דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האלימות בחברה הערבית

נתניהו: "הרצח בטירה הוא חציית קו אדום, נפעיל את שב"כ כדי לנצח את הפשיעה"

ראש הממשלה פרסם סרטון בו התייחס לחיסול מנכ״ל העירייה אמש, והבטיח: ״נמגר את הפשיעה כמו שעשינו זאת בחברה היהודית״ | שר הפנים משה ארבל קיים מפגש חירום עם הנהלת איגוד מנכ"לי הרשויות המקומיות | רימון הושלך אמש לעבר ביתו של ראש עיריית רהט

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שלישי) לרצח מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, שנרצח אתמול, ואמר שיפעיל את שב"כ במאמצי מיגור הפשיעה בחברה הערבית. "הרצח הוא חציית קו אדום. הרציחות האלה, ארגוני הפשע, הפרוטקשן, להשתלט על עיריות, זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. אנחנו נפעיל את כל האמצעים – כולל השב"כ, כולל המשטרה, כל האמצעים, כדי לנצח את הפשיעה הזאת. כמו שמיגרנו את הפשיעה בחברה היהודית, נעשה זאת גם בחברה הערבית".

מוקדם יותר היום קיים שר הפנים משה ארבל מפגש חירום עם הנהלת איגוד מנכ"לי הרשויות המקומיות בעקבות רצח מנכ"ל עיריית טירה, ד"ר עבד אלרחמן קשוע וירי בחבר מועצת העיר ובשייח' תושב העיר. לפי מספר פרסומים, ישנם נבחרי ציבור ומועמדים רבים בבחירות לרשויות המקומיות ברשויות הערביות שסופגים איומים על חייהם, ואתמול אף נזרק רימון לעבר ביתו של ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן.

"חשוב לי להשתתף בישיבה הזו ולעדכן ששוחחתי עם ראש השב"כ, והובהר שיש צורך בחשיבה אחרת שכן מדובר בפגיעה בסמלי שלטון בפרט לנוכח הקרבה לבחירות ברשויות המקומיות", אמר ארבל. "עלינו לתת את הדעת גם לסוגיית האבטחה לנבחרי הציבור, המנכ"לים ועובדי הרשויות המאויימים. פניתי אמש לראש הממשלה על מנת שיעלה את הנושא לישיבת ממשלה וכדי לבצע את מעקב אחר ביצוע ולהביא לתפיסתם של המרצחים השפלים".

את הדברים אמר ארבל לאחר שפנה אמש (שני) לראש הממשלה בנושא. לפי מספר פרסומים, השב"כ מעורב בחקירה, אך לא פורסם עדיין מהו אופי המעורבות, והאם השב"כ פועל באופן ישיר בחקירת המקרים או רק מסייע באמצעים מודיעיניים.

לדברי השר ארבל, "תופעת האלימות במגזר הערבי סביב עובדים בכירים, מועמדים ומכהנים ערב הבחירות מחייבת התערבות מיידית של ראש הממשלה וראש שירות הביטחון הכללי". לדברי ארבל, "ממשלת ישראל לא יכולה לעבור לסדר היום לאחר התנקשות ונסיונות התנקשות במועמדים לבחירות, בבכירים בעירייה או בנבחרי ציבור. מדובר ברצח של סמלי שלטון״.

ארבל הזכיר מקרים קודמים של פגיעה במשרתי ציבור בחברה הערבית, בהם רצח עוזר ראש מועצת פוריידיס וירי בעוזר ראש עיריית שיבלי. הוא ציין שהוא מודע לעומס הרב על שירות הביטחון הכללי בחקירת פיגועי טרור, אך הדגיש ש"יכולותיו הגבוהות של השירות נדרשות גם למניעתם ולחקירתם של מקרי ההתנקשות בנבחרי ציבור בשלטון המקומי ובכירים בשלטון המקומי, ובפרט נוכח תקופת הבחירות בה אנו נמצאים".

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) כתב בטוויטר בעקבות הרצח: "השלטון המקומי ונבחרי הציבור הערבים: מצד אחד ארגוני פשיעה ומהצד השני שר האוצר סמוטריץ."

מנכ"ל מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פנה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בדרישה מהמשטרה "לפעול ביד קשה ובלתי מתפשרת, בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד עבריינים שעושים ככל העולה על רוחם".

"הפגיעה בבכירי העירייה, משרתי ציבור, סמל החוק, היא עליית מדרגה שאסור לעבור עליה בשתיקה", כתב ביבס, "כאשר אין דין ואין דיין, פורעי החוק מרשים לעצמם להטיל אימה ברחובות, לפגוע בתושבים חפים מפשע ולפגוע גם בשומרי הסף. אנו נמצאים באנרכיה מוחלטת והשטח בוער. הפתרון בידיים שלכם, וכך גם האחריות".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "אני מביע צער על מותו של מנכ״ל עיריית טירה ד״ר עבד אלרחמן קשוע, שנרצח אמש בסמוך לתחנת המשטרה בעיר. מדובר בפגיעה אכזרית בנציג ציבור שצריכה לטלטל את כולנו. החברה הערבית מדממת וממשלה שהבטיחה לציבור הישראלי משילות צריכה להתחיל לקיים״.

מנכ"ל עיריית טירה, ד"ר עבד אלרחמן קשוע (60), נורה למוות אמש (שני) בניסיון חיסול משולש שאירע סמוך לתחנת המשטרה העירונית. באירוע נפצעו גם חבר מועצת העיר (60) באורח בינוני ושייח מוכר (58) באורח קל. צוות מד"א פינה אותם לבית החולים מאיר בכפר סבא. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

במשטרה אמרו בעקבות האירוע ש"שלושה גברים הגיעו פצועים אל יומן התחנה ברכבם באופן עצמאי ופונו אל המרכז הרפואי. המשטרה פועלת לאיתור מבצעי העבירה וזירת הירי, לצד איסוף אמצעי תיעוד וממצאים פורנזיים מרכבם של הנפגעים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!