דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העלאת שכר ותוספת ותק: הסכם קיבוצי חדש לכ-3,100 עובדי אסם נסטלה

ההסכם, שיהיה בתוקף ל-5 שנים, יחול על עובדי אסם המועסקים באתרי החברה ברחבי הארץ | עוד כולל ההסכם: תוספות שכר של מאות שקלים בשלוש פעימות לעובדים ותיקים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מדובר בבשורה חסרת תקדים לעובדי אסם נסטלה, זהו הסכם שכל העובדים יתוגמלו ממנו"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (במרכז) בחתימת הסכם קיבוצי באסם נסטלה (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (במרכז) בחתימת הסכם קיבוצי באסם נסטלה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות וחברת אסם נסטלה חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי בחברה. ההסכם יחול על כ-3,100 עובדי אסם המועסקים באתרי החברה ברחבי הארץ והוא יהיה בתוקף לחמש שנים (רטרואקטיבית מ-1 באפריל 2022 ועד סוף מרץ 2027). במרכז ההסכם, שכר מינימום מפעלי של 6,000 שקל אשר יעלה בהדרגה ל-6,400 שקל עד 2026.

ההסכם כולל גם העלאת שכר שנתית בסך כולל של כ-10 אחוזים ובחמש פעימות. עוד כולל ההסכם גם תוספות שכר של מאות שקלים בשלוש פעימות לעובדים ותיקים, מנגנון הגנה בפני אינפלציה, הגדלה של השי השנתי לחגים ל-1,120 שקל, הגדלה של השתתפות מעסיק בנופש ל-900 שקל ומענק פרישה מוגדל (עד סכום של 13 אלף שקל בפרישה אחרי 35 שנות עבודה).

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר במעמד החתימה: "מדובר בבשורה חסרת תקדים לעובדי אסם נסטלה ולאלפי משפחות במדינת ישראל. ההסכם הזה מעניק שכר מינימום הגבוה משמעותית מהחובה בחוק, והוא גם מייצב את אסם נסטלה כחברה שמעריכה את עובדיה, וגם מעודד עובדים נוספים להצטרף לתעשייה, כך שכולם יוצאים נשכרים. זהו הסכם שכל העובדים יתוגמלו ממנו – במפעלים, בפסי הייצור, בהובלה ובהפצה – והוא שם את האדם העובד במרכז".

"ההסתדרות תמשיך לפעול בכל כוחה לחיזוק התעשייה הישראלית", הוסיף בר-דוד. "אודה ליו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו וצוותו, וכן להנהלת אסם בראשות אבי בן אסאייג. כולי תקווה שחברות נוספות בענף התעשייה ילכו אותה הדרך, עלו והצליחו".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

מנכ"ל אסם נסטלה אבי בן אסאייג הוסיף: "בתום חודשים של עבודה, ובשיתוף פעולה פורה בין הנהלת הארגון לבין כל ועדי העובדים וצוותי ההסתדרות, חתמנו הסכם עבודה רוחבי לחמש שנים מתוך חשיבה ארוכת טווח לטובת רווחת העובדים, עתיד החברה וחוסן תעשיית המזון הישראלית. אין ספק כי אלפי עובדי המפעלים והשטח שלנו מהווים את עמוד השדרה של התעשייה הישראלית ומשכך הוא בעל חשיבות גדולה".

"אני גאה בכך שבמסגרת ההסכם, נהיה הראשונים שמעניקים שכר מינימום מפעלי בסך 6,000 שקל, כשלצד הישג משמעותי זה הישגים נוספים ובהם תוספות שכר באופן מדורג, הגדלת תקציבי הרווחה הארגוניים ועוד", הוסיף בן אסאייג. "אני רוצה להודות לנציגי ועד העובדים וכמובן ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וכן ליו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו על שיתוף הפעולה. מאז ומתמיד אסם נסטלה שמה לנגיד עיניה את טובת העובדים המהווים את ליבת הארגון ונמצאים בראש סדרי העדיפויות של החברה ואין ספק שההסכם משקף המשך תפיסה זו. כך נמשיך לפעול תוך שמירה על עשייה וצמיחה ואני מאחל שנה טובה ומוצלחת לכולנו".

חתימה על הסכם קיבוצי באסם נסטלה (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי באסם נסטלה (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו: "הצלחנו להביא הישג לעובדים, שחלקם משתכרים בדרגות שכר נמוכות. עד לסיום תקופת ההסכם יגיע שכר המינימום ל-6,400 שקל בחודש. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על מעורבותו, לעו"ד רעות עידן, מנהלת חטיבה באיגוד אשר הובילה ביחד איתי את המשא ומתן המורכב, למנהלי החטיבות באיגוד עו"ד אריאל ברנע ואביב שניר ליו"ר ולוועדי העובדים על התגייסות המוחלטת בדאגה לעובדים. בנוסף, אני רוצה להודות להנהלה על ההקשבה ועל שיתוף הפעולה במסגרת המו"מ. אנחנו נמשיך לצעוד יד ביד לטובת האינטרס של העובדים יחד".

בגיבוש ההסכם מטעם ההסתדרות לקחו חלק גם מנהלי החטיבות בהסתדרות המזון והפרמצבטיקה עו"ד רעות עידן, עו"ד אריאל ברנע ואביב שניר, ומאגף הכלכלה: שונטל קולט ואומרי זינגר. מטעם אסם לקחו חלק בגיבוש ההסכם גם המשנה למנכ"ל ומנהל משאבי אנוש פני קימלמן, המשנה למנכ"ל ומנהל שרשרת אספקה אייל ליברמן, ומנהלת יחסי העבודה לילי ערב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!