דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

בין ההצגות החדשות בפסטיבל עכו: שחזור אירועי ואדי סאליב, והצגה על פוסט-טראומה מינית

פסטיבל התיאטרון הוותיק ייערך בחול המועד סוכות, עם מגוון הצגות בסוגיות חברתיות | לצד הצגות התחרות והצגות מחו"ל יוצגו גם הצגות חממה של במאים ויוצרים בתחילת דרכם | במסגרת הפסטיבל יתקיים ערב הוקרה למנהל האמנותי של הפסטיבל יעקב אגמון, שהלך לעולמו ב-2020

"ירייה בוואדי" של רועי מלכה (צילום: אלה ברק)
"ירייה בוואדי" של רועי מלכה (צילום: אלה ברק)
אורן דגן

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר יחגוג בחול המועד סוכות את שנתו ה-44 עם עשרות הצגות, מופעים, מתחם לינת שטח ומופעי חוצות ברחבי העיר עכו. הפסטיבל יתחיל ב-1 באוקטובר ויינעל ב-4 באוקטובר.

הפסטיבל ייגע בנושאים שונים שמתמודדת איתם החברה הישראלית, מהלם קרב, הפילוג והשסעים אז והיום, עזיבת הארץ מול ערכי הדמוקרטיה, פוסט-טראומה מינית, זיקנה והתגברות על אובדן, מאבק חברתי מזרחי וחשיבותו שנשכחה ועולה כיום, עיסוק בזהות הלאומית וסאטירה על הארץ "המוב'תחת", ועד הצגת מחקר על חוויית הסלואו הראשון והזמנה לריקוד.

במסגרת הפסטיבל ייערך ערב הוקרה לאיש התיאטרון יעקב אגמון, שהיה המנהל האומנותי של הפסטיבל בשנות ה-90, והלך לעולמו ב-2020. האירוע יתקיים בנוכחות כלת פרס ישראל, רעייתו, השחקנית גילה אלמגור אגמון, שתעניק את "פרס אגמון" – פרס מפעל חיים, שייבחר על ידי הוועדה האמנותית שכוללת מלבד אלמגור אגמון את מנכ"לית הפסטיבל ליזו אוחיון ואת המנהלת האומנותית שלו דליה שימקו.

המנהלת האמנותית של הפסטיבל, דליה שימקו. "מצב הרוח הכללי הפך לגמרי למצב הרוח הפרטי" (צילום: ניקול דה קסטרו)
המנהלת האמנותית של הפסטיבל, דליה שימקו. "מצב הרוח הכללי הפך לגמרי למצב הרוח הפרטי" (צילום: ניקול דה קסטרו)

"המדינה בוערת ומצב הרוח הכללי הפך לגמרי למצב הרוח הפרטי", אמרה שימקו. "ישראל תמיד הייתה מקום ששואב את חיינו לטוב ולרע, אבל בימים אלו כולנו חווים זאת ביתר שאת. תוכנית הפסטיבל משקפת מגוון קולות וסוגיות שנוגעות בנושאים קיומיים וחברתיים".

המופע "ירייה בואדי" שכתב וביים רועי מלכה סוקר את משפטם המכונן של מנהיגי מחאת ואדי סאליב, ובראשם דוד בן הרוש. המשפט מהווה את ציר זמן ההווה, כשבמהלכו, באמצעות העדויות, חוזרים הצופים אחורה אל האירועים המרכזיים של אותם ימים דרמטיים.

"ירייה בוואדי" של רועי מלכה (צילום: אלה ברק)
"ירייה בוואדי" של רועי מלכה (צילום: אלה ברק)

המופע "עמירם", שכתב עדו סתר וביימה יעל גולדברג הוא קולאז׳ שירי-דרמטי שמתחקה אחר עמירם, אב צעיר שעובד בשיפוצים וחי בשולי החברה שמתעורר לילה אחד בידיעה שנועד לו תפקיד גדול יותר.

בהצגה "מתפרק לי בתוכו" משתפת היוצרת הילה תומר בהתמודדות עם פוסט-טראומה מינית. "בגיל 15 נאנסתי בשנתי במסיבת תיכון. חמש שנים מאוחר יותר, עקב פלאשבקים שהחלו להשתלט עלי, הבנתי מה קרה. כיום אני מאובחנת בפוסט-טראומה מורכבת. מעולם לא התעמתי עם האנס שלי. עד הערב. איתכם. הערב תפגשו שלוש שחקניות במקלחת גדולה וריקה, מרחב בו הטראומה יכולה להציף ולהטביע או להתנקות ולהזדכך. ערב מפורק ופרגמנטרי, ממש כמו הטראומה עצמה. הנע בין הרצון להתנער מלהיות קורבן, כדי לקבל חזרה שליטה על החיים, ובין הצורך לפגוע באדם אחר".

"מתפרק לי בתוכו" של הילה תומר (צילום: אלה ברק)
"מתפרק לי בתוכו" של הילה תומר (צילום: אלה ברק)

בפסטיבל יעלו שש הצגות חממה, שמהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים מבטיחים בתחילת דרכם, בליווי אומנותי שימקו ושל הוועדה האמנותית.

נוסף על כך, יתארחו בפסטיבל שישה אירועים, בהם יום עיון ליוצרים וארבע הצגות אורחות. המסקרנת בהן היא "מתקני עולם", מופע של עמותת "כנפיים" שמבוצע על ידי שחקנים עם מוגבלות שכלית, על הרצף האוטיסטי ועוד מתנות, שבכוונתו ליצור תיקון לתפיסת הסטיגמה הסובבת אותם.

פרטים נוספים וכרטיסים, באתר הפסטיבל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!