דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפועל תל אביב

ספורט / בית המשפט המחוזי יכריע היום בבקשת הפועל תל אביב להקפאת הליכים

עמותת האוהדים האוחזת ב-20% ממניות החברה הסירה את התנגדותה לבקשה, אך הביעה התנגדות למינוי עו"ד בר ניר, המייצג כיום את הנהלת הקבוצה, כנאמן. ארגון השחקנים מבקש להבטיח שהשחקנים יקבלו את שכרם

דיון בבקשת הפועל תל אביב להקפאת הליכים. (צילום: פלאש 90)
דיון בבקשת הפועל תל אביב להקפאת הליכים. (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, יפרסם היום (שני) בבוקר את החלטתו בבקשת הנהלת מועדון הכדורגל הפועל תל אביב להיכנס להקפאת הליכים.

עמותת האוהדים האוחזת ב-20% ממניות החברה הסירה את התנגדותה להקפאת ההליכים לאחר שהשופט אורנשטיין הבהיר כי לא ייתן להם דחייה לצורך גישור שלא כחלק מהקפאת הליכים. "גישור הוא לא מעשי בתיק הזה. צריך גישור עם מאות נושים, זה ייקח שנים. תעשו גישור מחוץ לבית המשפט אני אברך אתכם – אבל לא כשיש מצב שהחברה בקריסה. מי יהיה אחראי לתשלומים? אני? יש שחקנים, מאמנים, שכירויות. אי אפשר להגיד לא הקפאה אבל לתת עיכוב". השופט מתח ביקורת על הנהלת הקבוצה שלא הציגה באופן ברור החלטת דירקטוריון המאפשרת את הגשת הבקשה ללכת להקפאת הליכים, אולם עו"ד בר ניר מסר לו בתום הפסקה בדיונים כי שוחח טלפונית עם חיים רמון המשמש דירקטור לצד בעל השליטה בקבוצה אמיר כבירי, אשר יעביר אישור כתוב למהלך, בו הוא תומך.

עם זאת הביעה עמותת האוהדים התנגדות למינוי עו"ד בר ניר, המייצג כיום את הנהלת הקבוצה כנאמן, תוך שהיא מציינת כי היא תומכת במועמדותו של עו"ד שאול קוטלר לתפקיד. גם עורכי הדין של איגוד השחקנים ושל כונס הנכסים הראשי (כנ"ר) הביעו תמיכה במועמדותו של עו"ד קוטלר. עו"ד של כנ"ר הציע שני מועמדים נוספים, וטען כי עלולה להיווצר בעיה במידה ועו"ד בר ניר יצטרך לחקור את כבירי. השופט אורנשטיין הבהיר כי הבחירה במועמד לתפקיד נמצאת בידיו.

עורך הדין האישי של כבירי ביקש מהשופט אורנשטיין להקפיא למשך 30 יום את הסנקציה שמטילה ההתאחדות לכדורגל על קבוצות הנכנסות להליך של הקפאת הליכים – הורדה של תשע נקודות אשר צפויה להוביל לירידתה של הקבוצה לליגה הלאומית. "כללי המשחק היו ידועים וברורים" אמר עורך הדין מטעם ההתאחדות, "ההסתכלות שלנו היא לא על הנושים, לנושים יש אינטרס שלא תהיה ירידת ליגה. בהתאחדות אנחנו מסתכלים גם על הקבוצות האחרונות שנדרשות לשלם 100% ממה שכתוב בהסכמים שלהם". השופט אורנשטיין דחה את בקשתו שנושא זה יידון בבית הדין של ההתאחדות עצמה.

"ארגון השחקנים מבקש שבמסגרת ההליך הזה יובטח שכר שחקני הכדורגל לחודש נובמבר. אנחנו מתנגדים לאישור גורף מראש לפיטורי שחקנים כיוון שייגרם להם נזק בלתי הפיך" אמר עו"ד ארגון השחקנים. לדבריו הצטרף עו"ד רועי רוזן המייצג את שחקני ועובדי הקבוצה ואמר כי בלי הצלחת השחקנים המועדון הוא בגדר כלי ריק, ולפיכך יש לדאוג תחילה לתשלום שכרם.

כנ"ר והנושה הגדול ביותר של הקבוצה – מס הכנסה, טענו כי תכנית ההפעלה הזמנית שהציגה הנהלת הקבוצה הינה גבולית במקרה הטוב וגרעונית במקרה הרע. עורכת הדין של מס הכנסה דרשה כי לאחר מינוי נאמן לקבוצה תוגש תוכנית חדשה וריאלית, ואילו עו"ד כנ"ר אמר כי במידה ויתברר כמה שבועות לאחר מינוי הנאמן כי התכנית אינה ריאלית יש להכניס את הקבוצה להליך פירוק.

השופט אורנשטיין הבהיר כי עיכוב ההליכים אינו מתייחס לערבויות שניתנו לנושים השונים מצד צדדים שלישיים. בפתח הדיון פתח אורנשטיין בגילוי נאות ואמר כי על אף שהוא עצמו אינו אוהד הקבוצה – שני בניו נמנים על אוהדיה, אולם הוא אינו רואה בכך מניעה לדון בתיק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!