דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

המסעות לפולין והטיולים יוקפאו: ארגון המורים החזיר את העיצומים בתיכונים, עקב מחלוקות חדשות עם האוצר

חמישה ימים לאחר הגעה להבנות שאפשרו את פתיחת שנת הלימודים, הנחה יו"ר הארגון רן ארז לחדש את העיצומים: "לאוצר אין כוונות לחתום על ההסכם, כל הזמן מעלים דרישות חדשות" | המחלוקות: שינוי לוח החופשות, ומועד התשלום של הפעימה הראשונה בעליית השכר

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז הודיע הערב (שלישי) על החזרת העיצומים של המורים בתיכונים, שכוללים הימנעות מהשתתפות בטיולים, מסעות לפולין, ישיבות ומתן ציונים. ימי הלימודים יתקיימו כרגיל.

העיצומים הוכרזו עקב חוסר הסכמות עם האוצר על חלק מהסוגיות בהסכם השכר החדש, לאחר שבחמישי האחרון הגיעו הארגון ומשרדי האוצר והחינוך להבנות עקרוניות שאפשרו את פתיחת שנת הלימודים בתיכונים.

לפי ארז, המחלוקות המרכזיות שקיימות כרגע הן: שינוי לוח החופשות, ויישום מיידי של הפעימה הראשונה בעליית השכר בהסכם.

יו"ר הארגון הנחה את המורים ש"אין לקיים את כל הפעילויות עליהם הודענו כבר שאיננו מקיימים, כגון: פעילויות מחוץ לכתלי בית הספר אחרי יום הלימודים, ישיבות, מתן ציונים ותעודות, הקלדת ציונים, קיום ועדות התמדה למיניהם, טיולים, מסעות לפולין וכל פעילות נוספת שלא התרנו לבצע."

ארז האשים את האוצר בחוסר כוונה ליישם את ההבנות שסוכמו. "פתיחת שנת הלימודים התאפשרה בעקבות הסכמות שהגענו אליהם עם משרדי האוצר והחינוך", כתב ארז באיגרת למורי התיכונים, "מהר מאוד התברר כי אין להם כוונות לחתום על ההסכם, אלא הם מעלים דרישות חדשות, לדוגמא: הם דורשים שנסכים ללוח החופשות שנקבע בצורה חד צדדית על ידי הסתדרות המורים, לא רק זאת ואף זאת, הם לא מעוניינים לשלם את הפעימה הראשונה של 800 שקלים כבר במשכורת ספטמבר. הם מתנים זאת בחתימה על הסכם בעוד שלושה חודשים, ואם ההסכם ייחתם הם מוכנים לשלם רטרואקטיבית."

לדברי ארז, "למודי נסיון על חוסר האמינות של אנשי משרד האוצר נערכנו לכך, ולכן אנחנו ממשיכים בעיצומים, שטרם הוסרו. אין אנו מוכנים לשיטת מו״מ זאת, ולאור כל זאת אנו ממשיכים בעיצומים."

עוד הוסיף ארז: "הנסיון של משרד האוצר, המובל על ידי המדיניות של פורום קוהלת היא להרוס את העבודה המאורגנת, לפגוע במורים ובמיוחד במנהלים אותם הם רוצים להעסיק בחוזים אישיים ללא כל הגנה וללא כל קשר להסכם הקיבוצי. אנו מצפים מציבור המורים והמנהלים לקיים את העיצומים ככתבם וכלשונם, כי בביטחון התעסוקתי והכלכלי שלכם עסקינן."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!