דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אלופת עולם חדשה: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה במונדיאל הנשים

אולגה קרמונה כבשה בדקה ה-29 | ספרד, שהגיעה עם חדר הלבשה מפורק, הראתה איכות התקפית ורוח לחימה, אחרי שגברה בחצי הגמר על שבדיה | פיפ"א פרסמה שבמהלך המונדיאל הגיעו לצפות במגרשים 1,978,274 אוהדות ואוהדים

נבחרת ספרד זוכה במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Avi Parr)
נבחרת ספרד זוכה במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Avi Parr)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה במונדיאל הנשים לראשונה בתולדותיה. אולגה קרמונה כבשה את השער היחיד במשחק בדקה ה-29. 75,784 אוהדים מילאו את האצטדיון בסידני, אוסטרליה. פיפ"א פרסמה שבמהלך המונדיאל הגיעו לצפות במגרשים 1,978,274 אוהדות ואוהדים. 

בדקה ה-16 התקפה מתפרצת של אנגליה. הכדור הגיע לרייצ'ל דיילי שמסרה אותו אחורה. הבעיטה של לורן המפ הכניעה את השוערת קוטה קויל, אך פגעה במשקוף. בדקה ה-17 התקפת מעבר מהירה של ספרד, כדור רוחב הגיע לרודונדו ששמה את הרגל, אך השוערת האנגלית מרי ארפס באינסטינקט נהדר הדפה את ההזדמנות.

אולגה קרמונה מנבחרת ספרד חוגגת את שער מול אנגליה בגמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Rick Rycroft)
אולגה קרמונה מנבחרת ספרד חוגגת את שער מול אנגליה בגמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Rick Rycroft)

בדקה ה-29 לוסי ברונז איבדה את הכדור בניסיון לצאת להתקפה במחצית המגרש, ספרד ניצלה את ההיעדרות שלה מהאגף הימני של הגנת אנגליה ושלחה כדור ארוך. מריונה קלדנטיי מסרה את הכדור, והמגינה השמאלית אולגה קרמונה שהגיעה מאחור בעטה כדור שטוח לפינה הנגדית, בדרך ליתרון ספרדי במשחק. 

בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ספרד כמעט הכפילה את התוצאה. אונה באטי העבירה כדור רוחב מאגף ימין לסלמה פאראלואלו שבעטה את הכדור מתוך הרחבה. הכדור פגע בקורה ויצא החוצה. 

בפתיחת המחצית השניה ביצעה נבחרת אנגליה חילוף כפול עם כניסתן של לורן ג'יימס וקלואי קלי. ספרד פתחה טוב יותר את המחצית השנייה. בדקה ה-50 מריונה קלדנטיי בעטה מחוץ לרחבה, ומרי ארפס בירידה מעולה הדפה את הכדור בקצות אצבעותיה לקרן. 

בדקה ה-69 לאחר בדיקת VAR נשרק פנדל לזכות נבחרת ספרד, בעקבות נגיעת יד של קיירה וולש. ג'נפר הרמוסו בעטה את הכדור לפינה הימנית, מול זינוק ענק של מרי ארפס שתפסה את הכדור ועצרה את הבעיטה.

הרכבים

אנגליה: מרי ארפס; ג'סיקה קרטר, מילי ברייט, אלכס גרינווד; לוסי ברונז, ג'ורג'יה סטאנוויי, קיירה וולש, אלה טון (לורן ג'יימס), רייצ'ל דיילי; אלסיה רוסו (קלואי קלי), לורן המפ.

ספרד: קאטה קוי; אונה באטי, אירנה פארדס, לאיה קודינה, אולגה קרמונה; טרסה אביירה, איטנה בונמטי, ג'ניפר הרמוסו; אלבה רדונדו, סלמה פאראלואלו, מריונה קלדנטיי.

הנבחרת האנגלית, אלופת אירופה, הגיעה למונדיאל כאחת מהפייבוריטיות ללכת עד הסוף, אבל ללא שחקניות מפתח כמו ליאה וויליאמסון הקפטנית, שחקנית השנה בעולם בת מיד' והפליימקרית פראן קירבי. למרות זאת, אנגליה עדיין הציגה סגל עמוק ומרשים עם המאמנת הטובה בטורניר סרינה ויחמן. 

