דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ועדת הכספים גפני עיכב העברות תקציב ממשרד האוצר למשטרה ולכבאות

את ההעברות מנע ח"כ משה גפני בשל העיכוב מצד שר האוצר בצלאל סמוטריץ והשר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרלאוף להעביר כחצי מיליארד שקלים לטובת תוכנית החומש לחברה הערבית | יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "נציבות הכבאות ונציגות העובדים נפגעים ממחלוקות שלא קשורות בהם"

יו"ר ועדת הכספים משה גפני (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת הכספים משה גפני (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ערב יציאת הכנסת לפגרה נמנע יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) מלהעלות לדיון העברות תקציביות משמעותיות שביקש משרד האוצר. בין היתר עוכבו העברות עבור גופי הביטחון וההצלה שתחת המשרד לביטחון לאומי – המשטרה, שירות בתי הסוהר ורשות הכבאות וכן העברה של 400 מיליון שקלים למשרד הפנים, שש"ס מבקשת לחלק לפני ראש השנה לכרטיסי מזון.

ישיבת הוועדה בנושא ארכה 12 דקות בלבד. על שולחן הוועדה הונחו שורה של העברות תקציביות, שברובן היא כלל לא דנה. בכלכליסט פורסם שגפני עיכב את ההעברות במחאה על העיכוב מצד שר האוצר בצלאל סמוטריץ והשר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרלאוף להעביר כחצי מיליארד שקלים השנה לטובת תוכנית החומש לחברה הערבית ותוכנית החומש עבור מזרח ירושלים. עם זאת אפשר גפני העברת כ-1.238 מיליארד שקלים מעודפי התקציב של משרד הביטחון משנת 2022 לשנת 2023.

על פי בקשת האוצר אמורים היו לעבור 111 מיליון שקלים בהוצאה ועוד 233 מיליון שקלים בהרשאה מהם כ-35 מיליון עבור שכר שוטרי קבע וחובה והיתר עבור גיוס שוטרים חדשים למשטרה ולטובת רכש מבצעי וכלי רכב לארגון. בנוסף אמורים היו לעבור 69.31 מיליון שקלים לשירות בתי הסוהר המיועדת לקניות, תפעול, אחזקת בתי הסוהר והמערכות הטכנולוגיות בהן, הכשרות, אימונים, תקציב קיום ומחיה לאסירים וכן תקציבים לתעסוקה ושיקום אסירים ו-68.34 מיליון שקלים לרשות הכבאות וההצלה, המיועדים לטובת ביצוע רכש הנחוץ לצורך היערכות לכיבוי לילי, רכישת רכבי כיבוי, רכש של מענה לתחום רעידות אדמה, תוספת שעות טיסה לטייסת הכיבוי אלעד, הקמת יחידת מתנדבים, רכש טכנולוגי וכן רכש בתחום הבינוי וההצטיידות בארגון.

בהסתדרות המעו"ף ובאיגוד הכבאים מחו על הפגיעה בארגון, שעשויה להביא אף לפגיעה בתנאי עבודת הכבאים ודרשו להסדיר את הנושא לאלתר. יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל אמר: "הפעם נציבות הכבאות ונציגות העובדים נפגעים ממחלוקות שלא קשורות בהם, המדובר עצירת התקציב שמסכנת את האזרחים ותגרור פגיעה קשה הפעילות של שרותי הכבאות בישראל. הכבאים נאלצים לשלם את המחיר של פגיעה בשכרם, זכויותיהם, מיגון וכל מה שהעדר תקציב וכסף גורם".

"דווקא בימים שנהרגים כבאים בעת מילוי תפקידם. גפני חוסך כסף על חשבון גבם של מילוני אזרחים" מסר יו"ר ועד העובדים של מערך הכבאות והצלה, אבי אנקורי לדבריו, הפגיעה בתקציב הרשות עשויה להביא גם לפגיעה בשכר ובתנאים נוספים המגיעים לעובדי מערך הכבאות בהתאם להסכמי העבודה החלים עליהם. "כבאים עובדים במשמרות כפולות כי אין מספיק כוח אדם, מסכנים את חייהם  ומגיעים מותשים למשמרות. מי שנפגע בסוף אלה האזרחים שזקוקים לנו בשעת צרה. עכשיו כשהקיץ כאן ושינויי האקלים מורגשים היטב, העבודה הולכת וגדלה, המחסור בכבאים מורגש. ובקרוב גם לא יהיה מערך טלפוני. כל זאת בגלל ממשלה שחוסכת בכסף גם על חיי אדם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!