דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

דיירי שני בניינים שקרסו בחולון תובעים 11.3 מיליון ש״ח מחברות הביטוח, לאחר שסירבו לשלם פיצויים

24 משפחות שפונו משני הבניינים מרחוב סרלין שקרס לפני כשנתיים תובעים 7 חברות ביטוח, בשל סירובן להכיר בפיצוץ שהתרחש לפני הקריסה, שלטענתן נבעה מבלאי | לדברי העו״ד המייצג את המשפחות, התביעה תנסה להישען על מקרה אסון ורסאי, שם הוכח כי בנוסף לקריסה התרחש פיצוץ תשתיתי שחייב את החברות לשלם

הריסות הבניין ברחוב סרלין בחולון. 32 משפחות נשארו ללא קורת גג (צילום: הדס יום טוב)
הריסות הבניין ברחוב סרלין בחולון. 32 משפחות נשארו ללא קורת גג (צילום: הדס יום טוב)
דוד טברסקי

קבוצה של 24 משפחות שהתגוררו בשני בניינים ברחוב סרלין בחולון, שקרסו בספטמבר 2021, תובעים את שבעת חברות הביטוח שביטחו את הדירות שלהם בסכום של 11.3 מיליון שח. התביעה מגיעה לאחר ששבעת החברות שביטחו את הדירות, ובהן: מנורה, כלל, מגדל, ביטוח ישיר, שירביט והכשרה ביטוח סירבו לפצות את הדיירים בטענה שהפוליסות לביטוח דירה שרכשו הדיירים אינן מכסות התמוטטויות של מבנים שמקורן בבלאי.

שני הבניינים פונו על כל 34 המשפחות שגרו בהם, לאחר שחלק מהשכנים התקשרו למוקד החירום בטענה שאינם יכולים לפתוח את הדלתות שלהם. לוחמי האש הגיעו למקום והבחינו בסדקים חמורים שנוצרו בבניין, שהעלו את החשד שמדובר בפיצוץ שקרה בשלד הבניין. רשף יוני בוצ'קובסקי, מפקד תחנת חולון, הורה על פינוי הבניינים. ביום למחרת אחד קרס והשני קרס בחלקו, ומהנדס העיר דרש להרוס אותו.

בכתב התביעה הדיירים טוענים שמקור הקריסה היה פיצוץ, שנשמע בקרב מספר תושבים, דבר שקיבל תוקף גם בדיווח של בוצ'קובסקי. מספר ימים אחרי האירוע, הממונה על השוק ההון פנה לחברות הביטוח וטען שאי אפשר לשלול פיצוץ הקשור לתשתיות המבנה שקדם לקריסה וגרם לה, ועל כן תחת הפוליסות הקיימות הדיירים זכאים לתבוע את חברות הביטוח שלהן לפיצוי.

חברות הביטוח טענו מצידן שאינן מתכוונות לקדם הליכי פיצויים מכיוון שאין יכולת לקשר בין הטענות לפיצוץ, לקריסת הבניין ולכן אין יכולת להוכיח שגורם חיצוני, כגון מתקפת טילים, שריפה או רעידת אדמה, גרמו לקריסה ולכל היותר מדובר בתוצאה של בלאי מתמשך, שהביטוח אינו מכסה.

"חברות הביטוח לא רוצות לשלם, אבל ההתכנות לקבל את הפיצויים גבוה מאוד כי אכן נגרם פיצוץ", אומר ל'דבר' עו"ד ד"ר קובי קפלנסקי, המייצג את המשפחות התובעות. לדבריו אין הרבה מקרים דומים לסיפור לאירוע בחולון אבל התקדים עליו נשענת התביעה מול חברות הביטוח שביטחו את אולמי ורסאי, אז, בנוסף לתביעת הנזקין מול בעלי האולם, המשפחות תבעו את חברות הביטוח בטענה שהקריסה נבעה מפיצוץ בתשתית הרצפה, שחברות הביטוח ביטחו תחת סעיפי הפוליסה שלהם אך סירבו לשלם פיצויים.

"השופט לא קיבל את טענת חברות הביטוח על כך שהן לא צריכות לשלם כי הקריסה קרתה מגורם לא מכוסה, הוא הראה, כמו במקרה בחולון, שהפוליסות מכסות התפוצצות אבל אז לא משלות על התפוצצות" לדברי קפלנסקי, כלל הגורמים המקצועיים מגבים את טענת המשפחות שהתפוצצות בתשתית היתה גורם משמעותי שהוביל לקריסת המבנים "מדובר באירוע נדיר יחסית, פיצוץ יכול להיגרם משלל סיבות, לא רק נפץ וחברות הביטוח לא יכולות לגבות כסף על פוליסה שמכסה פיצוצים ואז לטעון אחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!