דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מצרים

בעולם / 25 הרוגים ו-35 פצועים בפיצוץ בכנסייה בקהיר

פיצוץ שאירע היום (ראשון) בכנסייה הסמוכה לקדתרלה הקופטית מרקוס הקדוש בקהיר. זוהי המתקפה הקטלנית ביותר, אי פעם, נגד המיעוט הנוצרי המדינה. עדיין לא נלקחה אחריות על הפיגוע

כוחות הבטחון בזירת הפיגוע במצרים בחודש אפריל (צילום: AP)
כוחות הבטחון בזירת הפיגוע במצרים בחודש אפריל (צילום: AP)
אוריאל לוי

לפחות 25 בני אדם נהרגו, ו-35 נוספים נפצעו, בפיצוץ שאירע היום (ראשון) בכנסייה הסמוכה לקדתרלה הקופטית מרקוס הקדוש בקהיר, בזמן תפילה המונית במקום, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במצרים. זוהי המתקפה הקטלנית ביותר, אי פעם, נגד המיעוט הנוצרי המדינה.

העיתון אל-יום א-סאבע דיווח כי הפצצה הייתה במשקל של שישה ק"ג וכי היא הופעלה מרחוק. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על הפיגוע.

ההתקפה הבוקר הגיעה יומיים אחרי שפיצוץ במיקום אחר בבירה המצרית הרג שישה שוטרים, על התקפה זו לקחה אחריות קבוצה לא ידועה, שעל פי הרשויות קשורה לתנועת האחים המוסלמים, שהוצאה מחוץ לחוק. בחג השנה החדשה, ב-1 בינואר 2011, התפוצצה מכונית תופת בכנסייה קופטית באלכסנדריה והביאה למותם של 21 קופטים. ארגון "המדינה האסלאמית בעירק" שבהמשך שינה את שמו לדאעש, קיבל על עצמו את האחריות לפיגוע.

סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים דיווחה כי המפגע השליך פצצה לתוך הקָפֶּלָה, סמוך לחומה החיצונית של הקתדרלה. מרקוס הקדוש, הוא מקום מושבו של כס הכנסייה הקופטית אורתודוקסית, ופועל  בה גם משרדו של מנהיג הכנסייה, האפיפיור תאודורוס השני.

יחד עם זאת, מקור ביטחוני מצרי טוען כי הפיגוע בוצע באמצעות מזוודה שבתוכה הוטמן המטען, במשקל 6 קילוגרמים, שהתפוצצה באגף הנשים הקתדרלה, והופעלה באמצעות שלט רחוק.

"מצאתי גופות, הרבה מהן של נשים, שוכבות על ספסלי התפילה. זה היה איום ונורא" אמר עטייה מח'רוס, עובד בקתדרלה שחש לקפלה מיד כשנשמע הפיצוץ.

כ-10 מיליון קופטים חיים במצריים ומהווים את המיעוט הדתי הגדול במדינה. הקופטים הם נוצרים אורתודוקסים,  והם סובלים מרדיפה של ארגונים מוסלמיים אלימים.

לאחר שמוחמד מורסי עלה לשלטון ביוני 2012, החריפה רדיפת הקופטים ברחבי מצריים. הרדיפה כללה הצתת כנסיות, מנזרים ומבני מגורים של אזרחים קופטים, רצח אזרחים ומקרים רבים של אלימות נגדם. לאחר כשנה, משתפס עבד אל-פתאח א-סיסי, את השלטון, הפגיעה בקופטים פחתה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!