דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אתר חדש מתאים הכשרות מקצועיות לפי שאלון מיומנויות וצרכים

משרד העבודה השיק את אתר Skill-il, שנועד להתאים בין הכישורים והנתונים לבין מגוון הצעות להכשרות מקצועיות רלוונטיות | שר העבודה, יואב בן צור: "ההכשרות המקצועיות נמצאות בראש סדר העדיפויות ואנו נשקיע בכך את מלוא המשאבים הדרושים"

שר העבודה יואב בן צור בכנס אילת לעבודה (צילום: שרית פרידמן)
שר העבודה יואב בן צור בכנס אילת לעבודה (צילום: שרית פרידמן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אלפי מקבלי דמי אבטלה והבטחת הכנסה מופנים בימים האחרונים באמצעות הודעות SMS מהביטוח הלאומי לאתר ההכשרות המקצועיות של משרד העבודה, שהוקם לפני כמה חודשים, לטובת סיוע במציאת הכשרות מקצועיות על פי הכישורים והצרכים האינדיוודואליים של כל אחד ואחת.

אתר Skill-il שגובש בשיתוף פעולה של ג'וינט תבת, קרן עזריאלי, וחברת retrain.Ai, מציע למשתמשים שאלון שנועד להתאים בין הכישורים, ההעדפות והנתונים שלהם לבין מגוון הצעות להכשרות מקצועיות רלוונטיות. במסגרת השאלון נשאלות שאלות המכוונות את מבקש ההכשרה לכיוון אליו הוא רוצה להגיע, זיקוק ניסיונו המקצועי, רצונותיו וכו'.

לאחר שלב השאלות, המערכת מייצרת באופן אינדיבידואלי לכל אדם, באופן מקוון – מידע מפורט ועדכני כל ההכשרה המתאימה לו וכוללת בתוכה את תיאור ההכשרה, סיליבוס, מיקום גאוגרפי, משך ההכשרה, תנאי קבלה ועוד. בנוסף, המערכת יצרה תיעדוף להכשרות שניתן לקבל עליהם מימון או מבטיחות השמה בסופן. כל התהליך כולו נמדד בפחות מ-10 דקות.

האתר ONE STOP SHOP דיגיטלי עבור כל מי שרוצה לבחור הכשרה מקצועית, בין אם הוא עובד או מעוניין לשפר ולשדרג את מקום העבודה. המערכת כוללת מאגר מידע עצום של מעל ל-5,000 הכשרות מקצועיות שמקורן במאות מוסדות הכשרה המוכרים על ידי משרד העבודה והרשות לחדשנות, לצד לימודי חוץ של מכללות ומוסדות להשכלה גבוהה וכו'.

שר העבודה, והממונה על הביטוח הלאומי, יואב בן צור: "הכשרות מקצועיות נמצאות בראש סדר העדיפויות ואנו נשקיע בכך את מלוא המשאבים הדרושים. הציבור בישראל נושא אלינו את עיניו ומצפה שנאגם את המשאבים הממשלתיים לטובת שיפור השירות לאזרח. אתר skill-il הוא שירות נוסף שאנו מציעים יחד עם הכשרות טכנולוגיות איכותיות במכללות בפיקוח המשרד ומטרתו לתת מענה אישי וייחודי לכל אדם בחפץ בהכשרה או בהסבה מקצועית. ההכשרות המקצועיות של משרד העבודה הן חוד החנית בשילוב כלל אוכלוסיות בתעסוקה איכותית במשק".

מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן: "משרד העבודה בוחן כל העת את התמורות בעולם העבודה המשתנה, ואנו יודעים כי עוד ועוד עובדים נדרשים להסבה מקצועיות ולמוביליות גבוהה יותר בתוך התחומים שבהם רכשו ניסיון בעבר. טכנולוגיית ה- AI שנכנסה כעת משפיעה אף היא על שוק העבודה ובימים אלו אנו בוחנים לעומק את ההשלכות על העובדים במשק. הדבר יוביל בהכרח לחיזוק מיומנויות וכישורים, ולכן תפקידנו להציע מגוון רחב של אפשרויות הכשרה ותעסוקה המותאמים לשוק העבודה המשתנה, ולוודא שלעובדים הכישורים המתאימים."

מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום: "הייחודיות של הביטוח הלאומי מתבטאת לא אחת בעובדה שעובדיה פוגשים מידי יום את הציבור הרחב, שומעים את מצוקותיו, קשייו, רצונותיו ועוד. אנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר להשתפר ולשפר את השירות ובמקביל ליצור תוכניות ושיתופי פעולה שיטיבו עם הציבור. העובדה שהוקם אתר הכשרות תעסוקתיות שמתכתב עם העת החדשה והביטוח הלאומי מפנה את כל דורשי העבודה אליו, גורם למענה טוב יותר למי שזקוק לכך ומייצר מענה משלים הן בדמות קצבה והן בדמות ליווי לחזרה להמשך בעולם העבודה ויכולת להתפרנס בכבוד".

מנכ"ל ג'וינט-תבת, רני דודאי: "אנחנו בעיצומו של שינוי אדיר בשוק התעסוקה העולמי ובישראל כתוצאה ממהפכת הבינה המלאכותית. מה שהיה לא יהיה. כישורים ומיומנויות הם הבסיס להתמודדות עם השינוי המתרחש ואנשים צריכים להישאר מעודכנים ומחוברים להזדמנויות לרכוש כישורים ומיומנויות שיקדמו אותם לקריירה מקצועית ורלוונטית.
בעזרת טכנולוגיה ייחודית, מאגרי מידע עדכניים, ומחוברות לשטח, מערכת Skill-IL מאפשרת באופן חכם ומותאם אישית להתחבר למידע עדכני על עולם ההכשרות המקצועיות בישראל, לקבל המלצות להכשרות רלוונטיות ומידע על אפשרויות לסיוע במימון הלימודים והשמה בתום ההכשרה.

"המהלך של הביטוח הלאומי להפצת Skill-ILיאפשר לאוכלוסיות שונות, להיחשף למידע והזדמנויות רלוונטיות ביותר להכשרות מקצועיות, כך שיוכלו לקבל את ההחלטה היעילה והמועילה ביותר להמשך הקריירה שלהם. "

יו"ר קרן עזריאלי ישראל, דנה עזריאלי: "כחלק מתפיסת החזון של הקרן, לכל אדם באשר הוא, יש את הזכות להתפרנס בכבוד בהתאם להעדפותיו וכישוריו ועל ידי כך, לשפר את המוביליות החברתית שלו ואף למצות את הפוטנציאל שבו. מלבד זאת, ההנגשה של ההכשרות המקצועיות בפלטפורמה אחת, הינה חדשנית, פורצת דרך ומהווה תשתית עתידית ואבן יסוד עבור דורשי עבודה. כל אלו ועוד תואמים את ערכיה של קרן עזריאלי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!