דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אלי שריר וארגון מגדלי הדגים קיבלו פרס על תרומה לחקלאות הישראלית

הפרס הוענק במסגרת תערוכת החקלאות השנתית "אגרומשוב" | שריר היה הכוח היוזם והמניע מאחורי המהלך לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת: "אין לי שום ספק לגבי יתרונות התוצרת החקלאית המקומית והאיכותית שלנו"

הענקת פרס על תרומה לחקלאות הישראלית לאלי שריר וארגון מגדלי הדגים (צילום: אלבום פרטי)
הענקת פרס על תרומה לחקלאות הישראלית לאלי שריר וארגון מגדלי הדגים (צילום: אלבום פרטי)
מאיה רונן

פרס מיוחד על תרומה לחקלאות הישראלית הוענק היום (רביעי) לאלי שריר וארגון מגדלי הדגים, במסגרת תערוכת החקלאות השנתית "אגרומשוב". שריר, חבר קיבוץ מירב שבעמק המעיינות, לשעבר מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים, היה הכוח היוזם והמניע מאחורי המהלך לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת. ביולי האחרון אושר במליאת הכנסת החוק, שיכנס לתוקף בעוד מספר חודשים.

במעמד קבלת הפרס אמר שריר: "לי, כמו לכל אחד מכם, אין שום ספק לגבי יתרונות התוצרת החקלאית המקומית והאיכותית שלנו. בקרוב מאוד גם הצרכן הישראלי יוכל לזהות אותה בקלות על המדף ולעשות את הבחירה הנכונה. בשבילי, רק ישראלי".

"יש הרגשת סיפוק אדירה בידיעה שהמהלך שהתחלנו לרוץ איתו לפני כמעט 7 שנים, הפך להיות חוק חשוב ונדרש בספר החוקים של מדינת ישראל. לשמחתי, לאחר שסיימתי את תפקידי בארגון, לקח על עצמו המנכ"ל הנבחר שיקו דומוביץ' להמשיך בקידום הצעת החוק הזו, ויישומה כשתחול על נקודות המכירה של הדגים בישראל".

היוזמה לחוק סימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה, הנמכרת בתפזורת, יצאה לדרך לפני כ-7 שנים. סקירה משווה לבחינת חקיקה במדינות שונות בעולם העלתה שבארה"ב, קנדה והאיחוד האירופי קיימות תקנות שונות שמחייבות סימון ברור של ארץ המקור בתוצרת כזו. בישראל, לעומת זאת, המידע לא זמין לצרכן ואין שום אינדיקציה לארץ המקור ממנה הגיעו העגבניות, הפלפלים, או הדגים שהוא קונה, כשהם נמכרים בתפזורת וללא אריזה, על הקרח או על המדפים בנקודת המכירה.

ענף המדגה הישראלי חשוף ליבוא במידה גבוהה, ולכן לקח על עצמו להוביל את היוזמה לסימון התוצרת. "עשינו זאת מתוך אמונה באיכות, בטריות וביתרונות התוצרת החקלאית המקומית. כדי לשקף יתרונות אלה לצרכן באופן אפקטיבי, יש צורך בשקיפות מלאה לגבי מקור התוצרת שהוא קונה, בנקודת המכירה. לצרכן הישראלי יש זכות לבסס את החלטות הרכישה שלו על מידע מלא ונגיש לגבי המוצרים אותם הוא רוכש. החוק יאפשר לכל אחד מאיתנו לבטא את העקרונות, הערכים וסדרי העדיפויות שלנו במעמד הרכישה".

"מעטים מאוד האמינו שנגיע ליום הזה בו החוק הזה ייכנס לספר החוקים של ישראל. אבל אתם מכירים את מגדלי הדגים ואת הארגון שלנו, כשאנחנו מחליטים משהו – אנחנו הולכים 'ראש בקיר'. רתמנו לשם כך את הצוות המקצועי שלנו ויצאנו לדרך".

שריר הוסיף: "לשמחתי, מהר מאוד הצטרפו למהלך כל הארגונים החקלאים, נציגות החקלאים, מרכז המועצות האזוריות, ארגוני צרכנים וחברי כנסת מכל סיעות הבית. כל אחד ואחד מהגופים האלה תמך, סייע וקידם את החוק בערוצים שלו, וזוהי ההוכחה הטובה ביותר לכך שכשאנחנו עובדים יחד, אנחנו משיגים הישגים".

"מבחינתי מדובר בחוק שהוא win – win הן לחקלאים והן לצרכנים. זהו חוק חיוני שמקיים שילוב הדוק בין הגנה על הצרכן ועמידה על זכויותיו, לבין תמיכה וקידום החקלאות והחקלאים בישראל. הצרכנים לא בהכרח יעדיפו רק תוצרת ישראלית, אבל לכל אחד יהיה את בסיס הידע הרחב ביותר, כדי להחליט מה הוא מעדיף. יחד עם זאת, החוק הוא גם כלי חיוני בידינו ומאפשר לנו כעת להדגיש את היתרונות הבולטים של התוצרת הישראלית, למתג אותה ולקדם אותה אל מול הצרכנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!