דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2023

אנגליה ניצחה 1:3 את אוסטרליה ועלתה לגמר מונדיאל הנשים לראשונה בתולדותיה

אלה טון העלתה את אנגליה ליתרון בדקה ה-36, אבל סאם קר איזנה בדקה ה-63. לורן המפ (71') ואלסיה רוסו (86') העלו את הלביאות לגמר מול ספרד (ראשון, 13:00) | המארחת תיאבק על המקום השלישי מול שבדיה (שבת, 11:00)

לורן המפ מנבחרת אנגליה חוגגת שער מול אוסטרליה בחצי גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
לורן המפ מנבחרת אנגליה חוגגת שער מול אוסטרליה בחצי גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אנגליה עלתה היום (רביעי) לגמר מונדיאל הנשים, אחרי ניצחון מרשים 1:3 על אוסטרליה, שקיוותה לזכות בגביע מול הקהל הביתי. אלה טון העלתה את אנגליה ליתרון בדקה ה-36, אבל סאם קר כוכבת אוסטרליה שחזרה מפציעה איזנה בדקה ה-63. לורן המפ (71') ואלסיה רוסו (86') העלו את הלביאות לגמר מול ספרד (ראשון, 13:00). עבור שתי הנבחרות זו הפעם הראשונה בגמר מונדיאל נשים. אוסטרליה ושבדיה ייאבקו על המקום השלישי (שבת, 11:00).

אלופת אירופה הגיעה למונדיאל כאחת מהפיבוריטיות ללכת עד הסוף, אבל ללא שחקניות מפתח כמו ליאה וויליאמסון הקפטנית, שחקנית השנה בעולם בת מיד' והפליימקרית פראן קירבי. למרות זאת, הנבחרת האנגלית עדיין הציגה סגל עמוק ומרשים עם המאמנת הטובה בטורניר סרינה ויכמן. 

אנגליה פתחה את הטורניר בצורה חלשה עם ניצחון 0:1 קטן על האיטי. היא המשיכה עם 0:1 נוסף על דנמרק והרשימה עם שינוי מערך שהוביל ל-1:6 על סין בהובלת לורן ג'יימס שכבשה צמד ובישלה שלושה נוספית. בשמינית הגמר ג'יימס הורחקה במשחק מורט עצבים מול ניגריה. 

המשחק הלך לפנדלים וקלואי קלי כמו תמיד הייתה ברגע האמת עם הפנדל המכריע שהעלה את אנגליה לרבע הגמר. במשחק נגד קולומביה אנגליה הרשימה עם 1:2 בדרך לחצי גמר שלישי ברציפות באליפות העולם. 

אוסטרליה פתחה את הטורניר בצורה מהוססת התחברה והרשימה ככל שהטורניר התקדם. אוסטרליה החלה את שלב הבתים בידיעה על הפציעה המפתיעה של הכוכבת הכי גדולה של הנבחרת סאם קר. בעקבות חסרונה של קר, ה"מטילדות" התקשו וניצחו בקושי במשחק הראשון 0:1 את אירלנד. במשחקה השני אוסטרליה הופתעה והפסידה במשחק דרמטי 3:2 לניגריה והייתה חייבת לנצח את האלופה האולימפית קנדה כדי לעלות לשמינית הגמר. 

באותו המשחק הכל התחבר לראשונה, הלחץ השתחרר והמטילדות חגגו עם 0:4 ענק על קנדה. בשמינית הגמר אוסטרליה גברה בקלות 0:2 על דנמרק וברבע גמר מורט עצבים זכתה למשחק ענק של השוערת מקנזי ארנולד בדרך לניצחון 6:7 בבעיטות הכרעה על צרפת החזקה. 

מהלך המשחק

אנגליה פתחה את המשחק עם לחץ על השער האוסטרלי. בדקה ה-9 ג'ורג'יה סטנוואי קיבלה כדור בין הקישור להגנה האוסטרלית ונכנסה לתוך הרחבה. הבעיטה שלה נהדפה על ידי השוערת מקנזי ארנולד. 

בדקה ה-36 אנגליה ניצלה את השליטה במשחק לשער ראשון. האנגליות פרצו לרחבה, אליסיה רוסו העבירה כדור רוחב, לורן המפ פספסה את הכדור, שהגיע לאלה טון, שחקנית הקישור שחררה פצצה לתוך החיבורים והעלתה את אנגליה ליתרון מוצדק. 

בדקה ה-57 לורן המפ חטפה את הכדור להגנת אוסטרליה ובעטה מחוץ לרחבה, ארנולד הדפה לקרן. בדקה ה-63 סאם קר הגיעה באופן רשמי למונדיאל, הכוכבת של הנבחרת כבשה את שערה הראשון בטורניר. לאחר חטיפת כדור של אוסטרליה, קר נשלחה בכדור עומק להתקפה מתפרצת. רצה 30 מטר ושחרר בעיטה חזקה לחיבורים של מרי ארפס. 

סאם קר מנבחרת אוסטרליה חוגגת שער מול אנגליה בחצי גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Rick Rycroft)
סאם קר מנבחרת אוסטרליה חוגגת שער מול אנגליה בחצי גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Rick Rycroft)

בדקה ה-67 סאם קר המשיכה לחפש את הניצחון. אך הפעם נגיחה שלה נעצרה. אבל בדקה ה-71 אנגליה החזירה לעצמה את היתרון. לורן המפ נשלחה בכדור עומק להתקפה מתפרצת, טעות של אלי קרפנטר שלא הצליחה להרחיק את הכדור ואיבדה שיווי משקל, המפ הקדימה אותה ואת ארנולד עם בעיטה לרשת. 

בדקה ה-85 כדור קרן של אוסטרליה, הכדור נהדף לרגלי סאם קר שבעטה מקרוב מעל השער. בדקה ה-86 התקפה מתפרצת של אנגליה. לורן המפ מסרה לאליסה שבעטת לפינה הרחוקה והבטיחה לאנגליה את ההעפלה לגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!