דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

משרד התחבורה יקצה 200 מיליון ש"ח בשנה לפרויקטים תחבורתיים ברשויות המקומיות

השרה מירי רגב הכריזה על פרסום קול קורא "שותפים לדרך 2024-2023", שמיועד לפרויקטים של שיפור הבטיחות בכבישים עירוניים, הגברת הנגישות לאמצעי תחבורה וחיזוק החוסן החברתי הכלכלי של הרשויות

שרת התחבורה מירי רגב (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שרת התחבורה מירי רגב. "הרשות המקומית היא הגורם שמכיר טוב מכולם את צורכי התושבים" (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שרת התחבורה מירי רגב הכריזה היום (שלישי) על פרסום קול קורא "שותפים לדרך 2024-2023" שמופנה לרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ, ומיועד להניע פרויקטים תחבורתיים שמתמקדים בשיפור הבטיחות בכבישים עירוניים, בהגברת הנגישות לאמצעי התחבורה ובחיזוק חוסנן החברתי והכלכלי של הרשויות.

במסגרת התוכנית, יוקצו יותר מ-200 מיליון שקלים מדי שנה לפרויקטים של שיפור בטיחות ומיתון תנועה לרשויות מקומיות ובאשכולות אזוריים. דגש מיוחד יינתן לפתרונות במוקדי סיכון עירוניים שאירעו בהם תאונות דרכים; שיפור הבטיחות בסביבת מוסדות חינוך ומרכזים לגיל השלישי ולאנשים עם צרכים מיוחדים; ומיתון תנועה ברחובות ובסביבת מתחמים עירוניים.

"אני רואה ברשויות המקומיות שותף חשוב בקידום פרויקטים תחבורתיים ובטיחותיים", אמרה רגב. "הרשות המקומית היא הגורם שמכיר טוב מכולם את צורכי התושבים, היום ובעתיד, ומבין את השפעתם המכרעת על חיי היום-יום של התושב, על משיכת תושבים ועסקים חדשים, ועל צמיחה כלכלית וחברתית. הקול הקורא שאנחנו מפרסמים היום הוא צעד נוסף במחויבותנו העמוקה לפיתוח תחבורתי בכל רחבי הארץ, מניעת תאונות, שיפור הבטיחות בדרכים והצלת חיי אדם".

לפי המשרד, קול קורא "שותפים לדרך" נעשה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף התקציבים באוצר והחשב הכללי. הוא מובל על ידי אגף רשויות מקומיות במשרד התחבורה, שנפגש דרך קבע עם ראשי רשויות, מנכ"לי אשכולות אזוריים וגורמי מקצוע בשלטון המקומי, במטרה ללמוד על הצרכים, לייעל את תהליכי העבודה המשותפים, ולתרום לשיפור השירות, באמצעות הטמעת שינויים חשובים בנוהל התקצוב ובכלי הסיוע המוצעים לרשויות המקומיות.

החידוש השנה הוא תקציב של 200 מיליון שקלים לשנה לפרויקטים של שיפור בטיחות ומיתון תנועה לרשויות מקומיות ובאשכולות אזוריים. במקביל, יש אפשרות להגיש בקשות לתקצוב גם על ידי אשכולות אזוריים, ולא רק על ידי רשות מקומית בודדת. כל אשכול יוכל להגיש כמה פרויקטים.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "בקול קורא שפורסם היום יש חידושים רבים, שנועדו לייעל ולקצר את תהליכי הבקשה והאישור, ולקדם פרויקטים בראייה אזורית כוללת. אני מצפה מהרשויות המקומיות להיענות לקול הקורא ולהגיש בהקדם האפשרי תוכניות לביצוע, ומבטיח שאנחנו מצדנו נטפל בכל בקשה במסלול המהיר".

במטרה לסייע לרשויות לקדם במהירות פרויקטים קטנים, תתאפשר השנה לראשונה הגשת בקשה לתקצוב תכנון וביצוע של פרויקט בהיקף כולל של עד 900 אלף שקלים, ללא צורך בהמתנה בין מועד תקצוב התכנון לבין מועד תקצוב הביצוע.

בנובמבר יפורסם קול קורא מקביל גם ליישובים הלא יהודיים, מתוך הבנת החשיבות והצורך בקידומם של מיזמי בטיחות ופיתוח קטנים ברשויות אלה, לצד מיזמי תחבורה גדולים שמקדם בהן המשרד במסגרת התוכנית האסטרטגית הרב-שנתית לחברה הערבית.

הקול הקורא יאפשר לרשויות הלא יהודיות בכל הארץ להגיש בקשות לפרויקטים מקומיים בעלות כוללת של עד 5 מיליון שקלים, שיאפשרו לשפר את התשתיות התחבורתיות בתחומן.

מאז התחלת יישומה של התוכנית האסטרטגית לפיתוח תשתיות תחבורתיות בחברה הלא יהודית, לא קיבלו יישובי המיעוטים תקציבים לפרויקטים עירוניים מקומיים, אלא רק לפרויקטים גדולים. זאת, במסגרת התוכנית האסטרטגית, שמקודמת באמצעות חברת נתיבי איילון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!