דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל סיימה בתיקו 1:1 מול רומניה ושמרה על סיכוי להעפיל ליורו 2024

אליבק (27') כבש לרומניה אחרי טעות של גלזר, אוסקר גלוך השווה עם בעיטה חדה לפינה (53') | ישראל במקום השלישי בבית עם 8 נקודות, רק אחת פחות מרומניה | ביום שלישי תארח הנבחרת את בלארוס

אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל חוגג שער מול רומניה, במוקדמות יורו 2024 ( צילום: AP/Andrea Alexandru)
אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל חוגג שער מול רומניה, במוקדמות יורו 2024 ( צילום: AP/Andrea Alexandru)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל סיימה הערב (שבת) בתיקו 1:1 מול רומניה, במוקדמות יורו 2024. רומניה עלתה ליתרון משער של אליבק (27'), אחרי טעות של גלזר ואוסקר גלוך השווה עם בעיטה חדה לפינה (53'). ישראל במקום השלישי בבית עם 8 נקודות, רק אחת פחות מרומניה. ביום שלישי תארח הנבחרת את בלארוס.

46 אלף אוהדים הגיעו לאצטדיון הלאומי בבוקרשט, מתוכם כ-2,500 אוהדים ישראלים שצפויים לתמוך מהיציע. נבחרת ישראל מגיעה למשחק במקום השלישי בבית עם 7 נקודות, בעוד המקומיים נמצאים במקום השני בבית עם 8 נקודות. המארחת טרם הפסידה בקמפיין ולפני חודשיים וחצי חילצה 2:2 בשוויץ. שני המקומות הראשונים בבית יעלו אוטומטית ליורו שייערך בגרמניה.

מהלך המשחק

בדקה ה-8 פריצה טובה של שגיב יחזקאל בצד ימין, שהעביר כדור לרחבה שהגיע לדור פרץ, שבעט מקרוב ולא הצליח להכניע את הרומנים. בדקה ה-29 הנבחרת הרומנית השתלטה על כדור חוזר שנהדף מידי עומרי גלזר וחלוצה של הנבחרת הרומנית דניס אליבק העלה את את המקומיים ל-0:1.

בדקה ה-55 זה נכנס, אוסקר גלוך קיבל כדור כ-25 מטרים מהשער. התקדם לתוך ההגנה הרומנית ורגע אחרי שנכנס לרחבה שלח בעיטה חזקה ברגל שמאל היישר לפינה הנגדית של השוער הרומני, 1:1. בדקה ה-60 של המשחק ישראל מתקרבת לשער השני. דור פרץ בעט חזק מחוץ לרחבה, אבל הכדור פגע דווקא בדור תורג'מן ויצא החוצה.

שגיב יחזקאל במדי נבחרת ישראל מול רומניה, במוקדמות יורו 2024 (צילום: Rolandi Berenshtein)
שגיב יחזקאל במדי נבחרת ישראל מול רומניה, במוקדמות יורו 2024 (צילום: Rolandi Berenshtein)

אלון חזן נאלץ להסתדר ללא ליאל עבדה, שנפצע ונגרע מהסגל ברגע האחרון, כאשר את מקומו בכנף הימנית של ההתקפה תפס שגיב יחזקאל שמשחק כמגן בהפועל באר שבע.

דור תורג'מן, מכוכבי הקיץ של הנבחרות הצעירות, יערוך בכורה בחוד כשמאחוריו אוסקר גלוך ומשמאלו מנור סולומון. מיגל ויטור שב למרכז ההגנה אחרי שנעדר מהחלון הקודם. בין הקורות יפתח עומרי גלזר, שוער הכוכב האדום בלגרד, שזוכה לעדיפות על פני דניאל פרץ.

הרכבים

ישראל: עומרי גלזר; אלי דסה, מיגל ויטור, שון גולדברג (סתיו למקין, 77), רוי רביבו; נטע לביא, דור פרץ (מוחמד אבו פאני, 72), אוסקר גלוך, שגיב יחזקאל (גבי קניקובסקי, 72); מנור סולומון, דור תורג’מן (שון וייסמן, 62).

מיגל ויטור נוגח לשער, במדי נבחרת ישראל מול רומניה, במוקדמות יורו 2024 (צילום: Rolandi Berenshtein)
מיגל ויטור נוגח לשער, במדי נבחרת ישראל מול רומניה, במוקדמות יורו 2024 (צילום: Rolandi Berenshtein)

רומניה: הוראציו מולדובן; דייאן סורסקו (אולימפיו מורוטאן, 56), כריסטיאן מאנאה, ראדו דרגושין, אנדריי בורקה; ניקושור בנקו, רזבאן מארין (דריוש אולארו, 65), ניקולאי סטאנצ’ו, מריוס מארין; דניס אליבק (גאורגי פושקאש, 64), פלורינל קומאן (ולנטין מיחאליה, 56).

מסיבת העיתונאים אמר המאמן הלאומי אלון חזן: "המשחק הוא חשוב והוא לא קריטי מאחר שכל תוצאה שתהיה פה היא כזו שבאה רק אחרי חמישה משחקים. למטרה מגיעים עד המשחק האחרון. אני מתייחס לחשיבות של המשחק כדי שנוכל לעשות את מה שאנחנו צריכים. אנחנו לא רוצים לשלם על זה מחיר אבל לא נשנה את הדרך שלנו ואת הרצון שלנו לשחק כדורגל התקפי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!