דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הערבית

אחרי תשעה חודשים והכפלת מספר הקורבנות: הממשלה מינתה פרויקטור למאבק באלימות בחברה הערבית

עו"ד רואי כחלון עבד במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה | הוא מונה לתפקיד בישיבת ועדת השרים למאבק בפשיעה, ואמר: "המינוי מבקש להעביר מסר חד וברור - מדינת ישראל משקיעה את כל המאמצים הנדרשים לטפל בנושא. הטרור הפלילי מכלה כל חלקה טובה"

הפרויקטור למאבק באלימות בחברה הערבית, רואי כחלון (משמאל) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (מימין), ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי ומנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, בישיבת ועדת השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
הפרויקטור למאבק באלימות בחברה הערבית, רואי כחלון (משמאל) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (מימין), ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי ומנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, בישיבת ועדת השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
יניב שרון

עו"ד רואי כחלון מונה לפרויקטור שיעמוד בראש המטה למלחמה בפשיעה במגזר הערבי, כך הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (חמישי) בישיבת בוועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית. עו"ד כחלון עבד במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

כחלון מונה לתפקיד תשעה חודשים לאחר הפסקת תפקידו של הפרויקטור הקודם, סגן השר לשעבר ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', עם חילופי הממשלות. בתשעת החודשים ללא פרויקטור זינק מספר ההרוגים מפשיעה ואלימות בחברה הערבית ביותר מפי 2 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתוני עמותת יוזמות אברהם, 171 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, בעוד בתקופה המקבילה עמד מספר ההרוגים על 75.

"הטיפול באלימות בחברה הערבית הוא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שיש היום במדינת ישראל", אמר כחלון בישיבה, "אזרחי המדינה מתמודדים עם גל פשיעה ואלימות שלא מבחין בין אישה לגבר, צעירה או זקן, אזרח או נבחר ציבור, מועמד או ראש מועצה.

לדברי כחלון, "מינוי הפרויקטור והקמת צוות המשימה המיוחד בהובלת משרד ראש הממשלה מבקש להעביר מסר חד וברור: מדינת ישראל משקיעה את כל המאמצים הנדרשים לטפל בנושא. כלל השותפים לטיפול באתגר הלאומי משלבים ידיים על מנת להביא למיגור הטרור הפלילי, שמכלה כל חלקה טובה".

בישיבה הוחלט שצוות מקצועי בראשות כחלון יכין הצעת החלטה הצעת החלטה לממשלה לגיבוש מנגנון בקרה ופיקוח על כספי הרשויות המקומיות.

ועדת השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
ועדת השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

לפי הודעת משרד ראש הממשלה, בישיבה נדונו צעדי חקיקה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, וכן מנגנוני הפיקוח והבקרה העברת כספים ועל מכרזים ברשויות המקומיות ובמכרזי מדינה. עוד נדונה פעילות המשטרה והשב"כ בטיפול באירועי האלימות הקשורים לבחירות ברשויות המקומיות. הוועדה תקדם "חבילת חקיקה מהירה" לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, שתאפשר "מתן כלים טכנולוגיים ומנהליים למשטרת ישראל, וכן חוקים שיאפשרו את החמרת הענישה הכלכלית והגנה על הציבור מפני ארגוני הפשיעה". רה"מ נתניהו אמר שהחבילה תכלול חמישה חוקים.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג בוועדה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית צעדי חקיקה למאבק בפשיעה. הצעתו כוללת חיזוק כלי האכיפה הכלכלית, מעבר מאמצעי ענישה פליליים לאמצעי ענישה כלכליים ומנהליים. בנוסף הוצע לדרג את הרשויות המקומיות על-פי קריטריונים שיקדמו, לדעת השר, את המאבק בפשיעה, ביניהם שקיפות ומנהל תקין וכן מדדים כלכליים.  שר האוצר אף הציע לאפשר הכנסת שיקולים נוספים לזכייה במכרזים, על מנת לחזק את המאבק בפשיעה.

לפי דיווח של חדשות 12, הוועדה דנה גם באפשרות לדחיית הבחירות בשלושה חודשים ב-12 רשויות מקומיות עקב איומים על מועמדים, או בביטול הבחירות לחלוטין ומינוי ועדה קרואה ביישובים אלו. מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ התייחס לנושא בישיבת הוועדה לביטחון לאומי ברביעי, ואמר שצעדים אלו הם בסמכותו של שר הפנים במקרים חריגים, וכי אם יובא למשרד מידע על איומים על מועמדים השר ישקול אותם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!