הסתדרות המעו"ף קיימה היום (שני) כנס ועדי עובדים של הרשויות המקומיות. בכנס שנערך בראשון לציון הוצגו הסכם המסגרת של המגזר הציבורי שנחתם ביולי האחרון, ורפורמת תומכות החינוך (הסכם הסייעות) שנחתמה באוגוסט האחרון.
בכנס השתתפו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט, מנכ"ל ההסתדרות דודו בצלאל, נציגי הסתדרות המעו"ף וראשי ועדים מרשויות מכל רחבי הארץ.
בנאומו הדגיש יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כי האתגר הגדול כיום ברפורמת תומכות החינוך הוא היישום שלה בשטח. "אחרי החגים הסתדרות המעו"ף תבוא אליכם לרשות להסביר איך מיישמים את ההסכם אצלכם ברשות", אמר יו"ר ההסתדרות, ובר טל הדגיש: "תקראו לנו. אנחנו נבוא."
רפורמת תומכות החינוך עוסקת בשינוי תנאי שכרן ובהגדרת המקצוע מחדש של סקטור הסייעות הכולל סייעות בגני הילדים ובבתי הספר, סייעות צמודות לתלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחד וסייעות רפואיות. כחלק מהשינוי מקצוע זה נקרא 'תומכת חינוך'. מלבד שינוי השם הרפורמה כוללת שינוי תנאי השכר בדגש על שכר בסיס גבוהה יותר והשלמות שכר הקשורות להשתלמויות וותק.
את ההסכמים הציג יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, יחד עם פאנל של בעלי תפקידים נוספים מחטיבת המעו"ף שענו על שאלות שנאספו מראש. לאחר הפאנל הרשמי על הבמה, ישבו בר טל ובעלי תפקידים נוספים עם כל רשות וענו על שאלות בצורה פרטנית.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "ראשית אני מבקש לומר לכם אני אוהב אתכם. הסתדרות המעו"ף זה בית ואני מתרגש להיות כאן. הבטחתי ב-2006 להשיב את כוחה של ההסתדרות המעו"ף וכך עשינו. ואני מאושר שהיום יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל מוביל בגאון את האימפריה הזאת. במרוצת השנים הפך בניין ההסתדרות למגדלור חברתי, כלכלי לכל המדינה ועל כך גאוותי.
"תחת כנפי ההסתדרות ניתן למצוא את כל המפלגות ואת כל שבטי ישראל, יחד נמשיך לאחד ולחבר אוכלוסיות ללא הבדל דת גזע ומין, כולם מתקדמים יחד וכך גם המדינה צריכה להתנהל. במסגרת הבטחותיי היו שני דברים עיקרים: הסכם מסגרת והסכם לסייעות ואת שניהם הצלחנו ליישם עם הרבה מקצועיות, אחריות, חשיבה נכונה וחכמה. מדובר בהסכם המסגרת הטוב ביותר שנעשה אי פעם לטובת עובדי המגזר הציבורי ואני גאה בו מאוד. הסכם הסייעות הינו לב ליבה של העשייה שלי ושיא עבודתי במשך 35 שנה שאני עמל למען העובדים. מדובר בהסכם קשה, מורכב ומאתגר, בשל היקפי המשרה המשתנים והעיריות המשתנות. משימתה של הסתדרות המעו"ף כרגע היא לבדוק את יישום ההסכם ולעקוב אחריו".
יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, סקר בהרחבה את פרטי ההסכמים ואמר: "היו לנו שני הישגים רבי משמעות וחסרי תקדים הנוגעים בכל אחת ואחד מכם – הראשון הושג עם חתימת הסכם המסגרת לכל עובדי הסקטור הציבורי, אשר מפורטים בו: תוספות שכר, תנאי עבודה, רווחה ותנאים סוציאליים משופרים ושבוע עבודה אשר יקוצר. בד בבד, נחתם הסכם רפורמה מקיפה בשכרן ותנאי עבודתן של תומכות החינוך בגני הילדים ובתי הספר ברשויות המקומיות, אשר יעשה שינוי חשוב ומשמעותי במעמדן ותפיסת המקצוע של תומכות החינוך. אני מבקש להודות לצוותים הרבים שעמלו על הסכמים פורצי דרך אלה, וכמובן ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, על הובלת מהלכים אלה בתבונה רבה ובמנהיגות".
ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט: "שמחה להיות כאן כנציגת השלטון המקומי, גאווה גדולה לראות כל כך הרבה ראשי ועדים שהם הם המנוע האנושי של הרשויות המקומיות. הסכם המסגרת ורפורמת תומכות החינוך הם מההישגים הגדולים ביותר שנחתמו בשנים האחרונות, ועל זה נאמר 'יגעת ומצאת תאמין'. עשיתם עבור עובדי המגזר הציבורי וציבור הסייעות דבר בלתי רגיל, מדובר בעובדות ועובדים ששנים היו שקופות ושקופים. בשם ראשי הרשויות ונציגי השלטון המקומי אני מודה לכם על הישג חסר תקדים זה שיסייע לנו לקלוט כוח אדם איכותי, לטובת אזרחי המדינה".



