דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

הקומיקאי אלי יצפאן מעלה מופע חדש: ״בידור ותרבות הם מפלט מדהים במדינה כמו שלנו״

הבדרן והשחקן בן ה-58, שזכה ב-3 פרסי אופיר ובעל קריירה טלוויזיונית של יותר מ-3 עשורים, ישיק את מופעו החדש בחודש הבא באולם ״פריינדס״ של ההסתדרות בטבריה | בשיחה ל׳דבר׳ הוא אומר: ״החדשות השתלטו על סדר היום, אני מציע גיוון ואוורור שהם מתכון לבריאות הנפש״

הקומיקאי אלי יצפאן (צילום: ארכיון התמונות הלאומי)
הקומיקאי אלי יצפאן (צילום: ארכיון התמונות הלאומי)
אורן דגן

השחקן והקומיקאי, אלי יצפאן (58) שבשנים האחרונות הופיע בעיקר בטלוויזיה, חוזר לבמות במופע בידור חדש. "המדינה נמצאת בתקופה מאתגרת". הוא אומר ל'דבר', אבל נזהר מלהיכנס לעמדות פוליטיות, "הבידור ותרבות בכלל הם מפלט מדהים לברוח אליו". 

יצפאן מופיע בתוכנית "בובה של לילה" בערוץ הספורט, משתתף בפרסומות ומשתף פעולה עם אמנים נוספים. בחודשים האחרונים הוא עבד על מופע יחיד חדש שיעלה ב-10 באוקטובר באולם "FRIENDS" בטבריה. 

המון שנים לא הופעת במופע יחיד, יש חששות והתרגשות?

"אני נרגש מאוד לקראת המופע החדש. אני יודע שהקהל מצפה מאומן כמוני כל הזמן לחדש ולעדכן, לאורך השנים האחרונות לא נחתי ולא עצרתי לרגע,  אבל גם לא רציתי להתפשר על כתיבה וחומרים. הואיל ורוב המופע שלי הוא מונולוגים, בשיחה ישירה עם הקהל, עדכנתי וחידשתי תוך כדי תנועה לתוך המערכונים הקיימים".  

אז מה נתן את הדחיפה למופע החדש?

"הילדים גדלו, קרו דברים בעולם ובארץ והצטברו אצלי חומרים למופע. בחודשים האחרונים גם החדשות השתלטו על סדר היום ואני מציע גיוון ואוורור. כמו מסאז' לסטרס הכללי. אז אני חושב שאם צחקת או רקדת או נהנית ממופע טוב זה מתכון לבריאות הנפש". 

את המופע החדש הוא כתב יחד עם המחזאי והסטנדאפיסט רמי ורד ואליהם הצטרפו הכותבים אדיר מירום, עמרי עמית ואבי בלקין שאיתו יצפאן עובד צמוד בערוץ הספורט. 

איך הייתה העבודה עם הכותבים?

"היה חשוב לי שהיוצרים יהיו אנשים שאני סומך עליהם. רמי הוא שותף ותיק שלי. שיתפנו פעולה עשרות שנים והוא מכיר אצלי כל ניואנס באישיות. הוא יודע לדייק את הטקסטים האישיים שיהיו נכונים לי ולדמויות שאני מגלם. ואבי בלקין הוא כותב מוכשר מאוד. הכרנו בתוכנית ויש בינינו כימיה מצוינת. במופע החדש עבדנו גם עם אילן שס, המנהל המוזיקאלי שיחד אתו שזרנו קטעים מוזיקליים ושירים".  

יצפאן, זוכה שלושה  פרסי מסך הזהב ופרס האקדמיה לטלוויזיה, החל את הקריירה הטלוויזיונית שלו בשנות ה-90 לצד ספי ריבלין בתוכנית מוצ"ש שהנחה אבי אתגר בערוץ הראשון, אחר כך הצטרף ליגאל שילון בערוץ 2 לתוכנית "פספוסים" ועד 2006 הנחה תוכניות אירוח בערוץ 2 ובהוט. הוא שיחק על במות התיאטרון וגם על המסך הגדול במגוון תפקידים בסרטים "נישואים פיקטיביים", "הלם קרב", "אחד משלנו", "עונת הדובדבנים", "פעם הייתי" ועוד. 

לאורך השנים הוא הופיע כמעט בכל האולמות בארץ ועשה שיתופי פעולה עם מאיר סוויסה, ציפי שביט, שלישיית מה קשור. הופיע עם איילן גולן בנוקיה והשתתף במופעים ענקיים ובהפקות חנוכה הגדולות ביותר. לדבריו, עכשיו הזמן לתת לקהל חומרים חדשים, גם לגעת בנוסטלגיה, לחבק את מה שיש ולחגוג ביחד את מה שנשאר באקטואליה בידורית עכשווית. 

אתה אומן עסוק מאוד, ערוץ הספורט, פרסומות, סרטים, איך ההרגשה לצאת עכשיו ל"טור" ברחבי הארץ?

"אומן בידור רץ עם מופע וחומרים הרבה שנים. כל עוד יש לי קהל שאוהב ומעוניין בי, יש למופע חיי מדף. זכיתי בעבר לרוץ עם מופע כזה, אחרי הרבה מאוד שנים בטלוויזיה בתקופות של רייטינג היסטרי. עכשיו, ביוזמה של הקולגות והמפיקים הנכונים נעלה אל הבמות ונעניק לקהל בידור במיטבו".  

המופע כאמור, יושק ברשת אולמות FRIENDS מבית ההסתדרות בכל הארץ , מאילת ועד קריית שמונה ולאחר מכן לעשות סיבוב הופעות בכל היכלי התרבות . "זה מחייב אותי להיכנס לדיסיפלינה של טור –  סיבוב הופעות ארצי ולכושר עבודה, זה מרענן ומבורך".  

פרטים על המופע החדש וכרטיסים ניתן למצוא כאן

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!