דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

נתניהו: ״נגרש כאלף תומכי משטר לאריתראה״; מעצרים מנהליים וסנקציות יופעלו נגד מפרי סדר

בדיון מיוחד בעקבות ההתפרעויות בדרום תל אביב הוחלט לקדם מעצרים מנהליים של חשודים ברף נמוך של ראיות, וכי הממשלה תבחן ביטול אשרות עבודה ותופעל אכיפה כלכלית נגד בתי עסק | נתניהו: ״מי שתומך במשטר - שיואיל לחזור למדינתו״ | 52 מפרי סדר מהמהומות עדיין עצורים, מרביתם על עבירות קלות

רה"מ נתניהו בישיבת צוות השרים לבחינת דרך הטיפול במסתננים מפרי חוק (צילום: חיים צח / לע״מ)
רה"מ נתניהו בישיבת צוות השרים לבחינת דרך הטיפול במסתננים מפרי חוק (צילום: חיים צח / לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (ראשון) ישיבה מיוחדת כדי לדון בצעדי אכיפה וענישה כלפי השוהים הבלתי חוקים שהתפרעו אתמול בדרום תל אביב.

בדיון בהשתתפות שרי המשפטים, החוץ, האוצר, הביטחון הלאומי והפנים, הוחלט לקדם מעצרים של חשודים במסלול מנהלי – שמאפשר מעצר ברף נמוך של ראיות באמצעות חוק משמורת על מסתננים, שלא היה בשימוש בשנים האחרונות. מלבד זאת, הוחלט שהממשלה תבחן ביטול אשרות עבודה למי ששוהה בארץ שלא כחוק.

במקביל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הנחה את רשות המיסים לרכז מאמץ בימים הקרובים באכיפה כלכלית משמעותית על כל העסקים הלא חוקיים של המסתננים בדרום ת"א. בדיון השתתפו גם ראש מערך ההסברה, פרקליט המדינה, המשנים ליועמ״שית ומנכ״ל רשות האוכלוסין.

״ההסתננות המאסיבית של עובדים בלתי חוקית מאפריקה. זה איום ממשי על צביונה ועתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית״, אמר נתניהו לפני המראתו לקפריסין ויוון, לצד רעייתו שרה. ״מה שקרה אתמול היה חציית קו אדום. התפרעות, שפיכות דמים, פרעות שאנחנו לא יכולים לקבל. ביקשנו היום בוועדת שרים מיוחדת שהקמתי כמה צעדים מהירים, כולל גירוש אלף מתומכי המשטר שהשתתפו בהתפרעויות הללו. אין להם, כמובן, שום טענה של פליטות. הם תומכים במשטר הזה. אם הם כ"כ תומכים במשטר הזה, יואילו לחזור לארץ מוצאם״.

נכון להיום, נותרו 52 עצורים במשטרה, רובם הגדול על עבירות קלות. לבקשתו של בן גביר, בהסכמת משרד הפנים והפרקליטות, רוב העצורים, ימשיכו במסלול המנהלי וייעצרו ברף נמוך של ראיות.

ארגון הסיוע לפליטים – א.ס.ף, פרסם תגובה להחלטות הקבינט ולדברי רה"מ נתניהו: ״תמים מי שהופתע מבליל הצהרות הפופוליזם שיצא מהקבינט, ושציפה לאמירות אחרות. המשרד לביטחון לאומי והמשטרה, למרות שידעו על האירוע המתוכנן ועל פוטנציאל ההתקלחות שבו, בחרו במודע לא להישמע לאזהרות ולהעלים מהן עין, ונראה שרק חיכו לגפרור שיצית את מסע ההסתה הפרוע נגד קהילת מבקשי המקלט והפליטים האריתראים בישראל.

במציאות מתוקנת, ראוי היה שמסקנות קובעי המדיניות מאירוע טעון שכזה יהיו לנסות להבין איך קרה שבלב שכונת מגורים, עומדים עשרות שוטרים ויורים נשק חי באנשים? איך קרה, שמשטרת ישראל הופתעה מהאירוע – למרות כל ההתראות שקדמו מצד הקהילה האריתראית?

במקום זה, הממשלה מציעה שימוש בפרקטיקות אנטי-דמוקרטיות כמו מעצרים מינהליים, ובכך סוללת את הדרך לפגיעה אנושה נוספת בזכויות האדם שלהם, ומנסה להכשיר את דעת הקהל ליוזמות חקיקה נוספות שירעו את מצבם כאן ויביאו הלכה למעשה לרדיפה והתנכלות שיטתית״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!