דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחר טיבי אלופת העולם בשייט בדגם IQ פויל, מדליית כסף לקטי ספיצ'קוב

הישג אדיר, שנה לפני המשחקים האולימפיים: טיבי סיימה ראשונה באליפות הנערכת בהולנד, ספיצ'קוב במקום השני | את המדליה הקדישה טיבי ללי קורזיץ שמתמודדת עם מחלה קשה: "היא נתנה לי ולכל כך הרבה אנשים את ההשראה בחיים"

שחר טיבי (משמאל) וקטי ספיצ'קוב בסיום אליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: sailing energy)
שחר טיבי (משמאל) וקטי ספיצ'קוב בסיום אליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: sailing energy)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גולשת הרוח שחר טיבי זכתה היום (שבת) במדליית הזהב באליפות העולם בשייט הנערכת בהאג, הולנד וקטי ספיצ'קוב זכתה בכסף. טיבי היא אלופת העולם הראשונה מישראל בדגם IQ פויל, הדגם האולימפי החדש. אצל הגברים, יואב עומר סיים במקום השישי הכללי לאחר שדורג שלישי במקצה רבע הגמר שלו ולא העפיל לחצי הגמר.

"אני רוצה להקדיש את הזכיה הזו ללי קורזיץ", אמרה טיבי מיד בתום השיוט, בעוד היא עטופה בדגל ישראל על סירת המאמן שחר צוברי. "ראיתי אותה זוכה באליפות העולם האחרונה שלה לפני 10 שנים והיום היא נאבקת על חייה. היא נתנה לי ולכל כך הרבה אנשים את ההשראה בחיים והאליפות הזו היא שלה, כמו שהיא שלי". קורזיץ, גולשת הרוח לשעבר, שזכתה ארבע פעמים באליפות העולם במהלך הקריירה, חשפה בחודש שעבר שהיא מתמודדת עם מחלת הלוקמיה.

שחר טיבי (במרכז) וקטי ספיצ'קוב (מימין) על הפודיום באליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: sailing energy)
שחר טיבי (במרכז) וקטי ספיצ'קוב (מימין) על הפודיום באליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: sailing energy)

השליטה הישראלית התקיימה לאורך כל התחרות, כאשר לשיוטי המדליות הגיעו ארבע גולשות וגולש ישראלים בדגם ה IQ פויל. בשיוט רבע הגמר של הנשים, יצאו שרון קנטור ותמר שטיינברג למאבק בחמש מתחרות על שני כרטיסים לחצי הגמר, שם חיכו למנצחות שחר טיבי וקטי ספיצ'קוב, שזכו בכרטיס הישיר כיוון שסיימו את המוקדמות במקומות שני ושלישי.

שטיינברג וקנטור זינקו מצויין וביחד עם הנרווגית הובילו את השיוט בתחילתו. רגע לפני המצוף השני התהפכה קנטור ואיבדה את המקום השני. היא עלתה במהרה על הגלשן אבל המרחק משאר המתחרות כבר לא איפשר לה להדביק אותן ושטיינברג נשארה להיאבק על העלייה לחצי הגמר. בכניסה למצוף הרביעי פרצה הלן נוסמון הצרפתיה לראש ושטיינברג מצאה את עצמה לפתע המקום השלישי, בצמוד לגולשת הנרווגית. שטיינברג דחפה עד לקו הסיום, הייתה צמודה למקום השני אבל בפוטו פיניש נקבע כי היא סיימה שלישית ולא העפילה לחצי הגמר.

חצי הגמר של הנשים יצא לדרך עם שתי גולשות ישראליות, שזינקו היטב והובילו בתחילת השיוט. שחר טיבי התמקמה ראשונה במצוף השני, כאשר קטי ספיצ'קוב קרוב מאחוריה ושתיהן מגדילות את הפער מהנרווגית והצרפתייה. כל ששתי הישראליות היו צריכות לעשות הוא לשמור על מקומן עד לקו הסיום ולא לעשות טעויות חמורות וכך באמת קרה כאשר טיבי חוצה ראשונה את קו הסיום וקטי מאחוריה. העלייה של שתיהן לגמר הבטיחה שתי מדליות ישראליות באליפות העולם.

שחר טיבי באליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: sailing energy)
שחר טיבי באליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: sailing energy)

כמו באליפות העולם בשנה שעברה, גם הפעם שתי ישראליות בגמר, שם חיכתה להם אמה ווילסון הבריטית. הזינוק היה שייך לספיצ'קוב, שזינקה מצוין ומיד אחריה טיבי. ההובלה התהפכה לקראת המצוף השני, כאשר טיבי תופסת את ההובלה, ספיצ'קוב מיד מאחוריה והבריטית הרחק מאחור. טיבי לא עשתה טעויות, הגדילה את המרחק וחצתה את קו הסיום ראשונה וקטפה את תואר אלופת העולם. כמה שניות אחריה קטי ספיצ'קוב.

מוקדם יותר היום יצאו למים הגברים לרבע הגמר, כאשר יואב עומר יודע שהוא צריך לסיים באחד המקומות הראשונים על מנת להתקדם. הזינוק הראשון היה במהירות עצומה, אך שני מתחרים פסלו והודחו והזינוק נפסל. בזינוק השני נשאר יואב להיאבק בארבעה גולשים בלבד. הפעם הזינוק היה נקי וארבעת הגולשים זינקו כמעט בו זמנית.

המרוץ היה צמוד יחסית עד למצוף השלישי, שם שלושה מתחרים תפסו את ההובלה בעוד עומר רודף כמה שניות מאחוריהם. הוא המשיך ברדיפה, ניצל נפילה של המתחרה הצרפתי אך לבסוף חצה את קו הזינוק שלישי, אחרי סם סילס הבריטי ולוקה די תומאסי מאיטליה. את התחרות סיים עומר במקום השישי הכללי, תוך שהוא מבטיח את הקווטה הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז 2024.

ה-IQ פויל הוא דגם חדש בתוכנית האולימפית ויעשה את הופעת הבכורה שלו על הבמה המרכזית באולימפיאדת פריז 2024. הוא החליף את הדגם ה-RS:X, שעליו לאורך השנים הגולשים הישראלים קצרו הישגים נאים באליפויות אירופה ובאליפויות עולם, כולל מדליית הארד האולימפית שבה זכה שחר צוברי בבייג'ינג 2008.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!