דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ביה"ד לעבודה קבע: שביתת רופאי השיניים ב'מאוחדת' תימשך

השופט דורי ספיבק דחה את בקשת ההנהלה לצו מניעה עד לדיון בשני הקרוב | הרופאים שובתים בעקבות גרירת רגליים של ההנהלה במשא ומתן להסכם קיבוצי | יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל קרא להנהלת הקופה "להפסיק את הפגיעה במטופלים ולנהל מו״מ ענייני, בתום לב, יושר והגינות"

סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה אמש (חמישי) את בקשת קופת חולים מאוחדת להוציא צו מניעה ארעי לשביתת רופאי השיניים בקופה. בית הדין ידון בבקשת הקופה לצו מניעה ביום שני הקרוב. בינתיים, רופאי השיניים בקופה ממשיכים את השביתה שהחלה ברביעי האחרון, במחאה על גרירת רגליים מצד ההנהלה במשא ומתן להסכם שכר חדש, ופיטורי יו"ר הוועד ד"ר אלכס חיינר.

"בנסיבות העניין, לא השתכנענו כי יש מקום ליתן סעד ארעי הפוגע בזכותם החוקתית של רופאי השיניים לנקוט צעדים ארגוניים, ובהם שביתה", כתב בהחלטתו השופט דורי ספיבק. הוא ציין ש"לעת הזאת לא שוכנענו שקיימת התחייבות של ההסתדרות לשקט תעשייתי המנועת את קיום השביתה". עם זאת הבהיר השופט ספיבק שטענותיהם המלאות של הצדדים יתבררו במסגרת הדיון בבקשה בשני הקרוב.

בעקבות ההחלטה פנה יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל להנהלת הקופה, וקרא לה "לנהוג בשיקול דעת, להפסיק את הפגיעה במטופליה ולהגיע להסכם קיבוצי תוך ניהול מו״מ ענייני, בתום לב, יושר והגינות".

בבקשה לצו המניעה טענה קופת חולים מאוחדת שהסיבה לשביתה היא פיטוריו של יו"ר ועד רופאי השיניים בקופה אלכס חיינר, שלטענתה נעשו כדין וללא כל קשר להיותו חבר ועד או להליך המו"מ המתקיים בימים אלה עם רופאי השיניים. עו"ד יובל ברוק, המייצג את ההסתדרות ואת ועד העובדים, הבהיר בבית הדין שהרקע לשביתת העובדים איננו פיטוריו של ד"ר חיינר, הגם שההסתדרות רואה בהם פגיעה חמורה בעבודה המאורגנת בקופה ובכוונתה לעתור נגדם לבית הדין. לדבריו, הרקע לשביתה הינו גרירת הרגליים מצד הנהלת קופת החולים, לאורך למעלה מ-14 ישיבות משא ומתן, אשר לא הביאו לכל התקדמות או הסכמות לקידום ההסכם הקיבוצי בחברה.

עו"ד ברוק הוסיף שכי כבר בחודש יוני הודיעה ההסתדרות על שביתה בעקבות מבוי סתום במשא ומתן, אך נעתרה לבקשת הנהלת החברה להשהות את השביתה לצורך האצת המו"מ. אלא שבפועל, גם מאז לא חלה התקדמות, והחברה אף נוקטת צעדים חד צדדיים המשפיעים על תנאי העבודה והשכר של העובדים.

בוועד העובדים מסרו שהם מתנצלים על ביטול התורים, אולם לדבריהם האחריות למצב מוטלת על כתפי ההנהלה. "ניהלנו מו"מ בסבלנות רבה, אולם ההנהלה גוררת רגליים", אמרו בוועד, "היא כנראה מעוניינת להנציח את המצב שבו רופאי השיניים שהיא מעסיקה יקבלו את התנאים הכי ירודים ביחס לחבריהם בקופות המתחרות, הן מבחינת השכר והן מבחינת תנאי העבודה. הרופאים לא יסכימו להמשיך ולהיות מופלים לרעה ביחס לרופאים אחרים".

בוועד העובדים הוסיפו: "בית הדין הבין את הניסיון של ההנהלה להסית את העובדים נגד הוועד. בית הדין הבין שמדובר בשביתה מוצדקת, שבלעדיה ההנהלה תמשיך להתחפר בעמדתה הנוקשה. אנחנו קוראים להנהלה להפסיק את הניסיונות להילחם ברופאים, ולהתכנס באופן מיידי למו"מ שיביא לשיפור תנאי העסקתם."

מקופת חולים מאוחדת לא נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!