דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

ראש המוסד מזהיר: "רואים עלייה בניסיונות לפגוע ביהודים וישראלים ברחבי העולם"

בכנס המכון למדיניות נגד טרור אמר דוד ברנע "הגיעה השעה לגבות מאיראן מחיר באופן שונה – נגיע לעומק איראן וגם ללב טהראן" | ראש המוסד אמר שבארגונו חוששים שרוסיה תעביר לאיראן אמל"ח מתקדם "שמסכן את שלומנו"

ראש המוסד דוד ברנע נואם במהלך כנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
ראש המוסד דוד ברנע נואם במהלך כנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש המוסד, דוד ברנע, אמר אחר הצהריים (ראשון) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, כי בארגונו מזהים התגברות בניסיונות האיראניים לפגוע ביהודים ובישראלים ברחבי העולם. "הגיעה השעה לגבות מאיראן מחיר באופן שונה – נגיע לעומק איראן וגם ללב טהראן", איים ברנע.

לדבריו, בארגון מזהים "ביטחון מופרז" של איראן להפיץ טרור ברחבי העולם וחוששים שרוסיה תעביר לאיראן אמל"ח מתקדם שיסכן את מדינת ישראל. ברנע התמקד בנאומו באיומים הנשקפים על ישראל מצד איראן, ובראשם האיום הגרעיני, התעצמותה במרחב האזורי, והטרור המדינתי האיראני שאליו התייחס בהרחבה, לנוכח התעצמות הניסיונות האיראנים לממש פיגועים.

"כתוצאה מהסיוע לרוסיה במכירת כטב"מים, אנחנו יודעים שהייתה לאיראן כוונה למכור טילים קצרי וארוכי טווח", ציין ראש המוסד. "יש לי תחושה שהם רוצים למכור אמל"ח נוסף, שיסוכל גם הוא. החשש הוא שהרוסים יעבירו לאיראנים את מה שחסר להם – אמל"ח מתקדם שיסכן בוודאות את שלומנו".

בנאומו, הדגיש ברנע את המחירים שייגבו מאיראן, כולל מההנהגה האיראנית, על הניסיונות לפגע ביהודים ובישראלים: "אני אומר מעל במה זו שפגיעה בישראלי או ביהודי, בכל דרך, אני מדגיש בכל דרך, באמצעות פרוקסי או איראני, תוביל לפעילות מול האיראנים ששיגרו את הטרוריסטים וגם מול מקבלי ההחלטות – מהדרג המבצע ועד המפקדים שאישרו את הפעולה ליחידות הטרור. ואני מתכוון לכך. מחירים אלו יגבו ‏בעומק איראן, בלב טהראן".‏

במהלך דבריו הציג ברנע סרטון החושף את המעורבות האיראנית העמוקה בטרור ברחבי העולם, ובו הודאות טרוריסטים שנשלחו לפגע בישראלים ויהודים על ידי ארגוני מודיעין וביטחון רשמיים. "אלו חושפים את טביעת האצבע האיראנית בפעילות טרור וממחישים כי איראן אינה יכולה להכחיש אחריותה לטרור, גם כשהיא מסתתרת מאחוריי מבצעים שאינם איראנים", אמר.

"למשטר האיראני אין יותר מרחב הכחשה ובעיקר – אין לו חסינות", הדגיש ברנע בנאומו. ברנע עמד על החשיבות הרבה בגיבוש "ברית התקפית" בין-לאומית למול איראן, שתפעל לריסונה בכל המישורים ותגבה ממנה מחיר כלכלי, מדיני ומשפטי על פעילותה בגרעין, במרחב האזורי ובטרור.

ראש המוסד קרא למדינות העולם החופשי "להפסיק להבליג" לאיראן על התנהלותה, ובירך את ארה"ב על פעילותה להבטחת חופש השיט באזור המפרץ למול הטרור שאיראן שבה לקדם במרחב הימי. "הדרך לפגיעה באיראן היא דרך הקהילה הבין-לאומית. לא נשלים עם העשרה לרמות גבוהות, לא נאפשר שלאיראן יהיה נשק גרעיני ולעולם לא יהיה לה. על העולם לפעול מול הנכונות האיראנית לחזור לשוק הנשק".

כמו כן, התייחס ברנע לסיבות שהובילו את המשטר האיראני לביטחון רב יותר בשנה החולפת, ובהן עסקאות האמל"ח שאיראן ביצעה עם רוסיה ודיכוי מחאות החיג'אב. "ככל שגובר הביטחון העצמי האיראני, כך גוברים מאמציו להפיץ טרור בכל רחבי העולם מתוך תחושה שהמחיר שישלם לא יהיה גבוה".

"למשטר האיראני אין יותר מרחב הכחשה, בעיקר אין לו חסינות", אמר ברנע. "המסר שלנו חד, ברור ונחוש. לאלו שהחליטו על שיגור החוליות – תהיו בטוחים שנגיע אליכם והצדק ייעשה וייראה. זה כבר הוכח בעבר, אין לנו ברירה, בעתיד אנחנו נעלה מדרגה. זהו טרור מדינתי, שיהיה ברור. מדובר בדירקטיבה של המנהיג. המימון, הביצוע והתכנון הוא בביצוע מדינתי של גופי המודיעין". את דבריו חתם במשפט הפרסי: "לעולם אל תפתח דלת שאתה לא יכול לסגור מחדש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!