דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ראש המועצה התנגד, והרמת הכוסית לעובדים הועברה ברגע האחרון לחניית אוטובוסים

האירוע לכ-400 עובדי המועצה האזורית מטה יהודה נקבע במבנה בית ספר, אך מיקומו שונה ברגע האחרון בהוראת ראש המועצה ניר ויזל | בהסתדרות המעו״ף איימו בסכסוך עבודה: "מתעמרים בעובדים ובנציגותם" | יו״ר הוועד, ז׳קלין פרץ: ״לא נעבור על ההתנהלות הזו בשתיקה"

ז'קלין פרץ, יו"ר ועד עובדי מועצה אזורית מטה יהודה (צילום: באדיבות ועד העובדים)
ז'קלין פרץ, יו"ר ועד עובדי מועצה אזורית מטה יהודה (צילום: באדיבות ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כשעתיים לפני אירוע הרמת כוסית שארגן ועד עובדי מועצה אזורית מטה יהודה לכ-400 עובדיו, הודיע ראש המועצה ניב ויזל שהוא מסרב לאפשר לעובדים להוציא לפועל את האירוע שאמור היה להתקיים בבית הספר ״אמי״ת נחשון״. בהסתדרות המעו"ף ובוועד העובדים הבהירו שההתנהלות החד צדדית לא תעבור בשקט.

"לאורך השנים היו עושים אירועי הרמת כוסית ל-250 עובדי בניין המועצה האזורית בלבד, אבל למועצה יש הרבה יותר עובדים, שחלקם הגדול עובד ברחבי המועצה ולא בבניין והם בעצם הופלו לרעה״, אמרה ל׳דבר׳ יו"ר ועד עובדי המועצה, ז'קלין פרץ. ״ביקשתי לקיים אירוע לכלל העובדים, כי מגיע לכל העובדים".

"כבר לפני שבועיים קיימתי סיור עם סגן ראש מינהל החינוך בבית הספר וקיבלתי אישורים. הזמנו אוכל, שי לחג לעובדים, ארגנו במה, הגברה, מקררים, וחשמל. שעתיים לפני האירוע הם החליטו, חד צדדית, שהם לא מאפשרים לנו לקיים אותו כפי שסוכם".

לדבריה, היום בבוקר קיימה המועצה הרמת כוסית מצומצמת לכמה עשרות עובדים בכירים בבניין המועצה, "יתר העובדים כנראה לא מעניינים אותם. נאלצנו שעתיים לפני האירוע להקים חמ"ל, להכשיר מקום לעשות את האירוע בחוץ, בחום, ברחבת האוטובוסים של המועצה. ככה לא מכבדים עובדים, ואנחנו לא נעבור על ההתנהלות הזו בשתיקה".

לדברי פרץ, מאז נבחרה לראשות הועד לפני כעשרה חודשים, והעלתה דרישות למיצוי זכויות של עובדי המועצה, לרבות הפרשה לקרן השתלמות ולעמותה המקצועית שחר און, החלה הנהלת המועצה להתנכל לנציגות העובדים. "הם ציפו כנראה שתבחר מישהי אחרת, אבל מה לעשות, נבחרתי ולא כדי לשמש פלקט, אלא כדי לשמוע את העובדים ולהשמיע את קולם. רציתי לעבוד עם הנהלת המועצה בשיתוף פעולה אבל לצערי זה לא מה שקורה. הם בוחרים במקום זאת לצפצף על העובדים שלהם, ואת זה אנחנו לא נקבל". יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, שלח היום בשעות אחר הצהרים מכתב, ובו התריע שבמידה והמועצה לא תאפשר את קיום האירוע במקום שתוכנן, ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה, ותקיים הפגנות מול בניין המועצה על מנת להבהיר שהיא מתנגדת להתנהלות בריונית. "לקראת סיום הקדנציה שלהם, אתם מתעמרים בעובדים ובנציגותם ועושים פעולות חמורות כדי לפגוע בהם", כתב בר-טל ליו"ר המועצה ניר ויזל ולמנכ"לית המועצה רחלי משה.

"באופן חד צדדי החלטתם לסגור את שערי בית הספר ישיבת נחשון, על מנת למנוע מהעובדים ומוועד העובדים לברך ולהתברך לקראת השנה החדשה, ועל מנת שלא יוכלו לקיים את טקס הרמת הכוסית המסורתית. הנכם נדרשים לאפשר לעובדים ולנציגותם לקיים את האירוע כמתוכנן, לפתוח את שערי בית הספר, להתנהג בבגרות וביישוב הדעת".

ויזל מכהן בתפקיד ראש המועצה כממלא מקום מאז 2015, ומאז 2018 כראש מועצה נבחר. לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בסוף אוקטובר הקרוב, הודיע שאין בכוונתו לרוץ לתפקיד פעם נוספת.

במועצת מטה יהודה הגיבו לדברים: "לצערנו אירוע חשוב ומשמח עבור עובדות ועובדי המועצה לקראת ראש השנה הפך לאירוע שלא מכבד את העובדים והארגון. המועצה פועלת ותמשיך לפעול בשיתוף ולמען רווחת העובדים. הבוקר נערכה הרמת כוסית חגיגית ומרגשת לעובדות ועובדי המועצה, במעמד הנהלת המועצה ובהשתתפות חברי ועד העובדים שהגיעו וברכו. בשל אירוע פרטי שנקבע מראש לראש המועצה בשעות הערב ומכיוון שהיה חשוב לראש המועצה לברך את עובדי המועצה, האירוע התקיים הבוקר בבניין המועצה״.

״מבעוד מועד עודכנה יו״ר ועד העובדים וסירבה לשתף פעולה ממניעיה שלה. הנהלת המועצה לא סירבה ולא מנעה קיום של אירוע נוסף, להפך הוצעו מספר מקומות לקיום האירוע. בית הספר אמי״ת נחשון הינו מוסד חינוכי עבור תושבי המועצה ולא אולם אירועים. צר לנו שערב השנה החדשה ארגון מכובד כמו ההסתדרות בוחר לפעול בדרך הזו מבלי לנהל שיח ולבדוק את הדברים. לא נותר לנו אלא לקוות לשנה טובה ומתוקה מדבש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!