דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

ההרוג בפיגוע במחסום מכבים: מקסים מולצ'נוב ז"ל, חייל בודד מאוקראינה

מולצ'נוב עלה לארץ בגיל 14 במסגרת תכנית נעל"ה | בדצמבר האחרון תרם מח עצם והציל את חייו של ילד בן 12 | יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג: "מקסים קשר את גורלו עם מדינת ישראל, ואיבד את חייו בהגנתה"

מקסים מולצ'נוב ז"ל, נהרג בפיגוע במחסום מכבים (צילום: דובר צה"ל)
מקסים מולצ'נוב ז"ל, נהרג בפיגוע במחסום מכבים (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

סמל מקסים מולצ'נוב הוא ההרוג בפיגוע הדריסה הבוקר (חמישי) סמוך למחסום מכבים – כך הודיע דובר צה"ל. מולצ'נוב, בן 20 במותו, עלה לישראל לבדו בגיל 14 מחרקוב שבאוקראינה במסגרת תכנית נעל"ה. הוא התגורר בהרצליה והתגייס לצה"ל כחייל בודד. הודעה על מותו נמסרה למשפחתו.

מול'צנוב שירת בחטיבת האש 282. בצה"ל ציינו שהוא הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו, ומסרו ש"צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". פרטי הלווייתו עדיין לא נמסרו.

בעמותת 'עזר מציון' סיפרו שבדצמבר האחרון תרם מולצ'נוב תרומת מח עצם שהצילה את חייו של ילד בן 12. עם גיוסו במאי 2022 הוא הצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח עצם שמפעילה העמותה, ומספר חודשים לאחר מכן נמצא מתאים לתרומה עבור הילד, אותו לא הכיר, ונרתם לסייע לו.

מקסים מולצ'נוב לאחר תרומת מח עצם לילד בן 12, דצמבר 2022 (צילום ארכיון: עזר מציון)
מקסים מולצ'נוב לאחר תרומת מח עצם לילד בן 12, דצמבר 2022 (צילום ארכיון: עזר מציון)

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד למולצ'נוב ז"ל: ״מקסים, חייל בודד שעלה לבדו מאוקראינה כדי להתגייס לצה״ל ולהילחם למען בטחון ישראל. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע, ומחזק את כוחות הביטחון שפעלו במהירות ובנחישות לחיסול המחבל המתועב."

יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג: "בפיגוע הנורא במכבים, נהרג לוחם צה״ל, מקסים מולצ׳נוב, שעלה לארץ בגיל 14 בסיוע הסוכנות היהודית במסגרת תכנית נעל״ה, ולמד בכפר הנוער ״הדסה נעורים״ של הסוכנות היהודית. מקסים, קשר את גורלו עם מדינת ישראל ואיבד את חייו בהגנתה. רק לפני חצי שנה תרם מקסים מח עצם לילד בן 12, מעשה מרגש של חסד.

"סיפורו של מקסים הוא סיפורם יוצא הדופן של צעירים וצעירות אמיצים, מלאי תחושת שליחות ואהבה למדינה היהודית היחידה בעולם. ליבי עם הוריו באוקראינה שקיבלו היום את הבשורה הקשה מכל. הסוכנות היהודית תלווה את המשפחה ותסייע בכל אשר תוכל. יהי זכרו ומורשתו של מקסים מקור השראה לצעירים רבים."

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "‏צה"ל, ממשלת ישראל והסוכנות היהודית מחבקים את משפחת מולצ'נוב ברגעים קשים אלה. אנו עומדים לצד המשפחה והחברים בהתמודדות עם האובדן הקשה. ‏יהי זכרו ברוך."

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק: "שגרירות אוקראינה בישראל מרכינה ראשה ושולחת תנחומים למשפחתו של החייל, יליד אוקראינה שעלה לישראל מתוך שליחות ואהבה למדינה. אנחנו כואבים את כאבה של המשפחה ומזדהים עם האובדן והכאב. מי יתן ושני העמים, הישראלי והאוקראיני, יהנו משלום ושלווה והכאב יפסיק להיות חלק מהחיים שלנו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!