דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.6°תל אביב
  • 16.5°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שר החקלאות אבי דיכטר: "נאריך את אשרת העבודה של עובדים זרים בחקלאות מ-5 ל-7 שנים"

בתערוכת החקלאות ואיכות הסביבה "אגרומשוב" שנפתחה הבוקר (ג') באקספו תל אביב אמר דיכטר: "מי ששומע ומבין מה קורה ברחבי העולם מבין שהייצור המקומי הכרחי"

שר החקלאות אבי דיכטר בתערוכת אגרומשוב 2023 (צילום: מאיה רונן)
שר החקלאות אבי דיכטר בתערוכת אגרומשוב 2023 (צילום: מאיה רונן)
מאיה רונן

שר החקלאות אבי דיכטר הודיע על כוונתו להאריך את אשרת העבודה של עובדים זרים בחקלאות מ-5 ל-7 שנים, בתערוכת החקלאות ואיכות הסביבה "אגרומשוב" שנפתחה הבוקר (שלישי) באקספו תל אביב. דיכטר התייחס לאתגרי ביטחון המזון בישראל והדגיש את מחויבות משרדו לסיוע לחקלאים בישראל להתמודד עם אתגרי החקלאות וייצור המזון. "הוספנו מכסות של אלפי עובדים זרים לעבודה בחקלאות כדי להגביר את הייצור", אמר, ובישר לחקלאים על עבודת מטה אסטרטגית שמקדם המשרד לשלוש תוכניות חומש, שיניחו תשתית לביטחון המזון ולתמיכה ייצור המקומי עד 2040.

"הממשלה מקדמת את רפורמת 'מה שטוב לאירופה – טוב לישראל'", אמר דיכטר. "התמיכות לחקלאות באיחוד האירופי עומדות על 16% מכלל ההכנסות של החקלאי. אנחנו עדיין נמצאים עם תמיכה שהנתח שלה מההכנסות של החקלאי הוא 2.4%. גם אם נצליח להעביר את התמיכות המתוכננות של 700 מיליון שקלים בהבשלה מלאה, נטפס ל-5%. כך שלעומת האיחוד האירופי, יש לנו עוד לאן לשאוף".

דיכטר התייחס למקומה של ישראל בייצור הבינלאומי ולהשפעת ההתכנסות של הבריתות בגושי הסחר הבינלאומיים. "יש לנו חקלאות בתפארתה. נתקענו בהיקפי הייצור המקומי, אבל את זה נפרוץ. אין לנו ברירה אחרת. מי ששומע ומבין מה קורה ברחבי העולם מבין שהייצור המקומי הכרחי. המשמעות של ההחלטה של הפרלמנט האירופי מלפני חודשיים היא להתקפל פנימה. גם גוש הסחר BRICS של רוסיה, סין, הודו, ברזיל ודרום אפריקה התאגד ביחד והוסיף לאחרונה עוד שש מדינות. יותר מ-40% מאוכלוסיית העולם בגוש הזה. אנחנו לא בגוש הזה ולא בגוש של האיחוד האירופי. אנחנו גרעין קטן. היתרון שלנו הוא שקשה לתפוס אותו. החיסרון שלו שהוא קטן. את הגרעין הקטן הזה תפקידנו להגדיל".

תערוכת אגרומשוב 2023 ו-קלינטק 2023 מתקיימת זו השנה ה-32. זו התערוכה החקלאית הוותיקה בישראל, ומשתתפות בה משלחות מיותר מ-15 מדינות. בין המבקרים והמציגים: שרים, חברי כנסת, ראשי גופים וארגונים חקלאיים, חברות סטארטאפ, יזמים ובעלי עניין בתחום החדשנות החקלאית.

בתערוכה מוצגים חידושים חקלאיים, גידולים חדשים, חידושי טכנולוגיה, סטארטפים בתחום החקלאות ועוד. במהלך האירוע יתקיימו תחרויות: העגבנייה הישראלית הטובה ביותר, התפוח החדש לראש השנה והרימון האיכותי.

במקביל לתערוכה מתקיימים תערוכה וכנס איכות הסביבה "קלינטק 2023", במהלכה ייבחרו עשר הרשויות הירוקות בישראל. נוסף על כך, יתקיים מפגש של סמנכ"לים ומנכ"לים לאיכות הסביבה מחברות מובילות במשק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!