דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יו"ר הסתדרות הגמלאים בוועידת ארגון הגמלאים האירופי: "לולא המאבקים שלנו היו פוגעים בגמלאים אף יותר"

היו"ר שמוליק מזרחי אמר את הדברים בתגובה לדבריו של שר התיירות חיים כץ, שאמר שהוא מחויב לשיפור החיים של הגמלאים בישראל | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "תמיד נהיה מחויבים לזכויות הגמלאים ונילחם עבורן"

שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים (צילום: הדס יום טוב)
שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים. "כל דבר במדינת ישראל זה מאבק, ואנחנו כל הזמן עם היד על הדופק" (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

"יש מיליון ורבע גמלאים במדינת ישראל, והם נשכחים מסדרי העדיפויות של הממשלה", אמר יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בוועידת ארגון הגמלאים של האיחוד האירופי (EURAG) שהתקיימה היום (שלישי), לראשונה מזה 12 שנים, בבית ההסתדרות בתל אביב. "אני יודע שלולא המאבקים שלנו היו פוגעים בגמלאים אף יותר. רצו לבטל לנו את הטבת המס, רצו לפגוע בפנסיות שלנו, רוצים לפגוע בביטוח הסיעודי. כל דבר במדינת ישראל זה מאבק, ואנחנו כל הזמן עם היד על הדופק".

מזרחי אמר את הדברים בתגובה לדבריו של שר התיירות חיים כץ בוועידה, שאמר שהוא מחויב לשיפור החיים של הגמלאים בישראל, וציין שבישראל חיים כמיליון גמלאים, מהם כ-190 אלף גמלאים מתחת לקו העוני. בנושא הקיצוץ בביטוח הסיעודי בקופות החולים אמר כץ: "חברות הביטוח לא יפגעו בביטוח הסיעודי שלנו. אנחנו צריכים לצאת על זה למאבק. כל פגיעה היא סדק בקיר, ואם ניתן שיפגעו באפשרות להזדקן בכבוד אנחנו מחטיאים את המטרה".

במהלך הביקור בארץ, נפגשו הנציגים האירופים עם אנשי מפתח הקשורים לאזרחים הוותיקים בישראל, ביניהם עם ח"כ גלעד קריב, מראשי שדולת הגמלאים בכנסת. הם ביקרו במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו, בכפר המכבייה ובמרכז גמלאים ברמת גן, ובהמשך צפויים לבקר בירושלים ובים המלח.

את הוועידה השנתית ארגנו עו"ד יסמין וירט, מנהלת תחום קשרי חוץ ופרוטוקול באגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות ורזי צוונג, יו"ר חטיבת הגמלאים האקדמאים בהסתדרות הגמלאים. חברי הארגון מאירופה הודו במהלך הכנס גם לגרשון גלמן, יו"ר האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות, ולפיטר לרנר, מנכ"ל האגף.

ועידת ארגון הגמלאים האירופי בבית ההסתדרות בתל אביב. נשיא הארגון דירק ג'ארה: "בחרנו לקיים את הכנס סביב הניסיון לייצר חברה שמותאמת לכל הגילים" (צילום: הסתדרות הגמלאים)
ועידת ארגון הגמלאים האירופי בבית ההסתדרות בתל אביב. נשיא הארגון דירק ג'ארה: "בחרנו לקיים את הכנס סביב הניסיון לייצר חברה שמותאמת לכל הגילים" (צילום: הסתדרות הגמלאים)

הוועידה נפתחה בברכה ששלח נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובדבריו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שבירך את הגמלאים האורחים והמקומיים.

"למרות כל הבעיות, עצם זה שאנחנו מתכנסים כאן מכל העולם מצביע על כך שיש לנו קשרים חזקים", אמר בר-דוד. "בישראל לא כולם רואים לנגד עיניהם את הגמלאים, אבל ההסתדרות עושה זאת מאז שנוסדה. על גב הגמלאים שלנו נבנתה מדינת ישראל, ואנחנו נחזק ונקדם אותם לכל אורך הדרך, תמיד נהיה מחויבים לזכויות הגמלאים ונילחם עבורן".

מנכ"ל ההסתדרות, דודו בצלאל: "יש בהסתדרות 80 אלף גמלאים. מדובר ב-10% מחברי ההסתדרות, ויש תאוצה מאוד גדולה בשנים האחרונות. זה קשור לזה שיש תמורה גם בייצוג וגם בנושא הרווחה".

נשיא ארגון EURAG, דירק ג'ארה, הציג את נושא הכנס: אתגרים והשפעות של שינויים פיננסיים, כלכליים ותרבותיים על תנאי המחיה של האזרחים הוותיקים. "ככל שאנחנו מזדקנים, צפות יותר השאלות איך, מתי, איפה וכמה יש לנו את הזכות ואת ההזדמנות לקחת חלק בקבלת החלטות בתפקידינו החברתיים כיצרנים, כצרכנים, כיצרני רעיונות וערכים וכמשתתפים במשחק הפוליטי", אמר ג'ארה. "זאת, יחד עם הגישה שלנו למשאבים הפיזיים והרוחניים בחברה. סביב זה בחרנו לקיים את הכנס, וסביב הניסיון לייצר חברה שמותאמת לכל הגילים".

יו"ר נעמת, חגית פאר, הדגישה את מצוקותיהן של הגמלאיות. "מעבר לקושי הכלכלי עמו מתמודדים אזרחים ותיקים, ובמיוחד נשים, שרבות מהן מגיעות לגיל השלישי ללא פנסיה וללא בטחון כלכלי, הגיל השלישי מזמן התמודדות קשה אף יותר עם בידוד חברתי ובדידות. חשוב שנראה אותן, שנקשיב להן, שניעזר בכשרונותיהן, ונלמד מחוכמתן.

לדברי פאר, "אין ספק שבשנים הבאות נצטרך להרחיב את השירותים לאזרחיות הוותיקות ובמקביל לפעול במישור הציבורי להגדלת התמיכה הממשלתית בבנות ובבני הגיל השלישי, אשר הראויים לחיים בכבוד ולהוקרה על תרומתם לחברה, למדינה ולדורות הבאים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "פה, בישראל המפותחת והמתקדמת, לא היה שום דבר לפני 75 שנה. מי שבנה את כל הפלא הזה שנקרא מדינת ישראל אלה אתם, הוותיקים. וזה לא מובן מאליו. ההסתדרות עומדת כחומה בצורה מאחורי ציבור הוותיקים במדינה, שלצערי המדינה לא יודעת להעריך ולהוקיר".

אלקלעי מתח ביקורת על הממשלה הנוכחית ועל המשך קידום הרפורמה המשפטית: "המנהיגים שלנו מדרדרים את המדינה לטמיון, והמדינה שלנו נמצאת במצב של קריסה והתפוררות. אני מקווה שעוד נזכה למנהיגים ראויים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!