משרד החינוך פרסם היום (שלישי) סל מענים למנהלי המחוזות להתמודדות עם קיום יום הלימודים של תלמידים בחינוך המיוחד עד 16:45, ולא עד 16:00 כפי שתכננו במשרד ובשלטון המקומי.
התכנית כוללת חלוקת שעות פנימית של צוותי ההוראה. כמו כן, משלבות חינוכיות העובדות עם תלמיד אחד בדרך כלל, ישמשו כאחראיות על תלמידים נוספים, ומשרד החינוך ישפה רשויות שיגייסו צוות נוסף לשעות אחר הצהריים. במידה וימוצו כל החלופות והמענים השונים יקוצר יום הלימודים באישור מנהל המחוז.
סל המענים פורסם בעקבות קבלת העתירה בבג"ץ של אלו"ט – האגודה לקידום ילדים ובוגרים על רצף האוטיזם והורים לתלמידים על הרצף האוטיסטי, שהתנגדו להחלטת משרד החינוך והשלטון המקומי על קיצור הלימודים לתלמידים אוטיסטים לשעה 16:00. הבסיס לקבלת העתירה הוא שהחלטת משרד החינוך ניתנה בניגוד לחוק, המורה על קיום יום לימודים עד 16:45 לתלמידים על הרצף האוטיסטי.
למרות זאת, אלו"ט שלחה מכתב לממלא מקום מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני לפיו במסגרות חינוך הודיעו להורים שלמרות הפסיקה יום הלימודים יסתיים ב-16:00. כך למשל מובא ציטוט של מכתב מבית הספר 'שושנה דמארי' בתל אביב: "הורים יקרים, כמוכם, גם אנחנו התבשרנו היום על החלטת בג"ץ להשאיר את יום הלימודים עד השעה 16:45. אנו שמחות עם כל צעד שמיטיב עם הילדים והילדות שלנו. יחד עם זאת, בבית הספר שלנו יום הלימודים יסתיים בשעה 16:00 לפי סעיף 31 המתיר זאת, בשל מחסור חמור בכוח אדם".
שר החינוך יואב קיש: ״משרד החינוך קיבל את החלטת בג"ץ ויממש אותה במלואה. חשוב להבין כי ההחלטה לא יצרה מציאות אחרת ולא פתרה את משבר כוח האדם. משרד החינוך יעשה ככל ביכולתו לאייש את מירב המשרות מחדש ולשפות את הרשויות שישלימו את החוסרים וזאת, כדי למקסם את שעות הלימוד".
מ"מ מנכ"ל המשרד מאיר שמעוני: ״הנחיתי את מנהלי המחוזות במשרד להיערך להפעלת המסגרות עד השעה 16:45. מנהל או גננת שאין להם את כח האדם למסגרת עד שעה זו יפנה לאישור למנהלי המחוזות. לצערי, ברור לנו כי החלטה זו גם תייצר פער בין הרשויות עקב החוסר היחסי של כל רשות, אך אנו נעשה ככל ביכולתנו לאייש את המשרות מחדש ולשפות את הרשויות שישלימו את החוסרים".