דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בעקבות המאבק: הושג הסכם להעלאת שכר המטפלים במסגרות לאנשים עם מוגבלויות, שכולל הכרה במקצוע

בהסכם בין משרדי האוצר והרווחה בעלות כ-330 מיליון ש"ח נקבע שטיפול באנשים עם מוגבלויות יוכר כמקצוע בעל מעמד מיוחד המצריך הכשרה בסיסית | ההסכם יסייע לארגונים להתמודד עם משבר כוח האדם, שהחריף עם העלאת שכר הסייעות בחינוך המיוחד

הפגנה להגדלת שכר המטפלים במסגרות לאנשים עם מוגבלויות בקהילה בבית אריאלה בתל אביב (צילום: מטה המאבק)
הפגנה להגדלת שכר המטפלים במסגרות לאנשים עם מוגבלויות בקהילה בבית אריאלה בתל אביב (צילום: מטה המאבק)
הדס יום טוב

משרדי האוצר והרווחה והארגונים המפעילים מסגרות לאנשים עם מוגבלויות בקהילה הגיעו היום (חמישי) להסכם שיאפשר את העלאת שכרם של המטפלים במסגרות אלו, ויכיר לראשונה בטיפול באנשים עם מוגבלויות כמקצוע בעל מעמד מיוחד המצריך הכשרה בסיסית. זאת לאחר מאבק שניהלו הארגונים בחודשיים האחרונים, וכלל גם איום בשביתה החל ממחר (שישי), בו התריעו על משבר כוח אדם חמור במסגרות, שעלול להחריף עקב העלאת שכר תומכות החינוך (סייעות) במוסדות החינוך המיוחד.

בהסכם נקבע שיוקצו כ-330 מיליון שקלים לטובת חיזוק מעמד המטפלים באנשים עם מוגבלויות, תוך יצירת מערך הכשרות ייעודי לעוסקים בתחום. לפי הודעת משרדי האוצר והרווחה, המהלך יקדם באופן משמעותי את תפיסת הטיפול החדשה ברוח "חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות". המהלך מסדיר את הפרופסיה המקצועית של תומכים לאנשים עם מוגבלות, על ידי קידום המקצועיות שלהם, באמצעות הכשרות שבגינן יזכו גם לתוספת שכר.

ההסכם הושג לאחר עבודת מטה ממושכת בין משרד האוצר, משרד הרווחה, הארגונים האמונים על הטיפול באנשים עם מוגבלות, בהובלת סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר.

מנכ"לית אקי"ם, סיגל פרץ יהלומי, כתבה בהודעה לחברי מטה המאבק של העמותות למען אנשים עם מוגבלויות: "רבים לא האמינו שנצליח להגיע לסכום כזה (שליש מיליארד) לאחר סגירת תקציב המדינה, אך הנה זה קורה. בעיניי ההסכם מהווה נקודת מפנה חשובה ביותר ביחס לאנשים עם מוגבלות, וביחד עם החוק החדש נעשה כאן מהפכה. ההסכם מושתת על 3 רכיבים: הגדרת הפרופסיה של המדריכים והמטפלים כתומכים מקצועיים לאנשים עם מוגבלות, חובת הכשרה שכולם חייבים לעבור ותוספות שכר משמעותיות."

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "ההסכם היום הוא אבן דרך משמעותית בהכרה לה אנו מחויבים כחברה כלפי אנשים עם מוגבלויות. מדובר בתוספות משמעותיות לשכר המטפלים וזו בשורה של ממש. אני מודה לסגנית שר האוצר מיכל וולדיגר על ההובלה וההסכם ועל קידום מדיניות חברתית חשובה במשרד האוצר. תודה לשר הרווחה יעקב מרגי ולכלל הגורמים הנוגעים בדבר. נמשיך לדאוג לכל אזרחי ישראל".

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "ההסכם אליו הגענו הוא פריצת דרך של ממש. לאחר שנים ארוכות שבהן שכר המטפלים נשחק, אנו מסדירים את המקצוע החשוב של תומך באדם עם מוגבלות כפרופסיה, יוצרים מסלולי קידום ונותנים תוספת שכר משמעותית אשר תהפוך משרות אלו לאטרקטיביות. ההסכם מתווסף לתוספות נוספות שיינתנו לתחום המוגבלות במסגרת חוק שירותי הרווחה. מדובר בבשורה משמחת לקהילת אנשים עם מוגבלות בישראל, קהילה שנמצאת בליבת העשייה של משרד הרווחה.
אני רוצה להודות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ וסגנית השר מיכל וולדיגר על השותפות והעבודה המאומצת יחד להגיע להסכם החשוב הזה, ולצוות המו"מ מטעם משרד הרווחה בהובלת מנכ"ל המשרד ינון אהרוני, שעבדו לילות כימים לגיבוש ההסכם".

סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר: "ההסכם הזה מביא לידי ביטוי את התפיסה החברתית העמוקה שלנו. מי שעובדים עם אוכלוסיות המתמודדים עם מוגבלות מקבלים היום חיזוק רציני מאוד. אנחנו משדרגים את השכר שלהם, מעניקים להם מעמד ופרופסיה. המטופלים זקוקים ליציבות וההסכם הזה ישאיר את העובדים בתחום. זו תוכנית רחבה ומצוינת ואני שמחה שהמאמצים שהשקענו נשאו פרי".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני: "ההסכם החדש יגדיר לראשונה את התחום המקצועי החשוב של תמיכה באנשים עם מוגבלות ומעבר לתוספת השכר ולכבוד המקצועי שיזכו לו העוסקים בתחום, ההסכם יאפשר גם לנו במשרד הרווחה לחזק את שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלות בעובדים שהוכשרו לתפקיד, מתוגמלים כראוי ורואים שליחות בעבודתם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!