ניצחה את צרפת בפנדלים ועלתה לחצי הגמר, שם תפגוש את אנגליה שניצחה את קולומביה

אחת משתי מארחות הטורניר, ניצחה 6:7 בבעיטות ההכרעה אחרי 120 דקות ללא שער | עבור אוסטרליה זו העפלה ראשונה ל-4 הגדולות במונדיאל הנשים | אנגליה ניצחה 1:2 אחרי שפיגרה 1:0 ועלתה לחצי גמר המונדיאל בפעם השלישית ברציפות

  • אלסיה רוסו חוגגת עם חברותיה את השער השני של נבחרת אנגליה מול קולומביה ברבע גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Rick Rycroft)
    אלסיה רוסו חוגגת עם חברותיה את השער השני של נבחרת אנגליה מול קולומביה ברבע גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Rick Rycroft)
  • סאם קר חוגגת את הניצחון של אוטרליה על צרפת ברבע גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Tertius Pickard)
    סאם קר חוגגת את הניצחון של אוטרליה על צרפת ברבע גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Tertius Pickard)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת אוסטרליה עלתה היום (שבת) לחצי גמר מונדיאל הנשים. אחת משתי מארחות הטורניר, ניצחה את צרפת בפנדלים (6:7) אחרי 120 דקות ללא שער. עבור אוסטרליה זו העפלה ראשונה ל-4 הגדולות במונדיאל הנשים.

אלופת אירופה אנגליה ניצחה 1:2 את קולומביה, אחת הנבחרות המרשימות והאהודות בטורניר, ועלתה בפעם השלישית ברציפות לחצי גמר המונדיאל. לייסי סנטוס הבקיעה לקולומביה (44'), לורן המפ השוותה (45+6') ואסיה רוסו הפכה בדקה ה-63.

אוסטרליה – צרפת 0:0 (6:7)

49 אלף צופים דחפו את המארחת באצטדיון לאנג פארק בבריזביין. שתי הקבוצות נהנו ממספר הזדמנויות לנצח את המשחק, אך במקביל שיחקו מאוד טקטית וזהיר כדי לא לתת לקבוצה השנייה לכבוש. בדקה ה-41 מרי פאולר זכתה לקבל את הכדור מול שער ריק, אך הבעיטה שלה נהדפה מקו השער ע"י אליסה דה אלמיידה שהגיעה לכדור משום מקום. המשחק הלך להארכה.

בדקה ה-100 צרפת הייתה בטוחה לכמה שניות שהיא עלתה ליתרון במשחק. אלאנה קנדי נגחה לשערה את הכדור הקרן הצרפתי, אך השער נפסל בעקבות דחיפה של קטלין פורד ע"י הבלמית הצרפתית וונדי רנאר, במהלך המאבק על ההגעה לכדור הקרן.

בדקה ה-113 סלמה באשה נופלת ברחבה האוסטרלית, לאחר היתקלות רגליים וה-VAR מחליט לא להתערב בהחלטת השופטת לא לשרוק לפנדל. לקראת בעיטות ההכרעה מחליף המאמן הנרי רנאר את השוערת שלו פאולין פיירו מאנין מוחלפת ע"י סולן דוראן.

כבר בבעיטת הפנדל הראשונה מקנזי ארנולדזינקה לפינה הנכונה ועצרה את הבעיטה של סלמה באשה. מהצד השני קטלין פורד כבשה את הפנדל הראשון לזכות אוסטרליה. קדידיאטו דיאני לא נלחצה והשוותה את התוצאה. סולן דוראן עצרה את הבעיטה של סטפני קאטלי. וונדי רנאר, סאם קר ואז'ני לה סומר עשו את העבודה. גם מרי פאולר בת ה-20 כבשה.

שוערת אוסטרליה מקנזי ארנולנד עצרה את הבעיטה של אווה פירסט, אך בעטה את הפנדל המכריע לקורה. גרייס גיורו כבשה לזכות צרפת, קטרינה גורי השוותה. סקינה קרחאווי עם בעיטה למשקוף ופנימה וטאמקה באט כבשה גם. מאילה לקראר ואלי קרפנטר המשיכו להבקיע.

הדרמה המשיכה עם עצירה של מקנזי ארנולנד לבעיטה של קנזי דאלי. הבעיטה נשרקה מחדש לאחר שב-VAR ראו את ארנולד יוצאת מקו השער לפני הבעיטה. בבעיטה החוזרת השוערת אוסטרלית עצרה פעם נוספת. קלייר האנט לא ניצחה את ההזדמנות וגם הבעיטה שלה נעצרה. ויקי באשו בעטה לקורה וקורטני ויין בבעיטה מדויקת לפינה העלתה את אוסטרליה לראשונה לחצי הגמר.

אנגליה – קולומביה 1:2

בדקה ה-44 קולומביה עלתה ליתרון מפתיע. לינדה קייסדו מסרה את הכדור באגף ימין על סף הרחבה ללייסי סנטוס, שהתקדמה מעט, ניצלה מיקום לא טוב של השוערת האנגלית מרי ארפס ובעטה מזווית אלכסונית כדור גבוה לפינה הנגדית.

היתרון של קולומביה לא החזיק מעמד הרבה זמן. הנבחרת האנגלית תקפה כדי להשיג את השוויון ובתוספת הזמן של המחצית הראשונה לוסי ברונז הורידה כדור בראש לאלסיה רוסו ברחבה הקולומביאנית, רוסו לא השתלטה על הכדור, השוערת קטלינה פרז גלשה אך השמיטה אותו. רוסו הצליחה לדחוף את הכדור מעט קדימה מעבר לשוערת ולורן המפ הגיעה ראשונה בגלישה לכדור והשלימה את השוויון.

בדקה ה-63 ג'ורג'יה סטאנוויי מסרה לאלסיה רוסו, שניצלה טעות נוספת בהגנה הקולומביאנית, מצאה את עצמה מול השוערת ובבעיטה לפינה הנגדית העלתה את אנגליה ליתרון. בדקה ה-68 חילוף יוצא דופן אצל קולומביה. השוערת קטלינה פרז לא יכלה להמשיך והוחלפה ע"י נטליה חיראלדו בת ה-20.

אנגליה שמרה על היתרון והעפילה לחצי גמר מונדיאל שלישי ברציפות, שם היא תפגוש את הנבחרת היחידה שניצחה אותה תחת המאמנת, סרינה ויכמן, נבחרת אוסטרליה המארחת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!