דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / נחתם הסכם קיבוצי שמסדיר את חריגות השכר בחברת החשמל

עוד מחיל ההסכם, שנחתם היום (א'), את הסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי על עובדי החברה ומעגן הסכמות בנוגע לפרישה מוקדמת ולמתן קביעויות. אבי ניסנקורן: "צעד חשוב לביסוס האמון בין העובדים לבין ההנהלה"

עובדי חברת החשמל בתיקון נזקי השריפה בחיפה (קרדיט: יוסי וייס, חברת החשמל).
עובדי חברת החשמל בתיקון נזקי השריפה בחיפה (קרדיט: יוסי וייס, חברת החשמל).

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר חברת החשמל האלוף במיל' יפתח רון-טל, מנכ"ל החברה עופר בלוך ויו"ר ארגון עובדי חברת החשמל מיקו צרפתי, חתמו הבוקר (ראשון) על הסכם קיבוצי שמסדיר שלושה נושאים עיקריים: החלת הסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי על עובדי החברה, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות; הסדרת בסיס הפנסיה וחריגות השכר בחברה; והסכמות בדבר פרישה מוקדמת של 350 עובדים לצד מתן מעמד של קביעות ל-180 עובדים נוספים עד סוף השנה הנוכחית.

ההסכם, שאושר בסוף השבוע האחרון על ידי דירקטוריון חברת החשמל, מביא לפתרון הסוגיות המהותיות שעמדו במחלוקת ומעגן את הצעדים הדרושים לשיפור הפריון ולייעול העבודה בחברה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך על ההסכם ואמר כי "בדרך של שיח הוגן ונכון, הצלחנו להגיע להסכם מאוזן שתורם לחיזוק מערכת יחסי העבודה בחברה. עובדי חברת החשמל שנמצאים שם למען כולנו, 24 שעות ביממה, בכל עונות השנה, הם שותפים חשובים להתייעלות וראויים לכל מילות ההערכה על האחריות שהפגינו לאורך הדרך". ניסנקורן הוסיף כי הנושאים שהוסדרו בהסכם החדש "מהווים צעד חשוב לביסוס האמון בין העובדים לבין ההנהלה, ותורמים לחוסנה של החברה ולייעול השירות שניתן לכלל אזרחי המדינה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

יו"ר חברת החשמל, אלוף במיל' יפתח רון טל, הצטרף לדברי ניסנקורן ואמר כי "מדובר בהישג היסטורי שיש לברך עליו. הסדרת חריגות השכר מסירה מעל החברה עננה מכבידה. בנוסף, ההסכם מגלם בתוכו שינוי משמעותי בתרבות הארגונית של החברה, וכולל מרכיבי התייעלות ומיצוי יום עבודה משמעותיים וחשובים"

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך אמר כי "ההסכם שנחתם תומך את אסטרטגיית השינוי וההתחדשות של חברת החשמל. המהלך שנעשה בשיתוף פעולה בין הנהלת החברה , גורמי מדינה , ארגון העובדים וההסתדרות הוא אבן דרך חשובה בתהליך התייעלות של החברה ולצידה הסדרת חריגות השכר לשנים הקרובות".

יו"ר ארגון עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, אמר כי "לאחר שנים של מאבקים, נחתם היום הסכם היסטורי המאפשר לנו להיכנס עם דף נקי לאתגרים הגדולים ביותר העומדים בפנינו בשנת 2017,  שיהיו גורליים לעתיד משק החשמל , חברת החשמל ובראש ובראשונה לעובדיה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!