דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בגיל 19: קוקו גוף זכתה לראשונה באליפות ארה"ב הפתוחה בטניס

גוף ניצחה 1:2 (6:2, 3:6, 2:6) את המדורגת 2 בעולם ארינה סבלנקה | הבלארוסית פתחה היטב וניצחה את המערכה הראשונה, אבל האמריקאית (6 בעולם) השוותה ל-1:1 וניצחה 1:2 במערכות | גוף אמרה בסיום: "תודה לכל מי שלא האמין בי, האמת היא שרק הוספתם לי דלק"

קוקו גוף בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס, 2023 (צילום: AP/Charles Krupp)
קוקו גוף בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס, 2023 (צילום: AP/Charles Krupp)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קוקו גוף בת ה-19 זכתה באליפות ארה"ב הפתוחה בטניס לראשונה בקריירה. האמריקאית (6 בעולם) ניצחה הלילה (בין שבת לראשון) את ארינה סבלנקה הבלארוסית (2 בעולם) 1:2 (6:2, 3:6, 2:6) וזכתה בתואר גרנד סלאם ראשון.

זהו גם גמר הגרנד סלאם השני בקריירה של גוף, לאחר שהפסידה לאיגה שוויונטק ברולאן גארוס ב-2022. גוף מחזיקה ב-11 ניצחונות רצופים בסבב ו-16 מ-18 משחקיה האחרונים. בנוסף, הפכה לטניסאית הצעירה ביותר שמשחקת בגמר אליפות ארה"ב מאז סרינה ב-1999.

סבלנקה הפכה לאישה הראשונה שהגיעה לפחות לחצי הגמר בכל ארבעת הטורנירים הגדולים בעונה אחת מאז שסרינה וויליאמס עשתה זאת ב-2016. בחצי הגמר הבלארוסית הדיחה את מדיסון קיז (17 בעולם) אחרי 6:0, 6:7, 6:7 כשעד אותו משחק היא לא הפסידה באליפות הנוכחית אף מערכה.

מערכה 1: 2:6 לסבלנקה
הבלארוסית הגיעה חדה, השיגה שבירה כבר במשחקון הראשון ועלתה ל-0:2 מהיר. גוף נתנה לקהל המקומי סיבה לשמוח ואז שברה בעצמה בדרך ל-2:2. אבל סבלנקה שברה פעם נוספת, שמרה על ההגשה אחרי שהייתה קרובה להישבר בעצמה עוד פעם, ואז שברה בדרך ל-2:5 מבטיח ומשם ליתרון 0:1 במערכות.

ארינה סבלנקה בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס, 2023 (צילום: AP/Charles Krupp)
ארינה סבלנקה בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס, 2023 (צילום: AP/Charles Krupp)

מערכה 2: 3:6 לגוף
גוף הצליחה לשמור על ההגשה ועלתה ל-0:1. סבאלנקה השווה, גוף שוב שמרה על ההגשה, ואז האמריקאית הצליחה להציל נקודות משחקון ולהשיג את השבירה היקרה הודות לטעות כפולה של הבלארוסית. במשחקון החמישי האמריקאית הצעירה כבר הייתה קרובה להישבר, אך עלתה ליתרון 1:4. כל אחת שמרה על ההגשות שלה עד לסיום, וגוף השוותה ל-1:1 במערכות.

מערכה 3: 2:6 לגוף
גוף עלתה נחושה מאוד. היא שברה במשחקון הראשון, שמרה על ההגשה, שברה פעם נוספת ועלתה ל-0:3. סבלנקה הצליחה לשבור בדרך 2:4, אבל גוף הראתה הרבה אופי והחזירה בשבירה משלה שהעלתה אותה ליתרון מבטיח 2:5. את המשחקון האחרון גוף סיימה בצורה חלקה.

גוף הודתה למשפחתה ועלתה ליציע לחיבוק מרגש עם אמה, אביה ואחיותיה. "לראשונה בחיי, ראיתי את אבא שלי בוכה. הוא חושב שהוא קשוח, אבל מסתבר שלא", אמרה בחיוך.

"תודה לכל מי שלא האמין בי. בתקופה האחרונה הייתי בתקופה טובה, והמשכתי לשמוע שוב ושוב שאתקל בהמשך בקיר", אמרה גוף. "אחרי שזכיתי בטורנירים קטנים יותר, אמרו שכאן אאעצר. אבל עכשיו אני מודה לכל מי שלא האמין בי, לכל מי שחשב שהוא מצליח לכבות את האש שבתוכי. האמת היא שרק הוספתם לי דלק, ועכשיו אני בוערת".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, פירסם בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לאלופת ארה"ב הטרייה קוקו גוף. את חישמלת את אצטדיון ארתור אש ואומה שלמה. הזכייה הזאת היא הראשונה מבין רבות שעוד יגיעו, והיא הוכחה לכך שהכול אפשרי אם לא מוותרים וממשיכים להאמין. גרמת לאמריקה להיות גאה".

גם הנשיא לשעבר, ברק אובמה, בירך את הזוכה הטרייה: "ברכות לקוקו גוף, אנחנו לא יכולים להיות יותר גאים בך על המגרש, ומחוצה לו – ואנחנו יודעים שהטוב ביותר עוד לפנינו". אשתו, מישל, כתבה: "אני כל-כך גאה בך, העבודה הקשה שלך והמאמצים בלטו לכל אורך הטורניר. זה הרגע שלך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!