דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

מפגינים מחו נגד הסכם שיתוף הפעולה הקולנועי בין רוסיה לישראל: "פגיעה בתרבות החופשית"

כ-100 מפגינים התאספו מחוץ לקריית הממשלה בתל אביב | אנה ז'רובה: "ישראל נמצאת שוב בצד הלא נכון של ההיסטוריה" | קטיה קופצ'יק: "רוסיה היא מדינה שמנצלת תרבות באופן ציני כדי לקדם פרופגנדה"

מפגינים נגד המלחמה באוקראינה והסכם הקולנוע בין ישראל ורוסיה, בהפגנה מחוץ לקריית הממשלה בת"א (צילום: דוד טברסקי)
מפגינים נגד המלחמה באוקראינה והסכם הקולנוע בין ישראל ורוסיה, בהפגנה מחוץ לקריית הממשלה בת"א (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

כ-100 מפגינים התאספו היום (ראשון) מחוץ לקריית הממשלה בתל אביב במחאה על הסכם שיתוף הפעולה הקולנועי שנחתם בין הפדרציה הרוסית לישראל בסוף השבוע האחרון.

ההסכם זכה לביקורת מצד עולם הקולנוע הישראלי ועל עצומה לביטול ההסכם, שעד כה חתמו עליה מעל ל-12 איש, הוסיפו את חתימתם, הקולנוענים: ארי פולמן, גיא נתיב, נדב לפיד, ניר ברגמן, רובי אלמליח ועוד. האומנים החתומים הצהירו שמלבד לכתם המוסרי שבחתימת ההסכם, הוא עתיד לפגוע באומנים שירצו ליצור קשר עם קרנות קולנועיות בעולם שמחרימות את רוסיה.

"בכל העולם ראו את הטיל שהרג ילדים בשוק באוקראינה ובמקביל שגריר ישראל חותם הסכמים עם רוסיה"

"כשכותבים עכשיו בערוצי החדשות ברוסית שישראל היא סולידרית עם המלחמה באוקראינה זה מביך אותי ומביש אותי", אמרה בהפגנה השחקנית ילנה ירלובה שיצאה נגד ההסכם. "זה מביך כאומנית, מביך אותי בפני קרוביי בקייב ובפני קרוביי במוסקבה שמתנגדים למלחמה ועוצרים אותם שם על ההתנגדות הזו. בושה שזה קורה".

"ישראל נמצאת שוב בצד הלא נכון של ההיסטוריה, אם זה ימשיך כך, אוקראינה תבוא לכל מדינה בסוף המלחמה ותשאל איפה הייתם" אומרת אנה ז'רובה, ראש ארגון החברים הישראלים של אוקראינה ומיוזמות המחאה נגד ההסכם. "בישיבה עם פעילים שר החוץ אלי כהן שאל אותי איך אפשר לשפר את תדמית ישראל בעולם – מה אפשר לענות כאשר ביום חמישי בכל העולם ראו את הטיל שהרג ילדים בשוק באוקראינה ובמקביל שגריר ישראל חותם הסכמים עם רוסיה".

מפגינים מחוץ לקריית הממשלה בת"א נגד הכם הקולנוע בין רוסיה וישראל: "בושה וחרפה לממשלת ישראל" (צילום: דוד טברסקי)
מפגינים מחוץ לקריית הממשלה בת"א נגד הכם הקולנוע בין רוסיה וישראל: "בושה וחרפה לממשלת ישראל" (צילום: דוד טברסקי)

הפדרציה הרוסית חתמה ברביעי האחרון על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הפקות קולנוע, לאחר ששני הצדדים גיבשו את המתווה מעל 15 שנה ולטענת רוסיה, הבשיל לידי חתימה בזמן האחרון ואמור לאפשר ליוצרים ישראלים ורוסים להגיש בקשות מימון למיזמים וגישה לארכיונים באופן הדדי.

ההסכם נחתם במוסקבה על ידי שרת התרבות הרוסית אולגה ליובימובה ושגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי וזאת לאחר שבכירים בתעשיית הקולנוע הישראלי טענו שכלל לא ידעו על פרטי ההסכם ולא ניתנה להם ההזדמנות להביע את דעתם בנושא.

"ההסכם הזה הוא בושה וחרפה לממשלת ישראל. כל הקולנוע שקורה ברוסיה הוא תעמולה שמכחישה פשעי מלחמה ורצח אזרחים", אומר אריק, אחד המפגינים שהגיעו להתנגד להסכם. "ישראל שואפת להיות מדינה דמוקרטית עם אנשים חופשיים וחתימה על הסכמים כאלו היא פגיעה בתרבות והחופש האומנותי הישראלי".

"רוסיה היא מדינה שמנצלת תרבות באופן ציני בקולנוע, במוטיבים יהודיים בקולנוע – הכל כדי לקדם פרופגנדה", אומרת קטיה קופצ'יק, מתנועת ישראל חופשית. "חתמנו על הסכם קולנוע עם משטר שבשידור חי אנחנו רואים כיצד הוא הורג אזרחים וילדים ואומר שתרבות היא לא פוליטית. אי אפשר להגיד שהתרבות היא לא-פוליטית – הדבר הזה הוא הכי פוליטי. וכל מי שערך חיי אדם יקרים לו הנושא הזה צריך להטריד אותו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!