דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אריאל יעקובי

שירות המדינה / יו"ר הסתדרות עובדי המדינה: העובדים לא מעכבים יישום מדיניות

במכתב ששלח אתמול (ב'), מחה יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי על יזמת ראש הממשלה להגדיל את מספר משרות האמון בשירות הציבורי. בישיבת הממשלה אמר נתניהו כי צעד כזה יסייע ביישום מדיניות הממשלה

אריאל יעקובי, יו״ר הסתדרות עובדי המדינה (צילום: דוברות ההסתדרות).
אריאל יעקובי, יו״ר הסתדרות עובדי המדינה (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, פנה הבוקר (שני) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו מחה על הצהרתו של נתניהו בישיבת הממשלה אתמול, לפיה יש לאפשר מינויים פוליטיים נרחבים בישראל, בדומה לשיטה האמריקאית, על מנת שהממשלה תהיה "מסוגלת לשלוט".

"ביחידות הממשל שלנו יש כ-500 משרות מעין אלו, שמתחלפות בחילופי נבחרים או בעלי תפקידים מיוחדים. הם אינם חייבים למדינה דבר, קל וחומר אחריות כלפיה" כתב יעקובי, "עצם הגדרת 'משרות אמון' היא בעיה קשה. אני משוכנע אדוני ראש הממשלה שתסכים איתי ש'משרת אמון' לשר, חבר כנסת, מנכ"ל וכיו"ב מגדירה אמון לאדם פרטי כלשהו. ככזה, הרי שזו משרת אי-אמון למדינה. ואני מרשה לעצמי לומר שזו גם מידה מסוימת של אי אמון לממשלה, שתפקידה לשלוט ורוצה לשלוט".

יעקובי ציין כי הרעיון להגדיל את מספר משרות האמון בשירות הציבורי נפוץ בעיקר בקרב בכירי הממשל המועסקים בעצמם במסגרת מינויים פוליטיים. לדבריו, מדינת ישראל הגיעה להישגיה בזכות שירות ציבורי, בו עובדים אנשים רבים וטובים שנבחרו ונבחנו בתהליכים מוגדרים וטובים.

"יש לנו עובדי מדינה נפלאים, אדוני" כתב, "אני מתחייב לך, שאם רק נאפשר לטובים שבתוכנו, כן, אלה שנבחרו בהליכים קבועים מראש, לפעול תוך הובלה נכונה של הפקידות הבכירה, בקלות יתאפשר לראש הממשלה להוביל ולשלוט על פי מדיניות שתקבע על ידי הנבחרים".

אתמול, על פי גורם שנכח בישיבת הממשלה ומסר את הדברים לעיתון הארץ, אמר נתניהו כי יש להרחיב את יכולתם של שרי הממשלה לבצע מינויים פוליטיים במשרדיהם על מנת ליישם את מדיניותם. "אצל טראמפ יש 4,000 מינויים שהם משרות אמון" אמר, "אצלנו צריכים להיות כמה מאות מינויים שלא צריך עבורם מכרז. מה שבטוח זה שאצל טראמפ, הפקידים ימלאו את המדיניות שלו. גם אצלנו אנחנו צריכים להיות מסוגלים לשלוט".

הדברים נאמרו במסגרת דיון על מינוי המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ואורך כהונתם, כשהשרים גלעד ארדן, יובל שטייניץ ואריה דרעי הלינו אף הם על כך שהם מתקשים למנות ולפטר פקידים בכירים במשרדיהם. בתום הישיבה הודיע נתניהו על הקמתה של ועדה חדשה שבראשה יעמדו שר התיירות יריב לוין ושרת המשפטים איילת שקד, שתוסמך להציע לממשלה הצעה לשינוי ועדות האיתור למינויים בכירים במשרדי הממשלה. בוועדה זו צפויים להיות חברים גם השרים דרעי וגלנט.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, התייחס היום לנושא במסגרת ועידת ישראל לעסקים של עיתון גלובס.  "יש תחושה שקשה למשול" אמר, "יאני הצעתי שבמקום לחייב את השר לאמץ את מועמד ועדת האיתור, יהיו שלושה אנשים, אבל לשר או לשרה תהיה יכולת לבחור מי שמתאים לו מבחינת מדיניות. הממשלה הלכה על מעשה יותר רדיקלי שמחייב חקיקה. נראה מה הם יביאו".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!