אנגליה פתחה את הטורניר בצורה חלשה עם ניצחון 0:1 קטן על האיטי. היא המשיכה עם 0:1 נוסף על דנמרק, והרשימה עם שינוי מערך שהוביל ל-1:6 על סין, בהובלת לורן ג'יימס שכבשה צמד ובישלה שלושה נוספים. בשמינית הגמר הורחקה ג'יימס במשחק מורט עצבים מול ניגריה. 

המשחק הלך לפנדלים וקלואי קלי הייתה שם ברגע האמת, עם הפנדל המכריע שהעלה את אנגליה לרבע הגמר. במשחק נגד קולומבי, אנגליה הביאה מחדש את הדומיננטיות שלה בדרך לניצחון 1:2. בחצי הגמר הנבחרת האנגלית הציגה את משחקה הטוב בטורניר, בדרך לניצחון 1:3 על אוסטרליה והעפלה היסטורית לגמר המונדיאל. 

לורן המפ מנבחרת אנגליה חוגגת שער מול אוסטרליה בחצי גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
לורן המפ מנבחרת אנגליה חוגגת שער מול אוסטרליה בחצי גמר מונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)

נבחרת ספרד הגיעה לטורניר לאחר מאבקן של שחקניות הנבחרת בדרישה להחלפת המאמן חורחה וילדה. 15 שחקניות סגל הנבחרת כתבו מכתב להתאחדות בדרישה לפטר את וילדה בטענות של יצירת תרבות רעילה ופיקוח יתר על השחקניות. 

ההתאחדות סירבה לבקשת השחקניות, שפרשו מהנבחרת. ספרד המשיכה להתכונן לטורניר ללא מספר שחקניות בכירות, כאשר הקבוצה היחידה שלא לקחה חלק במאבק היו שחקניות ריאל מדריד. לקראת פתיחת הטורניר 12 מהשחקניות התנצלו בתקווה להשתתף במונדיאל, אך וילדה לא שכח והזמין רק שלוש מהן לטורניר.

אלכסיה פוטיאס כוכבת נבחרת נבחרת ספרד, מול קוסטה ריקה, במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/John Kaufland)
אלכסיה פוטיאס כוכבת נבחרת נבחרת ספרד, מול קוסטה ריקה, במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/John Kaufland)

ספרד הרשימה בפתיחת הטורניר עם ניצחונות גדולים: 0:3 על קוסטה ריקה ו-0:5 על זמביה. אך במשחקן האחרון בשלב הבתים נחלו תבוסה קשה 4:0 מהנבחרת המרשימה של יפן. המאמן הספרדי עשה מספר שינויים בהרכב, והנבחרת הספרדית חזרה להרשים עם ניצחון 1:5 בשמינית על שוויץ ו-1:2 ברבע הגמר על הולנד. 

בחצי הגמר ספרד פיצחה את ההגנה החזקה של שבדיה עם ניצחון דרמטי 1:2, בדרך לגמר הראשון בתולדותיה. האווירה מול המאמן היתה עדיין עוינת, כאשר השחקניות סרבו לחגוג איתו את העלייה לחצי הגמר, אך הרצון לזכות בטורניר איחד את השחקניות חדורות המטרה.

שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות את זכייתן במקום השלישי במונדיאל נשים 2023, אחרי ניצחון 0:2 על אוסטרליה (צילום: AP/Tertius Pickard)
שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות את זכייתן במקום השלישי במונדיאל נשים 2023, אחרי ניצחון 0:2 על אוסטרליה (צילום: AP/Tertius Pickard)

שבדיה זכתה במקום השלישי אחרי ניצחון 0:2 על אוסטרליה המארחת אתמול (שבת). שבדיה הייתה טובה יותר בפתיחה, ובדקה ה-28 קיבלה פנדל באדיבות ה-VAR, אחרי שקלייר האנט הכשילה את סטינה בלקשטניוס, ופרידולינה רולפו דייקה מהנקודה הלבנה. הקפטנית קוסובארה אסלאני הבטיחה את הניצחון בדקה ה-66 כשסיימה מתפרצת עם בעיטה מקצה הרחבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!