דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם נציגי הדבוראים: "המטרה היא חקלאות ישראלית המייצרת דבש מקורי"

על פי נתוני מועצת הדבש, בחגי תשרי צפוי להימכר כ-2,500 טון דבש ישראלי, שהם כ-40% מהביקוש השנתי | מיכל הרצוג: ״גם בימים הפחות קלים האלו, אפשר לראות את הזוויות האחרות והמרתקות של הדבורים"

נשיא המדינה ורעייתו עם נציגי הדבוראים ומועצת הדבש לקראת ראש השנה (צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)
נשיא המדינה ורעייתו עם נציגי הדבוראים ומועצת הדבש לקראת ראש השנה (צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)
מאיה רונן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו היום (שני) עם נציגי הדבוראים ומועצת הדבש לקראת ראש השנה. הדבוראים שיתפו את נשיא המדינה ורעייתו מיכל באהבתם למקצוע. רבים מהם דור שלישי למקצוע ואפילו נציגי הדור הרביעי, שהחלו לעבוד במכוורות מגיל צעיר, וממשיכים את פיתוח ענף הדבוראות.

המפגש הוקדש להעמקת ההיכרות עם תהליך ההאבקה שמבצעת דבורת הדבש, שהוא הכרחי לייצור המזון הטרי בארץ. ההאבקה מאפשרת את ההפריה ויצירת הפירות והירקות, ולכן להמשך רעיית הדבורים תפקיד משמעותי כמנוע כלכלי של מדינת ישראל.

במהלך המפגש הוצג גם פרויקט "דבורים וקיסרים" של מוזיאון ישראל, המשותף בין אומנים לדבוראים. במסגרת הפרויקט הוכנסו חצי מיליון דבורים לגן הפסלים של המוזיאון ויצרו בכוורת ייעודית העתק משעווה של ראש הקיסר הרומי הדריאנוס. הפרויקט יוצג לקהל הרחב במוזיאון בתחילת השנה.

הרצוג בירך את הדבוראים: "שתהיה שנה טובה ומבורכת לחקלאות הישראלית, בוודאי לענף הדבש, שנה מתוקה לכולכם". רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג: ״אפשר גם בימים הפחות קלים האלו, עם הרבה דאגות, לראות את הזוויות האחרות, המעניינות, המרתקות, של הדבורים. שתהיה לכולנו שנה טובה יותר, רגועה יותר, שלדבורים תהיה הרבה עבודה. תודה רבה לכם".

דבוראי רודה דבש מכוורת (צילום: דורון הורוביץ/פלאש90)
דבוראי רודה דבש מכוורת (צילום: דורון הורוביץ/פלאש90)

אופי רייך מנכ״ל מועצת הדבש, מנכ"ל מועצת הדבש: "תודה לכבוד הנשיא ורעייתו על האירוח המסורתי לפתיחת השנה החדשה. בשנה מאתגרת זו, ענף הדבש והאבקה הישראלי הוא גורם מאחד – יהודים וערבים, חילונים, דתיים לאומיים, וחרדים, כל אלה יחדיו ממלאים את השורות ומתאגדים למטרה משותפת: קיום חקלאות ישראלית המייצרת דבש מקורי, תוך מילוי הצורך בהאבקה-הפריה, המשמשת כתשומה חיונית לענפי צומח רבים".

באירוע השתתפו גם מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן, יו״ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל ודבוראי מכפר ביל״ו דורון ליבנה, ויו״ר דירקטוריון של מועצת הדבש אבי אלקיס.

על פי נתוני מועצת הדבש בחגי תשרי צפוי להימכר כ-2,500 טון דבש ישראלי, שהם כ-40% מהביקוש הישראלי השנתי בשנת 2023.  צריכת הדבש בישראל מסתכמת בכ-6,200 טון בשנה. ההערכה היא שבחודש תשרי, תקופת שיא הצריכה, יאכלו הישראלים כ-250 גרם דבש לאדם, מתוך צריכה שנתית של כ- 650 גרם לנפש.

בישראל מאות דבוראים. אלה מטפלים בכ-80,000 שפזורות באלפי נקודות מרעה צופני (מרחבים לאיסוף צוף) ברחבי הארץ. דבורת הדבש היא המאביקה המרכזית בטבע, שאחראית להאבקה (הפריה) של 80% מהיקף האספקה המקומית של מזון מהצומח. ערך האבקת הדבורים לתל"ג החקלאי בישראל עומד על כ-4 מיליארד שקלים בשנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!