דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

אוקראינה הדפה מתקפת טילים על אודסה, ילדים נהרגו באזור חרסון

הפגזה קטלנית של הצבא הרוסי באזור חרסון גרמה אמש למותם של שבעה בני אדם בהם תינוקת בת 23 ימים ואחיה בן ה-12 | קייב טוענת הבוקר כי שחררה שטח של כ-3 קמ"ר באזור באחמוט בשבוע האחרון

חיילים אוקראינים יורים מרגמה לעבר עמדות רוסיות ליד באחמוט שאזור דונייצק (צילום: AP/Libkos)
חיילים אוקראינים יורים מרגמה לעבר עמדות רוסיות ליד באחמוט שאזור דונייצק (צילום: AP/Libkos)
אוריאל לוי

אוקראינה הדפה מתקפת טילים וכטב"מים על אודסה כיממה לאחר שחופי הרחצה בעיר הדרומית נפתחו לראשונה מאז הפלישה הרוסית. בהודעת הצבא האוקראיני הבוקר (שני) דווח כי שלושה גלים של טילים וכטב"מים יורטו בהצלחה בשמי אודסה, ושלשה אזרחים אוקראינים נפגעו מרסיסים.

הפגזה קטלנית של הצבא הרוסי באזור חרסון גרמה אמש למותם של שבעה בני אדם בהם תינוקת בת 23 ימים ואחיה בן ה-12, כך מדווחת סוכנות הידיעות אי. פי. לפי הרשויות בחרסון ההפגזה שפגעה באזור מגורים בכפר שירוקה בלקה פגעה בבית בו נהרגו ארבעה בני משפחה אחת: זוג הורים ושני ילדיהם, תינוקת בת 23 ימים בלבד ואחיה בן ה-12, שפונה תחילה לבית החולים אך מת בהמשך מפצעיו. אדם נוסף שנפצע בכפר מת מפצעיו לאחר שפונה לבית החולים.

שני בני אדם נוספים, בהם כומר, נהרגו בכפר הסמוך סטניסלב. על פצועים בהפגזות נוספות דווח בשורה של כפרים אחרים באזור, וגם בעיר חרסון עצמה נפצעו שלושה בני אדם. אמש דווח גם על הפגזה והפצצה אווירית בעיירה בילוזרקה שבה ניזוקו 12 בתים ונפצעו איש ואישה.

הרשויות המקומיות בחרסון הודיעו בעקבות ההפגזה הקטלנית על יום אבל שיחול באזור. "הטרוריסטים לעולם לא יפסיקו להרוג אזרחים", מסר שר הפנים האוקראיני איהור קלימנקו. "חייבים לעצור את הטרוריסטים. בכוח. הם לא מבינים שום דבר אחר".

הפגזת הכפרים בחרסון הגיע כיממה לאחר שרוסיה דיווחה על מתקפה של לא פחות מ-20 כטב"מים אוקראיניים על חצי האי קרים, שבו מחזיקה מוסקבה מאז שכבשה אותו מידי אוקראינה ב-2014. לדברי משרד ההגנה הרוסי 14 מהכטב"מים נורו והופלו, וששת הנותרים הופלו באמצעים אלקטרוניים.

ההודעה הרוסית פורסמה אחרי שברשתות החברתיות נפוצו סרטונים שבהם נראה עשן מיתמר מגשר קרץ', המחבר את עומק רוסיה לחצי האי קרים. מושל קרים מטעם מוסקבה סרגיי אקסיונוב אמר שההגנה האווירית הרוסית יירטה שני טילים אוקראיניים שכוונו לשם, ושהגשר לא נפגע, אף שהתנועה בו הופסקה לזמן קצר. הייתה זו הפעם השלישית בשנה האחרונה שבה גשר קרץ' מופצץ על ידי האוקראינים.

בתוך כך, קייב טוענת הבוקר כי שחררה שטח של כ-3 קמ"ר באזור באחמוט בשבוע האחרון. "במצטבר שחררנו כ-40 קמ"ר בצדו הדרומי של אזור באחמוט", אמרה גאנה מאלייר, סגנית שר ההגנה האוקראיני, בהתייחסה להישגים הצבאיים של מתקפת הנגד האוקראינית שהחלה לפני כחודשיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!